Tesla sa už dlhšie angažuje aj v segmente výroby a vývoja batérií, no v posledných rokoch sú jej aktivity v tomto odvetví podstatne intenzívnejšie. Podľa nových správ, ktoré vyplávali na povrch, Tesla potvrdila akvizíciu startupovej spoločnosti SiILion, ktorá sa venuje vývoju kremíkových batérií pre elektromobily, o téme píše portál Electrek.

O tom, že kalifornská automobilka má prsty v spoločnosti SilLion so sídlom v Colorade, sa šepká už dlho. Akvizícia spoločnosťou Tesla sa ale potvrdila len nedávno a oficiálne tak môžeme povedať, že Muskova firma je vlastníkom patentu na výrobu revolučnej kremíkovej batérie.

Screenshot / Tesla

Bezpečnejšie a lacnejšie batérie

Batériové články na báze kremíka, ktorých patent po novom vlastní Tesla, prinášajú nespočetné množstvo výhod. Tými najzásadnejšími pre koncového zákazníka sú vyššia bezpečnosť a nižšia cena takejto batérie. Vďaka tomu môžu byť budúce elektromobily podstatne lacnejšie a tým pádom aj dostupnejšie.

Ako píše portál CarAndBike, SilLion v minulosti získal finančnú podporu aj od Ministerstva obrany a Ministerstva energetiky v USA. V roku 2018 už mali podľa dostupných informácií niektorí zamestnanci zmeniť svoje pracovné pozície na spoločnosť Tesla, takže akvizícia zrejme nastala už pred tromi rokmi.

YouTube

Novú anódu na báze kremíka dokonca automobilka využíva vo svojich článkoch Tesla 4680. Správu o využití novej anódy v batériách zdieľala Tesla na svojom Dni batérií.

Vraj ale neprinášajú nič revolučné

Nové 4680 články sú 6-krát výkonnejšie než ich predchodca, pričom disponujú päťnásobkom jeho energetickej kapacity, čím dokážu zvýšiť dojazd elektromobilov až o 16 %. Zníženenie priemernej ceny za kWh článku by malo byť v dôsledku týchto zmien na úrovni 14 %.

Peter Rawlinson, CEO automobilky Lucid, sa nedávno v rozhovore pre IEEE Spectrum vyjadril na adresu „revolučných“ batérií Tesla 4680. Podľa neho tieto batérie nie sú vôbec prelomové, pretože ich vyššia energetická hustota nezávisí od nového chemického zloženia batérií.

Screenshot / Tesla

Vysokú energetickú hustotu údajne Musk dosiahol len vďaka tomu, že sú samotné články natlačené na seba a tým zaberajú menej miesta, respektíve sa ich do podlahy auta zmestí viac.

Uznal však, že veľké formáty batérie sú výhodnejšie, pretože sa znižuje vnútorný odpor na batérii a toto je rozhodne krok vpred. Ľudia by sa ale na túto batériu, podľa neho, nemali pozerať ako na niečo revolučné.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú