Tesla sa už dlhšie angažuje aj v segmente výroby a vývoja batérií, no v posledných rokoch sú jej aktivity v tomto odvetví podstatne intenzívnejšie. Podľa nových správ, ktoré vyplávali na povrch, Tesla potvrdila akvizíciu startupovej spoločnosti SiILion, ktorá sa venuje vývoju kremíkových batérií pre elektromobily, o téme píše portál Electrek.
O tom, že kalifornská automobilka má prsty v spoločnosti SilLion so sídlom v Colorade, sa šepká už dlho. Akvizícia spoločnosťou Tesla sa ale potvrdila len nedávno a oficiálne tak môžeme povedať, že Muskova firma je vlastníkom patentu na výrobu revolučnej kremíkovej batérie.
Bezpečnejšie a lacnejšie batérie
Batériové články na báze kremíka, ktorých patent po novom vlastní Tesla, prinášajú nespočetné množstvo výhod. Tými najzásadnejšími pre koncového zákazníka sú vyššia bezpečnosť a nižšia cena takejto batérie. Vďaka tomu môžu byť budúce elektromobily podstatne lacnejšie a tým pádom aj dostupnejšie.
Ako píše portál CarAndBike, SilLion v minulosti získal finančnú podporu aj od Ministerstva obrany a Ministerstva energetiky v USA. V roku 2018 už mali podľa dostupných informácií niektorí zamestnanci zmeniť svoje pracovné pozície na spoločnosť Tesla, takže akvizícia zrejme nastala už pred tromi rokmi.
Novú anódu na báze kremíka dokonca automobilka využíva vo svojich článkoch Tesla 4680. Správu o využití novej anódy v batériách zdieľala Tesla na svojom Dni batérií.
Vraj ale neprinášajú nič revolučné
Nové 4680 články sú 6-krát výkonnejšie než ich predchodca, pričom disponujú päťnásobkom jeho energetickej kapacity, čím dokážu zvýšiť dojazd elektromobilov až o 16 %. Zníženenie priemernej ceny za kWh článku by malo byť v dôsledku týchto zmien na úrovni 14 %.
Peter Rawlinson, CEO automobilky Lucid, sa nedávno v rozhovore pre IEEE Spectrum vyjadril na adresu „revolučných“ batérií Tesla 4680. Podľa neho tieto batérie nie sú vôbec prelomové, pretože ich vyššia energetická hustota nezávisí od nového chemického zloženia batérií.
Vysokú energetickú hustotu údajne Musk dosiahol len vďaka tomu, že sú samotné články natlačené na seba a tým zaberajú menej miesta, respektíve sa ich do podlahy auta zmestí viac.
Uznal však, že veľké formáty batérie sú výhodnejšie, pretože sa znižuje vnútorný odpor na batérii a toto je rozhodne krok vpred. Ľudia by sa ale na túto batériu, podľa neho, nemali pozerať ako na niečo revolučné.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
Neznáma automobilka ukázala zabijaka Tesly. Nové autonómne EV má LiDAR, 12 radarov a 11 kamier
Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Predčasné dôchodky sa vymkli spod kontroly, hrozí kolaps. Do roku 2031 dodatočne pohltia 896 miliónov eur
Lekári aj pacienti zostali bez prístupu k službám: Systém ezdravie skolaboval
Michal Šimečka varuje pred útokom na pravoslávne tradície. Fico vraj plánuje zrušiť dôležitý sviatok
MIMORIADNE: V Bratislave našli 230-kilogramovú leteckú bombu, polícia evakuuje budovy
Vlaky meškajú desiatky minút, porucha paralyzuje dôležitú trať. ZSSK sa ospravedlňuje
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Lietajúce auto zo Slovenska je zachránené. Toto s ním bude ďalej
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
-
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
- Konečne lacné SUV. Volkswagen predstavil nový cenovo dostupný elektromobil
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
Prekvapenie: Európske automobilky úspešne plnia prísne emisie EÚ, zaostáva len slávna značka
Nemecký politik chce zrušiť zákaz spaľovacích motorov. Prehliadame vraj dostupnú alternatívu pre spaľováky
Inšpiroval ich Kotlár? Nemecko spúšťa vyšetrovanie pandémie COVID-19
AKTUÁLNE: NCZI hlási veľký výpadok. Nefungujú všetky elektronické služby
Rusi sa zrejme vrátia na Slovensko. Fico ich chce zapojiť do jadrového projektu desaťročia
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP