Šéf najväčšieho konkurenta Tesly odmieta nadšenie fanúšikov. Muskove eso v rukáve vôbce nie je také prelomové
Peter Rawlinson, CEO automobilky Lucid sa nedávno v rozhovore pre IEEE Spectrum vyjadril na adresu „revolučných“ batérií Tesla 4680. Podľa neho tieto batérie nie sú vôbec prelomové, pretože ich vyššia energetická hustota nezávisí od nového chemického zloženia batérií.
Nie je prekvapením, že Rawlinson takýmto spôsobom batérie Tesly kritizuje. CEO konkurenčnej automobilky Lucid nedávno povedal, že veľkosť batérií pri budúcich elektromobiloch nebude až taká dôležitá. Kľúčovou má má byť efektivita elektrického auta v zmysle aerodynamiky a minimálnych strát v pohonnom ústrojenstve.
Nový Lucid Air svojim dojazdom prekonáva všetky doterajšie elektromobily na trhu. Šéf automobilky tento úspech pripisuje práve tejto, podľa neho dokonca najdôležitejšej veci pri elektromobiloch. O efektivite hovoril na nedávnej konferencii kalifornskej automobilky.
Lucid Air je vraj oproti konkurencii efektívnejší vo všetkých smeroch. Je aerodynamickejší než Tesla Model S a lepšie narába s energiou z batérie. Práve tieto faktory majú byť kľúčom k tomu, aby mohli automobilky v budúcnosti priniesť skutočne lacný elektromobil so solídnym dojazdom.
Koniec koncov, s lepšou efektivitou ide ruka v ruke aj lepší dojazd, no Rawlinson poukazuje na to, že cieľom nie je zvyšovať dojazd použitím obrovských batérií, ale zlepšovaním ostatných prvkov.
Veľké batérie sú drahšie
Batérie Tesla 4680 podľa Rawlinsona nie sú revolučná z pohľadu chémie. Vysokú energetickú hustotu údajne Musk dosiahol len vďaka tomu, že sú samotné články natlačené na seba a tým zaberajú menej miesta, respektíve sa ich do podlahy auta zmestí viac.
Uznal však, že veľké formáty batérie sú výhodnejšie, pretože sa znižuje vnútorný odpor na batérii a toto je rozhodne krok vpred. Ľudia by sa ale na túto batériu, podľa neho, nemali pozerať ako na niečo revolučné.
Automobilka Lucid totiž využíva podobné valcové batériové články s označením 2170, ktoré používa aj Tesla v Modeli 3 a Y. Má ich aj automobilka Rivian vo svojom elektrickom pickupe R1T.
Revolúciu prinesie až nové chemické zloženie
Batériové články Tesla 4680 majú podľa Tesly priniesť zvýšenie dojazdu až o 30 %. To je naozaj fantastický údaj, nakoľko sa skutočne stále jedná o batériu bez zmeny chemického zloženia, píše InsideEVs.
Nová chémia v kombinácii s usporiadaním batériových článkov na štýl Tesla 4680 by ale mohla priniesť ozajstnú revolúciu v dojazde elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
Môže raz zachraňovať životy v Tatrách. V Poľsku otestovali futuristický lietajúci prostriedok
TOP Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Rusko pripravuje masívny útok, ktorý má definitívne ukončiť vojnu na Ukrajine. Analytici varujú pred následkami
Elitný architekt Prekop: Slovensko trpí komplexom druhej kategórie a architektúra na to dopláca
Osudových 33 sekúnd: Čierna skrinka odhalila posledné momenty letu Air India. Príčina pádu je odhalená
Žena skončila na pokraji zlyhania pečene po užívaní obľúbeného bylinného doplnku. Vedci dvíhajú varovný prst
TOP 10 krajín, ktoré prevalcovali ekonomický rast svetových veľmocí. Skryto prepisujú mapu globálneho bohatstva
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP