Elektrický Hummer je ekologickou katastrofou. Produkuje viac emisií ako najbežnejší spaľovák
Hovorí sa, že elektromobily sú len tak ekologické, ako je ekologická elektrina, ktorou sa nabíjajú, respektíve aká ekologická je výroba. Emisie sa produkujú aj pri výrobe batérií a v prípade Hummeru EV sú dokonca tak vysoké, že „čistejší“ od neho je aj sedan so spaľovacím motorom, o téme píše Motor1.
Len nedávno sme priniesli informáciu o novej štúdii agentúry Bloomberg, ktorá udeľuje elektromobilom ekologické skóre. Nie je žiadnym prekvapením, že Hummer EV sa nachádza na chvoste tohto rebríčka.
Veľký elektromobil s hmotnosťou vyše 4 tony má obrovskú 205 kWh batériu, no aj napriek tomu prejde na jedno nabitie len niečo málo cez 500 km. O nejakej efektivite sa v tomto prípade teda nemôžeme baviť.
Žiaľ, katastrofálna efektivita má za následok, že takýto elektromobil je vo finále menej ekologický než niektoré autá so spaľovacími motormi, na čo upozornila štúdia ACEEE.
Spotrebuje kvantá „špinavej“ elektriny
Ak by sme vedeli vyrábať elektrinu čisto z obnoviteľných zdrojov, bolo by v podstate jedno, ako neefektívny je daný elektromobil. Pri nabíjaní zelenou energiou by takýmto spôsobom „neprodukoval“ žiadne emisie.
Elektrina sa, žiaľ, v súčasnosti vyrába napríklad ja v uhoľných elektrárňach, ktoré sú pre elektromobil akýmsi „vzdialeným výfukom“ a emisie elektromobilu tak môžeme prepočítať na tie, ktoré sa produkujú pri výrobe elektriny.

Presne takto počítala aj agentúra ACEEE, ktorá zistila, že Hummer EV produkuje až 341 gramov CO2 na míľu. Pre porovnanie, benzínový Chevy Malibu produkuje 320 g CO2 na míľu, takže spaľovák je v podstate čistejší než elektromobil.
Hummer sa na ekológiu nikdy nehral
Hummer je však pojem, ktorý si s ekológiou nikdy veľmi nerozumel. Autá tejto značky sú a vždy boli ultimátnymi terénnymi vozidlami s obrovskými motormi a vysokou spotrebou.
Napríklad Hummer H1 produkuje až 889 gramov CO2 na míľu, takže elektrický model je predsa len posun smerom k ekológii. Jedno je však jasné, pokiaľ budeme vyrábať elektrinu aj iným spôsobom než z obnoviteľných zdrojov, elektromobily nikdy nebudú stopercentne „zelené“.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

MIMORIADNE: Karlos Vémola skončil v nemocnici. Jeho zdravotný stav sa po kriminálnej razii prudko zhoršil

Vráti sa ruský plyn do Európy? Brusel posiela Kremľu jasný signál, do hry vstupujú aj USA

Dôchodkový vek sa láme. Rok 2026 prinesie posledné ročníky starej tabuľky a nový automat

Karlos Vémola je obvinený zo závažnej trestnej činnosti. Hrozí mu až 18 rokov za mrežami

Má ich doma väčšina Slovákov. Expertka na upratovanie odhalila 5 vecí, ktoré by si nikdy nekúpila
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Katastrofa je zabudnutá. Ázijsky štát znova spustí najväčšiu jadrovú elektráreň na svete
Slováci dôverujú umelej inteligencii viac než expertom. Výsledky prieskumu šokovali
Známa sociálna sieť má zarobené na problém. Jej algoritmy vraj spôsobili tragédiu v Poľsku
Budú mať lasery, rakety a hypersonické zbrane. USA vyvinie najsmrteľnejšie hladinové bojové lode
Zvolili prešibanú stratégiu. Obľúbené značky Slovákov si udržali silnú pozíciu na automobilovom trhu
Susedná krajina ide do vojny s EÚ. Odmieta uznať jadro ako „zelenú energiu“, chystá veľký zvrat
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

MIMORIADNE: Karlos Vémola skončil v nemocnici. Jeho zdravotný stav sa po kriminálnej razii prudko zhoršil

Vráti sa ruský plyn do Európy? Brusel posiela Kremľu jasný signál, do hry vstupujú aj USA

Dôchodkový vek sa láme. Rok 2026 prinesie posledné ročníky starej tabuľky a nový automat

Karlos Vémola je obvinený zo závažnej trestnej činnosti. Hrozí mu až 18 rokov za mrežami

