Tesla sa už dlhšie angažuje aj v segmente výroby a vývoja batérií, no v posledných rokoch sú jej aktivity v tomto odvetví podstatne intenzívnejšie. Podľa nových správ, ktoré vyplávali na povrch, Tesla potvrdila akvizíciu startupovej spoločnosti SiILion, ktorá sa venuje vývoju kremíkových batérií pre elektromobily, o téme píše portál Electrek.
O tom, že kalifornská automobilka má prsty v spoločnosti SilLion so sídlom v Colorade, sa šepká už dlho. Akvizícia spoločnosťou Tesla sa ale potvrdila len nedávno a oficiálne tak môžeme povedať, že Muskova firma je vlastníkom patentu na výrobu revolučnej kremíkovej batérie.
Bezpečnejšie a lacnejšie batérie
Batériové články na báze kremíka, ktorých patent po novom vlastní Tesla, prinášajú nespočetné množstvo výhod. Tými najzásadnejšími pre koncového zákazníka sú vyššia bezpečnosť a nižšia cena takejto batérie. Vďaka tomu môžu byť budúce elektromobily podstatne lacnejšie a tým pádom aj dostupnejšie.
Ako píše portál CarAndBike, SilLion v minulosti získal finančnú podporu aj od Ministerstva obrany a Ministerstva energetiky v USA. V roku 2018 už mali podľa dostupných informácií niektorí zamestnanci zmeniť svoje pracovné pozície na spoločnosť Tesla, takže akvizícia zrejme nastala už pred tromi rokmi.
Novú anódu na báze kremíka dokonca automobilka využíva vo svojich článkoch Tesla 4680. Správu o využití novej anódy v batériách zdieľala Tesla na svojom Dni batérií.
Vraj ale neprinášajú nič revolučné
Nové 4680 články sú 6-krát výkonnejšie než ich predchodca, pričom disponujú päťnásobkom jeho energetickej kapacity, čím dokážu zvýšiť dojazd elektromobilov až o 16 %. Zníženenie priemernej ceny za kWh článku by malo byť v dôsledku týchto zmien na úrovni 14 %.
Peter Rawlinson, CEO automobilky Lucid, sa nedávno v rozhovore pre IEEE Spectrum vyjadril na adresu „revolučných“ batérií Tesla 4680. Podľa neho tieto batérie nie sú vôbec prelomové, pretože ich vyššia energetická hustota nezávisí od nového chemického zloženia batérií.
Vysokú energetickú hustotu údajne Musk dosiahol len vďaka tomu, že sú samotné články natlačené na seba a tým zaberajú menej miesta, respektíve sa ich do podlahy auta zmestí viac.
Uznal však, že veľké formáty batérie sú výhodnejšie, pretože sa znižuje vnútorný odpor na batérii a toto je rozhodne krok vpred. Ľudia by sa ale na túto batériu, podľa neho, nemali pozerať ako na niečo revolučné.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Váži 32 ton a zvládne jazdiť 8 hodín. Dychberúci elektromobil sa nabije rýchlejšie, než nová Tesla
Briti vyvinuli batériu, ktorá trhá rekordy. Nabije sa za 18 sekúnd
Na Maybach rovno zabudni. Čínska beštia má 1330 km dojazd a ešte šialenejšie eso v rukáve
Má dojazd cez 600 km a 428 koní. Gigantické SUV obľúbenej automobilky dostalo slovenské ceny
Zafungovala Muskova stratégia? V rozvinutom európskom štáte stúpli predaje Tesly o 200 %
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuta až 3 000 eur za bežnú praktiku Slovákov. Zákon hovorí jasne, šoférov môže vyjsť draho
Aj 10 ml výplne ti zmení tvár navždy. Dnešná predstava krásy neodpúšťa rozdiely, varuje expertka
40 % prípadom demencie vieme predísť. Vedci odhalili nečakaný spúšťač, o ktorom nik netušil
Známa speváčka oznámila, že má rakovinu: „Vrátim sa s novými prsiami a hudbou“
Michael Burry: Predpovedal pád trhov v roku 2008 a teraz veští ďalší. Investičný mág práve rozpredal svoje akcie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- Briti vyvinuli batériu, ktorá trhá rekordy. Nabije sa za 18 sekúnd
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Váži 32 ton a zvládne jazdiť 8 hodín. Dychberúci elektromobil sa nabije rýchlejšie, než nová Tesla
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Briti vyvinuli batériu, ktorá trhá rekordy. Nabije sa za 18 sekúnd
- Na Maybach rovno zabudni. Čínska beštia má 1330 km dojazd a ešte šialenejšie eso v rukáve
-
- Obrovský škandál na trhu. Automobilky klamú zákazníkov, predávajú „ojazdené“ autá špinavým trikom
- VIDEO: Číňania vymysleli šialený experiment. 36-tonovým tankom prešli po batérii EV, toto sa stalo
- FOTO: Tvoril ho viac ako 120 hodín. Škoda oživila legendárny Favorit, je z neho elektrické SUV
- Záhada ako z detektívky. V jazere našli zhorenú Teslu Model X, odokryla nezvyčajný podvod za státisíce
- Ročne spravím spaľovákom 48 000 km, predal som ho a kúpil elektromobil. Výsledok ma dostal
SPP má plán na zimu. Plyn nebude chýbať ani počas krízy
Jadrová energia pre AI. Meta uzatvára zásadnú dohodu na 20 rokov
Európske automobilky bojujú o prežitie. Čína a clá ich dusia
Airbus je v hre o gigantickú zákazku. Čína uvažuje o nákupe až 500 lietadiel
Pokles o tisíce áut a hromadné prepúšťanie. Volvo má za sebou náročný mesiac
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pokuta až 3 000 eur za bežnú praktiku Slovákov. Zákon hovorí jasne, šoférov môže vyjsť draho
Aj 10 ml výplne ti zmení tvár navždy. Dnešná predstava krásy neodpúšťa rozdiely, varuje expertka
40 % prípadom demencie vieme predísť. Vedci odhalili nečakaný spúšťač, o ktorom nik netušil
Známa speváčka oznámila, že má rakovinu: „Vrátim sa s novými prsiami a hudbou“
Michael Burry: Predpovedal pád trhov v roku 2008 a teraz veští ďalší. Investičný mág práve rozpredal svoje akcie
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené