Hrozivá skúsenosť z praxe. Táto skupina ľudí prejde na elekromobily zatiaľ len ťažko
Elektromobilu sa skôr či neskôr zrejme nikto z nás nevyhne. Pre fanúšikov elektromobility to nie je žiaden problém, no odporcovia sa jednoducho budú musieť podvoliť. Príklad z praxe, na ktorý upozornil portál Autoforum.cz však ukazuje, že pre určitú skupinu ľudí aktuálne elektromobily nie sú zrovna najšťastnejším riešením.
Zrejme sa už domnievaš, že narážame na obchodných zástupcov rôznych firiem, ktorí na cestách trávia väčšinu pracovného času. Taký obchodný zástupca najazdí denne stovky kilometrov a akákoľvek povinná zastávka na nabíjanie ho prirodzene oberá o čas.

Možnosti, ako by aj takýto človek mohol používať elektromobil prakticky bez obmedzení, existujú, no zatiaľ sú len ťažko realizovateľné.
Pracovná efektivita klesla o polovicu
Ako píše portál Autoforum v článku, autor tohto príspevku sa stretol s obchodným zástupcom, ktorý od firmy dostal ako svoje služobné auto elektromobil Škoda Enyaq iV 60.
Ten disponuje 58 kWh batériou a dojazd na jedno nabitie činí 380 až 400 km. Enyaq s touto batériou však rozhodne nie je „manažérsky“ elektromobil, s ktorým by sa dalo jazdiť denne krížom krážom po krajine.

Obchodný zástupca, ktorý je spomínaný v článku, dorazil na stretnutie vzdialené 170 km od jeho domova, no po príchode na miesto mu v aute zostal dojazd zhruba 100 km. Naspať by sa tak nedostal a po ceste teda musel niekde nabíjať.
Žiaľ, vzhľadom na odľahlejšiu lokalitu miesta stretnutia auto nemohol nabiť počas tejto zastávky. Cesta domov sa mu teda predĺžila o spomínané nabíjanie a do článku priznal, že s elektromobilom jeho pracovná efektivita klesla zhruba o polovicu.
S vhodnejším autom by to bolo lepšie
Človek, ktorý každý druhý deň najazdí 1 000 km, rozhodne patrí do skupiny, pre ktorý je ešte stále vhodnejší spaľovák. To nie je žiadnym tajomstvom a myslí si to mnoho fanúšikov elektromobility.

Spomínaný človek však rozhodne na výkon svojej prace dostal asi ten najmenej vhodný elektromobil. Určite by sa mu jednoduchšie jazdilo napríklad s Enyaqom s najväčšou 77 kWh batériou, či s nejakým úspornejším sedanom ako Tesla Model 3.
Je jasné, že obchodný zástupca si často nemôže vyberať miesta stretnutí, a tak si zastávky len ťažko prispôsobí, aby mohol počas státia nabíjať, no do budúcna sa táto stránka rozhodne zlepší. Jedno je však isté, ľudia, ktorí v práci najazdia extrémne množstvo kilometrov, budú musieť svoje cesty s elektromobilmi viac plánovať a prispôsobovať nabíjaniu. Toto bude platiť až do doby, pokiaľ nebude nabíjanie rovnako rýchle ako tankovanie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

ŠÚKL sťahuje z trhu dôležité antibiotikum. Ak ho máš doma, vráť ho do lekárne a kontaktuj lekára
PREMIUMTržby pôjdu hore, akcie sa môžu prudko prepadnúť. Rok 2026 preverí nervy investorov (ROZHOVOR)

Obľúbená funkcia v mobile sa v zahraničí stáva nelegálnou. Jej používanie ťa môže stáť mastnú pokutu

Jeden šport pridáva takmer 10 rokov života. Expert na modré zóny odhalil rebríček najlepších pohybových aktivít

Kauza Fera Jokea má dohru, Tesco stiahlo všetky reklamy. Spoločné projekty už nemá v pláne
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
- Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Revolúcia v doprave môže začať. Musk potvrdil testovanie špeciálnych dopravných prostriedkov
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
Európsky spojenec Ukrajiny jej bude vyrábať desiatky tisíc kusov dôležitých zbraní ročne
Ziskovosť nemeckých automobiliek sa drasticky prepadla. Náklady a elektromobilita menia ekonomiku
Predseda nemeckej strany vyzval na zrušenie zákazu spaľovacích motorov
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

ŠÚKL sťahuje z trhu dôležité antibiotikum. Ak ho máš doma, vráť ho do lekárne a kontaktuj lekára
PREMIUMTržby pôjdu hore, akcie sa môžu prudko prepadnúť. Rok 2026 preverí nervy investorov (ROZHOVOR)

Obľúbená funkcia v mobile sa v zahraničí stáva nelegálnou. Jej používanie ťa môže stáť mastnú pokutu

Jeden šport pridáva takmer 10 rokov života. Expert na modré zóny odhalil rebríček najlepších pohybových aktivít

