Muska trafí šľak. Nemecké ministerstvo prerobilo najnovšiu Teslu na vodíkový elektromobil
Pohon budúcej generácie ešte stále nie je jednoznačný. Batériové elektromobily súperia s autami, ktorých pohon tvoria vodíkové technológie. Nemci v tomto smere vytvorili bizarný kúsok, elektrickú Teslu Model Y prerobili na vodíkový elektromobil, informuje portál Teslarati.
Jeden vodíkový hyperšport vzniká aj na Slovensku a oficiálne by mal byť predstavený už o pár dní. Z času na čas sa ale stáva, že spoločnosti, ktoré chcú prezentovať vodíkové technológie, použijú ako model niektoré zo sériovo vyrábaných automobilov, ktoré následne prerobia.
To je prípad nemeckého Ministerstva pre výskum, ktoré nedávno prezentovalo koncept „hyper hybridného“ pohonu. Na tom by nebolo nič zvláštne, keby ako modelové vozidlo nepoužili jeden z najlepších a všeobecne najefektívnejších elektromobilov, Teslu Model Y.
Musk z toho zrejme radosť nemá
Z pohľadu nemeckej vlády použiť Model Y ako modelové vozidlo na podporu zeleného vodíka ide o pomerne šikovný ťah. Elektromobily Tesla sú všeobecne považované za najefektívnejšie vozidlá svojho druhu.
Bundesministerin Anja Karliczek hat heute in Berlin den Prototypen eines Autos ? vorgestellt, das mit dem synthetischen Kraftstoff Methanol angetrieben werden kann. Dafür wurden, so #Karliczek CO2-Abgase aus der Stahlindustrie zu Kraftstoffen „recycelt“. https://t.co/50w3ll6szZ pic.twitter.com/w8NqLCfsfA
— BMBF (@BMBF_Bund) September 22, 2021
Upraviť pohonnú jednotku z čisto batériovej na tú, ktorá spaľuje syntetický metanol založený na báze zeleného vodíka, zrejme nebolo nič zložité. V kombinácii so skvelými aerodynamickými vlastnosťami Tesly tak dokázali pomerne jednoducho vytvoriť efektívny vodíkový elektromobil.
NEPREHLIADNI
Vodíkové vlaky budú realitou aj na Slovensku. Ušetríme 6000 ton CO2, no majú skutočne zmysel?
Elon Musk z tohto projektu ale nebude mať radosť. Ako píše InsideEVs, je totiž všeobecne známe, že Musk vodíkové technológie absolútne neuznáva a tvrdí, že svojou efektivitou sa vodíkový elektromobil nikdy nevyrovná tomu batériovému.
Vodík ide čoraz viac do popredia aj u nás
Vodíková doprava má na Slovensku stále poriadne ďaleko od reality, no plány sú nesmierne odvážne. Už do konca roka majú byť vybudované prvé dve vodíkové stanice v Košiciach a Bratislave, neskôr príde podpora pre vodíkové autá a v budúcnosti sa na mestských linkách ocitne aj prvý vodíkový autobus zo Spiša.

Slovensko sa teda bude prezentovať ako krajina vodíkových technológií, ktorá chce na cesty priniesť aj ďalšie dopravné prostriedky s týmto pohonom.
Na výstave EXPO Dubaj 2020 ukážeme vodíkové technológie, ktorými budeme prezentovať výskumno-vývojový potenciál Slovenska. Medzi vybranými novinkami bude aj prvý koncept vodíkového auta zo Slovenska.
Redakcii FonTech.sk sa podarilo získať fotografie konceptu vodíkového auta MH2 zo Slovenska v plnej kvalite, ktoré odhaľujú nielen dizajn auta, ale aj využitý vodíkový pohon a vodíkové nádrže. Samotné vozidlo sa dizajnom od Branislava Maukša zaradí do kategórie športových áut, kde však vynikne unikátnym pohonom na vodík.

Podľa získanej tlačovej správy sa na tvorbe dizajnu, konštrukcie a výroby podieľali vývojári a dizajnéri Matador Group, pričom tím Technickej univerzity v Košiciach dodal vodíkový pohon založený na palivovom článku PEM (Polymer electrolyte membrane electrolysis – Elektrolýza membrány z polymérneho elektrolytu, pozn. redakcie), ktorý dodáva energiu a nabíja batériu.
Vodíkové stanice po celom Slovensku
Slovensko sa skutočne môže stať vodíkovou veľmocou. Paradoxne sa o to až v takej miere nezaslúži štát, ale súkromná firma BCF Energy. Tá v rámci siete čerpacích staníc Benzinol vybuduje až 40 vodíkových čerpačiek.

Vodíkové stanice tak u nás nebude stavať priamo štát, ale spoločnosť BCF Energy. Stanice vyrastú na území celého Slovenska, aj keď najvyššia koncentrácia sa má nachádzať v strede a na západe krajiny.
Vodíkové stanice vyrastú na čerpačkách siete Benzinol a spustené majú byť už na prelome rokov 2023 a 2024. Okrem predaja vodíka zabezpečí spoločnosť BCF Energy aj jeho výrobu. Skvelou správou je, že pôjde o takzvaný zelený vodík, ktorý teda bude vyrábaný bez akejkoľvek produkcie skleníkových plynov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu

Zdražovanie 2026: Balíky budú od januára nákladnejšie, len jediná kuriérska spoločnosť cenník nemení
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slováci prišli o peniaze, varujú pred mobilným operátorom: „Zákaznícka podpora nereaguje, infolinka nefunguje“
PREMIUMRealitný odborník: Očakávanie, že ceny budú rásť rýchlym tempom naveky, je mylné. Mladí chcú ešte stále vlastniť, nie platiť nájom (ROZHOVOR)

Len 1 z 10 Slovákov zvládne meganáročný kvíz z chémie. Otestuj sa, či by si z nej dnes zmaturoval

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu

