Najdrahší elektromobil od VW si už môžeš nakonfigurovať. Poznáme ceny aj úrovne výbavy
Aktualizované 18. augusta 2022:
VW ID. Buzz sa už nachádza v slovenskom konfigurátori, čo znamená, že záujemci si už môžu novinku objednať. Ceny sa nezmenili, osobná verzia začína na sume tesne nad 61 000 €, zatiaľ čo Cargo model štartuje na 57 000 €.
Dobrou správou je, že ID. Buzz už v základe ponúka naozaj solídnu výbavu a tak v rámci príplatkov nenecháš u predajcu ďalšie desaťtisíce eur.
Zaujímavé prvky sériovej výbavy VW ID. Buzz:
-
10-farebné ambientné osvetlenie
- 2-zónová automatická klimatizácia
- ABS, EBV, MSR, ASR, ESC, Multikolízna brzda
- Inteligentný tempomat
- Nabíjací kábel Type 2
- V2X – Online komunikácia medzi vozidlami
- Zadné výklopné dvere so servodovieraním
Pôvodný článok z 1. júla 2022:
Novinka konečne spoznala ceny pre slovenský trh a podľa nich ide o najdrahší elektromobil od Volkswagenu.
Nemecká automobilka prináša na náš trh hneď obe karosárske prevedenia, teda VW ID. Buzz Pro a VW ID. Buzz Cargo. Verzia Cargo je pochopiteľne o niečo lacnejšia a okrem iného ponúka aj väčšie užitočné zaťaženie 572 kg oproti 453 kg pri verzii na prepravu osôb.
Obe verzie inak ponúkajú úplne rovnakú techniku, teda výkon 204 koní, pohon zadných kolies a batériu s využiteľnou kapacitou 77 kWh. Rozdiel je však v udávanom dojazde na jedno nabitie. Cargo verzia prejde podľa WLTP 393-426 km, zatiaľ čo verzia Pro 403-424 km.

Elektrická dodávka VW ID. Buzz však disponuje až 170 kW nabíjaním, pomocou ktorého sa elektromobil nabije z 5 % na 80 % už za 30 minút a vozidlo tiež disponuje funkciou V2G, čiže je z neho možné napájať iné elektrické zariadenia.
Slovenské ceny VW ID. Buzz:
- ID Buzz Pro, 204 koní, 77 kWh batéria, 61 092 €
- ID. Buzz Cargo, 204 koní, 77 kWh batéria, 57 384 €
Najlepšia elektrická dodávka na trhu?
VW ID. Buzz priniesol niekoľko zásadných vylepšení oproti doterajším elektromobilom postaveným na platforme MEB. Vylepšením prešlo nabíjanie, ktoré teraz podporuje maximálny výkon až 170 kW, vďaka čomu sa ID. Buzz nabije z 5 na 80 % už za 30 minút. Výkon elektromotora platformy MEB zostal zachovaný a ID. Buzz má „pod kapotou“ 150 kW, teda zhruba 200 koní.
Batéria, žiaľ, dostala maximálnu kapacitu iba 77 kWh a reči o väčšej, až 111 kWh batérii sa tak nepotvrdili. Po technologickej stránke dostáva ID. Buzz najpokročilejší systém doposiaľ. Dojazd sa vďaka koeficientu odporu vzduchu na úrovni len 0,29 blíži k hodnotám, ktoré dosahuje model ID.4.
Elektrická dodávka od VW tiež disponuje technológiou obojsmerného nabíjania, čo znamená, že z auta je možné napájať iné elektrické spotrebiče, či dokonca celú domácnosť.

Nechýba množstvo asistentov, ako asistent preraďovania jazdného pruhu. Samozrejmosťou sú OTA aktualizácie, ktoré VW už aplikuje pri všetkých modeloch z rodiny ID. V roku 2025 príde ID. Buzz AD so štvrtou úrovňou autonómneho riadenia. Polomer otáčania prvej elektrickej dodávky nemeckého koncernu je iba 11 metrov, čo je rovnako, ako má napríklad Golf.
Cargo verzia má oddelenú nákladnú časť od kabíny. Do nákladnej časti sa zmestia až dve euro palety a naložiť do nej môžeme približne 600 kg nákladu. ID. Buzz a ID. Buzz Cargo sa dostane do predaja už na jeseň tohto roku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
