Seat šokoval. Takto to vyzerá, keď mizne rozdiel medzi základnou a plnou výbavou áut
Ak si si niekedy skúšal konfigurovať vozidlá nemeckých automobiliek, určite si si všimol jeden podstatný detail – takmer všetko „dobré a pekné“ je za príplatok. Nový Seat Ibiza ale búra stereotyp zaužívaný najmä nemeckými automobilkami. Už v základe totiž ponúka technológie, ktoré sme pred pár rokmi mohli vidieť iba pri autách vyšších tried.
Temperament je správne slovo, ktoré už niekoľko rokov definuje automobilku Seat patriacu do koncernu VW. Seat je iný, dizajnovo odvážnejší než ostatné sesterské značky a španielske korene mu, čo sa týka dizajnu, nemožno uprieť.
V koncernovom trojlístku Seat, VW a Škoda ale Španieli nehrajú prím. Hierarchicky sa radia niekde medzi Volkswagen a mladoboleslavskú automobilku, čo im takpovediac mierne zväzuje ruky.
Koncernová hierarchia ale pri novom Seate Ibiza akoby zanikla. Nový malý hatchback je technologicky nabité auto, ktoré už mnoho zaujímavých funkcií ponúka priamo v základnej výbave. Pozri sa, čo všetko dostaneš v aute, ktoré kúpiš už za menej ako 15 000 €.
V recenzii sa dozvieš:
- Ako jazdí nová Ibiza s trojvalcovým benzínovým turbomotorom 1.0 TSI
- Ako fungujú predné Full LED svetlomety
- Akú ďalšiu technologickú výbavu ponúka Ibiza už v základnej výbave
- V čom má nová Ibiza navrch oproti konkurencii
- Aké funkcie mi v novom Seate Ibiza chýbajú

Loading…
Prvým highlightom novej Ibizy je nepochybne motor. Musím priznať, že z jednolitrového benzínového trojvalca som bol spočiatku skeptický, no po najazdení takmer 1 000 km počas testovacieho týždňa som si tento motor zamiloval hneď z niekoľkých dôvodov. V prvom rade je to kultivovanosť. Beží naozaj potichu, no pri jeho prudšom vytočení sa do kabíny začne prenášať veľmi príjemné vrčanie.

Druhé plus získava motor za spotrebu. Auto bolo ešte aj na konci testu „v zábehu“, čiže spotreba časom ešte pôjde smerom dolu, no mne sa podarilo jazdiť už za 5,2 l/100 km po diaľnici a do 5 l/100 km v mestskej premávke.

Na test som dostal najvýkonnejšiu verziu trojvalca s výkonom 110 koní, ku ktorej Seat „pribalil“ manuálnu šesťstupňovú prevodovku. O nedostatok výkonu preto núdza nebola. Stačí podradiť, auto zapojí turbo a nová Ibiza vystrelí vpred.

Komu ale nevyhovuje manuál, alebo mu dokonca prekáža nižší objem motora, môže siahnuť po verzii FR s 1,5-litrovým benzínovým motorom, ktorý je však dostupný iba so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DSG. Na presun do interiéru si ešte chvíľu počkáme, vonku má totiž nová Ibiza niečo, čo si zaslúži pozornosť. Sú to predné Full LED svetlomety, ktoré sú dostupné už v základnej výbave.

Okrem pekného svetelného podpisu disponujú tieto svetlá aj solídnym dosvitom. Už v základe je k dispozícii aj svetelný senzor, takže o prepínanie denných a stretávacích svetiel sa starať nemusíš. Automatické prepínanie diaľkových a stretávacích svetiel je však dostupné iba vo vyšších stupňoch výbavy. V základnej Style výbave sa, žiaľ, táto funkcia nedá získať ani za príplatok.

Po usadnutí za volant nezostáva Ibiza nič dlžná fráze „veľa muziky za málo peňazí“. Interiér je spracovaný naozaj solídne, je vidieť, že nič nie je odfláknuté. Samozrejme, prémiové materiály na každom kúsku nečakaj, no napríklad volant je potiahnutý kožou nappa.

Ten je navyše multifunkčný, na spodnej časti zrezaný a interiéru dodáva skutočný šmrnc. O volante to ale nie je, nová Ibiza je predovšetkým o asistentoch a technológiách, ktoré prichádzajú už v základe.

Ako prvý by som vyzdvihol systém udržiavania v jazdnom pruhu. V novej Ibize ho nájdeš, no nečakaj, že na diaľnici môžeš pustiť ruky z volantu a auto pôjde takmer samé. Nie, v tomto prípade ide iba o udržanie v jazdnom pruhu bez navádzania na jeho stred. Auto teda zabráni tomu, aby si nechcene prešiel do druhého jazdného pruhu alebo zišiel z vozovky. Za príplatok a vo vyšších stupňoch výbavy ale nájdeš aj funkciu Travel Assist známu z koncernu VW.

Už v základe je dostupný aj tempomat, no bez adaptívnej funkcie. Adaptívny tempomat je ale súčasťou akčného balíka Family, ktorý je aktuálne k dispozícii zadarmo so zvýhodnením 3 500 €, ktorý eliminuje nutnosť platiť za tento bohatý pack výbavy.

Keďže som mal na test manuál, adaptívny tempomat má plnohodnotné využitie iba počas jazdy na diaľnici, kde zaradíš šiesty prevodový stupeň a prakticky sa o dobrzďovanie za pomalšími autami nemusíš starať.

Loading…
Bezpečnosť zvyšuje aj systém monitorovania dopravy pred vozidlom. Ibiza ťa upozorní na nečakané prekážky pred vozidlom zvukovým signálom.

Balík Family pridáva aj zadné parkovacie senzory či funkciu Seat Full Link. Základný Seat Ibiza si tak môžeš prepojiť so smartfónom cez kábel a využívať funkcie ako Apple CarPlay a Android Auto.

Súčasťou balíka Family je aj Winter pack, ktorý zahŕňa vyhrievané predné sedadlá. Tiež ide o komfortnú funkciu, ktorá sa v najlacnejších modeloch automobiliek už v základnej ponuke len tak nevidí, práve naopak. Aj nová Fabia 4. generácie má vyhrievané sedadlá až za príplatok niekoľkých stoviek eur.

Možno som doteraz o novej Ibize vytvoril obraz dokonalého malého auta, no dokonalé auto ešte nikdy nikto nevyrobil a menším chybičkám sa nevyhlo ani toto temperamentné autíčko zo Španielska.

Chýbala mi napríklad integrácia cúvacej kamery. V základe je k dispozícii iba káblové Apple CarPlay a Android Auto, no po pripojení kábla do USB-C konektorov, ktoré sa nachádzajú tesne nad odkladacím priestorom pre smartfón, prakticky nemôžeš telefón do tejto priehradky uložiť. iPhone 12 s pripojeným káblom sa tam jednoducho nevošiel.

Pozri si bohatú galériu nového Seatu Ibiza:
Tu ale zásadnejšie nedostatky končia, všetko ostatné sú len kompromisy spojené s nízkou cenou vozidla a s tými pri jeho kúpe jednoducho musíš rátať.
Zhrnutie
Nová Ibiza je v rámci koncernového trojlístka, v ktorom súperí s VW Polo a hlavne novou Škodou Fabia, rozhodne najtemperamentnejší zástupca. Autu nechýba šmrnc a mladícky dizajn, koniec koncov práve mladí ľudia sú pre toto auto cieľovou skupinou.
Bohatá technologická výbava už v základe v kombinácii s akčným balíkom Family prináša funkcie, ktoré by mohli nakloniť misky váh výrazne v prospech „španielskeho“ hatchbacku.
Cenovo najdostupnejší z tejto trojice však nový Seat Ibiza nie je, v tomto prípade víťazí Fabia. Ibiza má ale bohatšiu technologickú výbavu a charizmu, ktorá na ceste rozhodne z tejto koncernovej trojice zažiari najviac.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Autovýrobu v Európe ohrozujú ťahy Číny. Štát EÚ ju „pichol do chrbta", vo vzduchu visí kríza

Slováci ešte nič rýchlejšie nevyrábali. Porsche predstavilo najsilnejší model vo svojej histórii, má 1 150 koní

Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)

Slováci zabúdajú na dôležitú údržbu auta pred zimou. Experti radia, čo by si mal urobiť už čoskoro

Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Táto diéta znižuje cholesterol rovnako účinne ako lieky: Je to ako budovanie investičného portfólia, hovorí expert

Lajčák v tichosti získal miesto v dozornej rade Slovnaftu. Expert: Po tomto si ho už žiadna medzinárodná inštitúcia nevezme

MIMORIADNE: Zrážka rýchlika a osobného vlaku v Česku si vyžiadala desiatky zranených. Jeden z rušňovodičov údajne prešiel na červenú

Arktický vpád mieri na Slovensko. Za 12 hodín až 20 cm snehu, experti vydávajú výstrahy

Našiel sa strojca masakra v Buči: „Nariadil svojim silám, aby lovili, ubližovali a zabíjali“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- K Zemi sa blíži záhadný objekt a NASA prelomila mlčanie. Chystá sa odhaliť celú pravdu
- Záhadný objekt z vesmíru sa blíži k Zemi. Slovenský vedec nám povedal to, čo niektorí nechcú počuť
- Európa čelí novej hrozbe. Večný spojenec Ruska uvažuje nad tým, čo bolo doteraz nemysliteľné
- AKTUÁLNE: Koniec čakania. NASA zverejnila prvé oficiálne snímky kométy 3I/ATLAS (+VIDEO)
- NASA sa dnes prvýkrát vyjadrí ku kométe 3I/ATLAS a svet napäto pozerá. Čo môžeme očakávať?
-
- K Zemi sa blíži záhadný objekt a NASA prelomila mlčanie. Chystá sa odhaliť celú pravdu
- Záhadný objekt z vesmíru sa blíži k Zemi. Slovenský vedec nám povedal to, čo niektorí nechcú počuť
- Európa čelí novej hrozbe. Večný spojenec Ruska uvažuje nad tým, čo bolo doteraz nemysliteľné
- Blíži sa koniec Slovenska ako ho poznáme: Začala technologická migrácia, ktorá zmení náš štát
- Spoliehali sa na Rusov, teraz im hrozí nedostatok plynu. Európsky štát čelí „najprísnejším sankciám v histórii“
-
- K Zemi sa blíži záhadný objekt a NASA prelomila mlčanie. Chystá sa odhaliť celú pravdu
- Z odporúčania bude tvrdá nevyhnutnosť. Brusel prijal nové pravidlá pre budovy, dotknú sa každého vlastníka
- Blíži sa koniec Slovenska ako ho poznáme: Začala technologická migrácia, ktorá zmení náš štát
- Veľký zvrat vo vojne: Ukrajina dostane zákernú zbraň, ktorá zničí Rusov v okruhu 2 000 m²
- Záhadný objekt z vesmíru sa blíži k Zemi. Slovenský vedec nám povedal to, čo niektorí nechcú počuť
Došla im trpezlivosť. Európsky štát vyhral spor proti Mete, tá teraz musí zaplatiť astronomickú sumu
OFICIÁLNE: Slovenský trh má nového lídra. Slávny operátor dosiahol najvyšší počet zákazníkov
NVIDIA opäť láme rekordy. Vďaka AI zarába také peniaze, o akých sa iným firmám ani nesnívalo
Nemecká automobilka oznamuje veľké prepúšťanie. Urobí to postupne, aby zmiernila dopad na ľudí
Susedná krajina ide do vojny s EÚ. Odmieta uznať jadro ako „zelenú energiu“, chystá veľký zvrat
Prežitie sa môže zdvojnásobiť. Francúzsko prichádza s revolučnou liečbou najsmrteľnejšej rakoviny
Obľúbený operátor spustil Black Friday. Slováci môžu ušetriť na mobiloch stovky eur (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Táto diéta znižuje cholesterol rovnako účinne ako lieky: Je to ako budovanie investičného portfólia, hovorí expert

Lajčák v tichosti získal miesto v dozornej rade Slovnaftu. Expert: Po tomto si ho už žiadna medzinárodná inštitúcia nevezme

MIMORIADNE: Zrážka rýchlika a osobného vlaku v Česku si vyžiadala desiatky zranených. Jeden z rušňovodičov údajne prešiel na červenú

Arktický vpád mieri na Slovensko. Za 12 hodín až 20 cm snehu, experti vydávajú výstrahy

