Rimac za 2 000 000 € o tento rekord bojoval roky. Zobrali mu ho študenti s malou formulou
Tím študentov z univerzity v Stuttgarte dosiahol nový svetový rekord v zrýchlení elektrických vozidiel. K rekordu im pomohlo špeciálne pretekárske elektrické vozidlo. Na tému upozornil portál RoadAndTrack.
Elektrická formula zlomila rekord
GreenTeam Uni Stuttgart dokázal so svojim elektrickým „tátošom“ zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 1,461 sekundy, vďaka čomu sa toto EV stalo najrýchlejšie akcelerujúcim elektromobilom na planéte. Rekord už je podľa dostupných informácií zapísaný aj v Guinnessovej knihe rekordov.
Univerzita vyvíja elektrickú formulu už od roku 2009. Má pohon všetkých štyroch kolies a jej diely sú tvorené prevažne z uhlíkových vlákien. Toto jednomiestne vozidlo s označením E0711-11 EVO, ktoré bolo vyvinuté tímom študentov má celkovo štyri elektromotory, ktoré spolu dosahujú výkon 241 koní. Elektromotory sú napájané pomerne malou, len 7,67 kWh vzduchom chladenou batériou. Celkovo vozidlo váži 173 kg, píše portál AutoEvolution.
Hoci papierovo nejde ani zďaleka o najvýkonnejšie elektrické vozidlo, kombinácia týchto parametrov jazdca zo štartovej čiary takmer doslova katapultuje. To je v podstate aj jediný účel. Ako sa už v minulosti vyjadrila univerzita, primárnym cieľom E0711-11 EVO je raketový štart a lámanie rekordov v zrýchlení z 0 – 100 km/h, píše TopCarNews.

Rekord chorvátskeho Rimacu
Starší rekord nedávno pokoril aj elektrický hyperšport Rimac Nevera. Po najlepšie zrýchľujúcom sériovom aute na svete sa stal aj najrýchlejším sériovo vyrábaným elektromobilom. Na okruhu sa mu totiž podarilo dosiahnuť rýchlosť 412 km/h.
Nové prvenstvo si Nevera pripísal na nemeckom rýchlostnom okruhu Automotive Testing Papenburg, ktorý má rovinky dlhé približne 4 kilometre. Aj napriek tomu na svete existuje len niekoľko áut, ktoré na ňom dokážu prekonať rýchlosť 400 km/h.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur

Európania nastavili zrkadlo elektromobilom: Toto je hlavný dôvod, prečo ich ľudia nekupujú

Najšialenejší test roka: BYD hodilo na svoje SUV 2-tonový strom. To, čo sa s autom stalo, prekvapilo aj expertov

Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Agresívna expanzia EV pokračuje: Čínska značka spúšťa predaj v Nemecku, chce konkurovať BMW a Audi
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
