8K televízor vzadu a 544 koní pod kapotou. Jazdili sme na BMW i7, z ktorého ľuďom padá sanka
Dizajn značky BMW sa spomedzi nemeckej prémiovej trojičky zmenil v posledných rokoch asi najviac. Pre mnohých kontroverzné veľké ľadvinky a úzke svetlá sa nevyhli ani novej vlajkovej limuzíne i7. Manažérsky koráb má ale úplne iné prednosti a doslova revolúciou prešiel interiér aktuálne najlepšieho elektromobilu z Bavorska.
Na prvé jazdy sme dostali hneď tú najvýkonnejšiu verziu BMW i7 xDrive60. Už len základná cenovka tohto modelu začína na sume 138 000 €, no testovaná verzia rozhodne nebola v základe. Skôr by sme ju mohli prirovnať k tej opačnej strane konfigurátora a v aute sme mali zrejme všetko, čo sa doň nakonfigurovať dá.
Spomínaná motorizácia disponuje dych výkonom 400 kW, teda 544 koní a krútiacim momentom 745 Nm, čo má za následok, že BMW i7 vystrelí z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy.
Aj napriek tomu sa nové BMW šoféruje excelentne, radosť z jazdy sa nevytratila ani s použitím elektrického pohonu, práve naopak. Ešte viac si ale v tomto aute vychutnáš cestu na zadnom sedadle, presnejšie na mieste vpravo. V tomto prípade si dovolím tvrdiť, že z hľadiska komfortu zadných pasažierov sa na BMW i7 nechytá ani priamy konkurent Mercedes EQS.
Auto, v ktorom sa o zadné miesto pobiješ
Luxus, luxus a ešte raz luxus. Počas prvých jázd sme sa doslova hádali o to, kto bude sedieť vzadu a nie o to, kto bude šoférovať. Dôvod je veľmi jednoduchý. Zadné sedadlo sa po stlačení tlačidla na dotykovej obrazovke zabudovanej vo dverách premení na extrémne pohodlné ležadlo.
Pasažier ani nemusí zdvíhať nohy, zodvihne ich za neho samotná sedačka. Masážne funkcie, náladové témy, ventilácia a vyhrievanie nie len sedadiel, ale aj rukoväte na dverách. Tu si dali inžinieri z BMW naozaj záležať na každom detaile.
Totálny vrchol luxusu, ktorým BMW odrovnalo všetku konkurenciu, sa ale nachádza hore. Už v štandarde je k dispozícii obrovská panoramatická LED strecha, no absolútnym vrcholom je príplatková 31,3″ 8K obrazovka. Tá je zabudovaná v strope a v prípade potreby si ju môžu pasažieri na zadných sedadlách spustiť dolu.
Takmer 32″ televízor pritom na zobrazovanie multimediálneho obsahu využíva iba strednú časť, no vzhľadom na to, ako blízko sa obrazovka nachádza, obraz vôbec nie je malý. Problémom sú však možnosti aplikácií, ktoré sa dajú na tejto obrazovke spustiť. Multimediálny obsah možno sledovať iba skrz televíziu Fire TV od Amazon.
Povedzme si na rovinu, kto na Slovensku túto službu využíva? Nám chýbali aplikácie ako YouTube či Netflix. Aby sme mohli všetky tieto služby využívať, museli sme si k obrazovke pripojiť TV box skrz vstavaný HDMI konektor.
Riešenie je to veľmi jednoduché, no v aute za takmer 200 000 € určite nechcem mať na obrazovke zo zadnej strany prilepenú žiadnu škatuľku. Tu radšej inžinieri mohli siahnuť napríklad po operačnom systéme Android s možnosťou inštalovať aplikácie z Obchodu Play. Skrz HDMI konektor si ale vieš k obrazovke pripojiť aj hernú konzolu, notebook, tablet a ďalšie zariadenia. Možnosti sú v tomto smere neobmedzené.
Koráb s veľkou batériou, ale aj spotrebou v zime
V čom ale BMW i7, žiaľ, za konkurenciou od Mercedesu zaostáva, je veľkosť batérie a spotreba. BMW disponuje 101 kWh akumulátorom, zatiaľ čo Mercedes EQS má až 107 kWh batériu. Pri takto veľkých kapacitách je rozdiel 6 kWh zanedbateľný, no BMW stavilo na „klasický“ dizajn auta, čo sa prejavuje aj na spotrebe, hlavne pri vyšších rýchlostiach.
S takýmto autom určite nebudete po diaľnici jazdiť rýchlosťou 110 km/h. My sme na diaľnici D1 za Trnavou nastavili tempomat na 135 km/h a spotreba sa držala na priemerných 32 kWh/100 km. Vyše 300 km po diaľnici by toto auto hravo prešlo, no na aerodynamicky perfektne zvládnutý Mercedes EQS sa nechytá.
Elektrické S-ko sme takisto testovali počas mrazov a tu sa elektrická spotreba držala pod 30 kWh/100 km. V kombinácii s o niečo väčšou batériou sa diaľničný dojazd tohto auta pohyboval na úrovni cez 350 km.
Nabíjanie oboch elektromobilov je prakticky na rovnakej úrovni. BMW i7 sa zvládne nabíjať výkonom 195 kW a aj v mrazoch sme takmer ihneď po začatí nabíjania dosiahli výkon 188 kW.
Auto len pre „vyvolených“
BMW i7 v testovanej konfigurácii a v celočiernom prevedení je rozhodne nádherné auto, ktoré budí rešpekt, púta pohľady a v ktorom sa budeš cítiť lepšie ako vo vlastnej obývačke. Po všetkých stránkach je to vlajková loď v pravom slova zmysle. Áno, aj po stránke ceny.
Superluxusné elektrické limuzíny majú nového kráľa. Je ním BMW i7
I keď BMW i7 xDrive60 začína na sume pod 140 000 €, v testovanej konfigurácii sa cena vyšplhala až na neuveriteľných 198 000 € aj nejaké drobné. Na druhej strane za tieto peniaze dostaneš skutočne výnimočné auto s ohromným výkonom, prémiovým spracovaním, technológiami a vlastným kinom na zadných sedadlách.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elektromobil alebo hybrid? Tento typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
Zvýšia ti dojazd aj komfort. Experti poradili 5 tipov, ako správne používať elektromobil v zime
Čínske elektromobily sú vraj nebezpečné. Joe Biden zakázal ich vstup na trh USA
Historický úspech čínskej automobilky. Japonského giganta prekonala na jeho vlastnom trhu
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Luxusný Maybach má nového rivala. Nečakaná „automobilka“ ukázala obrovskú beštiu s 1000 koňmi
-
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
- Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
Vedci objavili „vitamín dlhovekosti“. Zázračné huby spomaľujú stárnutie, má to však jeden háčik
Šanca ušetriť je preč. Veľký operátor na Slovensku zdvihne cenu známej služby
Ceny energií stále rastú. Za všetko môže jeden kľúčový faktor, najviac zdražie tento druh plynu
Prevrat v medicíne: Šírenie Parkinsonovej choroby sa dá zastaviť, nový liek zachráni milióny ľudí
ChatGPT má skrytú „fintu“, o ktorej Slováci stále netušia. Zlepší ti kľúčovú vec (+návod)
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené