Šéf najväčšieho konkurenta Tesly odmieta nadšenie fanúšikov. Muskove eso v rukáve vôbce nie je také prelomové
Peter Rawlinson, CEO automobilky Lucid sa nedávno v rozhovore pre IEEE Spectrum vyjadril na adresu „revolučných“ batérií Tesla 4680. Podľa neho tieto batérie nie sú vôbec prelomové, pretože ich vyššia energetická hustota nezávisí od nového chemického zloženia batérií.
Nie je prekvapením, že Rawlinson takýmto spôsobom batérie Tesly kritizuje. CEO konkurenčnej automobilky Lucid nedávno povedal, že veľkosť batérií pri budúcich elektromobiloch nebude až taká dôležitá. Kľúčovou má má byť efektivita elektrického auta v zmysle aerodynamiky a minimálnych strát v pohonnom ústrojenstve.
Nový Lucid Air svojim dojazdom prekonáva všetky doterajšie elektromobily na trhu. Šéf automobilky tento úspech pripisuje práve tejto, podľa neho dokonca najdôležitejšej veci pri elektromobiloch. O efektivite hovoril na nedávnej konferencii kalifornskej automobilky.
Lucid Air je vraj oproti konkurencii efektívnejší vo všetkých smeroch. Je aerodynamickejší než Tesla Model S a lepšie narába s energiou z batérie. Práve tieto faktory majú byť kľúčom k tomu, aby mohli automobilky v budúcnosti priniesť skutočne lacný elektromobil so solídnym dojazdom.
Koniec koncov, s lepšou efektivitou ide ruka v ruke aj lepší dojazd, no Rawlinson poukazuje na to, že cieľom nie je zvyšovať dojazd použitím obrovských batérií, ale zlepšovaním ostatných prvkov.
Veľké batérie sú drahšie
Batérie Tesla 4680 podľa Rawlinsona nie sú revolučná z pohľadu chémie. Vysokú energetickú hustotu údajne Musk dosiahol len vďaka tomu, že sú samotné články natlačené na seba a tým zaberajú menej miesta, respektíve sa ich do podlahy auta zmestí viac.
Uznal však, že veľké formáty batérie sú výhodnejšie, pretože sa znižuje vnútorný odpor na batérii a toto je rozhodne krok vpred. Ľudia by sa ale na túto batériu, podľa neho, nemali pozerať ako na niečo revolučné.
Automobilka Lucid totiž využíva podobné valcové batériové články s označením 2170, ktoré používa aj Tesla v Modeli 3 a Y. Má ich aj automobilka Rivian vo svojom elektrickom pickupe R1T.
Revolúciu prinesie až nové chemické zloženie
Batériové články Tesla 4680 majú podľa Tesly priniesť zvýšenie dojazdu až o 30 %. To je naozaj fantastický údaj, nakoľko sa skutočne stále jedná o batériu bez zmeny chemického zloženia, píše InsideEVs.
Nová chémia v kombinácii s usporiadaním batériových článkov na štýl Tesla 4680 by ale mohla priniesť ozajstnú revolúciu v dojazde elektromobilov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
Mercedes už testuje batérie, ktoré zmenia svet. Ponúknu dojazd vyše 1 000 kilometrov na 1 nabitie
Spaľováky ešte nekončia. EÚ chystá „palivo budúcnosti“, Slováci však riskujú poškodenie motora
Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci odhalili, ako nezdravá strava ničí pečeň: Prišli na to, čo môže zabrániť vzniku rakoviny
Tragédia v Kuchyni: Pred domom našli vojaka bez známok života
Dôležité uvoľnenie pravidla o 100 ml tekutinách na letiskách: Komisia potvrdila zmenu pre celú EÚ
Maďarsko zakázalo vstup známej kapele. Vystúpenie na najväčšom európskom hudobnom festivale v ohrození
Vlaky bez vlakvedúceho: Od augusta budeš potrebovať lístok ešte pred nástupom, inak riskuješ pokutu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Spaľováky ešte nekončia. EÚ chystá „palivo budúcnosti“, Slováci však riskujú poškodenie motora
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
-
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
AKTUÁLNE: Prísna regulácia EÚ má prvé obete. Meta zakáže politické reklamy na svojich platformách
Internet Starlinku zrazu prestal fungovať. Tisíce ľudí po celom svete zažili rozsiahly globálny výpadok
Nový model Teslu ich nezachránil. Elon Musk má dôvod na obavy, jeho automobilka upadá
Airbus získal obrovskú objednávku od Avolonu. Dodá 90 lietadiel a ďalšie môžu pribudnúť
Japonci prišli s prelomovým genetickým objavom, pomôže ľudom Downov syndróm
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP