Kuriérske firmy a doručovacie spoločnosti aj tento rok zažívajú pred najväčšími sviatkami roka obrovský nápor, ktorý komplikuje včasné doručenie balíkov. Najväčšie problémy teraz hlási Slovak Parcel Service (SPS), ktorý nestíha doručovať zásielky najmä v Bratislave a okolí.

Firma však očividne rezignovala a bezradným zákazníkom dokonca vypla infolinku, informovali Hospodárske noviny.

Situáciu pred Vianocami aj tento rok ovplyvnili rozhodnutia vlády, ktorá kvôli lockdownu na čas zatvorila obchody. Ľudia sa tak museli na online nakupovanie spoliehať viac, ako po iné roky. Doručenie a vyzdvihnutie tovaru totiž kompetentný obmedzili len na výdajne alebo práve kuriérov.

Najväčšia doručovateľská služba pre nápor vypla infolinku

Objem množstva zásielok sa rapídne zvýšil a čas do Vianoc sa rýchlo kráti. Podľa zdroja už mnohé ďalšie doručovateľské firmy zaznamenávajú rekordné množstvá balíkov a len na balíky od SPS čakajú ľudia aj celé týždne. Situáciu však neskomplikovali nielen pandemické opatrenia, ale aj to, že mnohí kuriéri, najmä z okresu Bratislavy a Malaciek museli ísť do karantény. Pri iných firmách však môže byť situácia podobná.

Freepik (Úprava FonTech)

Preťaženie vyústilo do vypnutia infolinky, pre zákazníkov je podľa oficiálneho oznámenia SPS od 2. decembra dostupná výlučne elektronická komunikácia.

Z dôvodu nadmerného zaťaženia zákazníckeho oddelenia prechádzame výhradne na elektronickú komunikáciu. Linka 16877 je od 2. 12.2021 až do odvolania nedostupná,“ uvádza SPS na webe.

Nekomunikujú ani ostatní

Problémy s nedostupnosťou infolinky však podľa komentárov na Facebooku zaznamenávajú aj ďalší Slováci u iných doručovateľských spoločností. V redakcii sme postrehli problém s fungovaním infolinky spoločnosti GLS, ktorá bola viac dní dlhodobo nedostupná a automat prepojenie na živého pracovníka odmietal.

Spoločnosť DPD zas žiadne telefónne čísla na infolinku verejne neuvádza už mesiace, čo je v oblasti služieb zákazníkom v akomkoľvek segmente niečo nevídané. Spolieha sa len na elektronickú komunikáciu.

Na možné meškanie zásielok upozorňujú viaceré kuriérske spoločnosti. Skúsenosti zákazníkov s doručovaním balíkov sa však môžu líšiť podľa regiónov. Zatiaľ čo napríklad spomenutá SPS priznáva nápor najmä v Bratislavskom kraji, v iných regiónoch problémy nezaznamenáva.

Najmä kuriéri z bratislavského a malackého okresu sa v dôsledku koronavírusu museli karantenizovať, čo narušilo pravidelnosť našich kuriérskych služieb v týchto regiónoch – napriek ich okamžitému nahradeniu výpomocnými kuriérmi. Vzniknutú situáciu intenzívne monitorujeme a robíme všetko preto, aby sme zásielky doručili adresátom čo najskôr, no vzhľadom na exponovanosť našich kuriérov, ktorí v súčasnom období pracujú na 200 %, nemôžeme v uvedených regiónoch garantovať doručenie zásielok do Vianoc. Na zvyšnom území Slovenska poskytujeme naše služby v štandardných lehotách“ píše SPS.

E-shopy garantujú doručenie do Vianoc. Treba však nakúpiť včas

Oznámenia o meškaní objednávok z e-shopov uvádza na stránkach GLS, Packeta aj DPD. Na včasné odosielanie balíkov tak, aby prišli do Štedrého dňa, pritom upozorňovala aj Slovenská pošta, podľa ktorej by mali Slováci odosielať balíky pre doručenie do Vianoc 2. triedou najneskôr 20. decembra a 1. triedou 21. decembra.

Kritická situácia s doručovaním objednávok bola na Slovensku aj vlani, kedy kvôli pandemickým opatreniam hrozil dokonca kolaps kuriérskych služieb. Predstavitelia internetového obchodu v SR v tom čase poslali vláde výzvu, aby opatrenia zmenila.

Situácia je kritická aj tento rok. Hoci do Vianoc ostáva už len týždeň, mnohé e-shopy ako Alza, Okay, Datart či Mall.sk stále garantujú doručenie zásielok do Vianoc. Zákazníci sa však musia v takom prípade držať stanovených termínov, počas ktorých si môžu najneskôr objednať tovar, aby im bol dodaný včas.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú