Číňania vzali Európu útokom, začnú tu predávať ďalší luxusný elektromobil. TOP verzia má dojazd vyše 1000 km
Luxusný sedan čínskej automobilky NIO mieri na európsky trh. ET7 však nezažije svoj debut v Nórsku, kde sa už aktuálne doručujú prvé kusy SUV ES8, ale v Nemecku, informuje portál Electrek.
NIO pokračuje v ofenzíve na európskom trhu. Čínska automobilka už doručuje prvé kusy svojho elektrického SUV ES8 zákazníkom v Nórsku, kde pred pár týždňami oficiálne vstúpila na európsky trh.
V „dobývaní“ Európy automobilka pokračuje cez nemecký trh, kam chce do konca budúceho roka priniesť sedan NIO ET7. Predaj horúcej novinky, ktorá sa dá aj na domácom čínskom trhu ešte len predobjednať, v Nemecku vyvrcholí v štvrtom kvartáli 2022, informoval CnEVPost.
Zatiaľ iba základná verzia s dojazdom 500 km
V Európe by mala byť spočiatku k dispozícii iba najzákladnejšia verzia so 70 kWh batériou a dojazdom 500 km podľa čínskej normy NEDC. Jej cena štartuje na sume 59 000 €, čo nie je najmenej, no po technologickej stránke môže ísť o najvyspelejšie auto na našich cestách.
Automobilka totiž prisľúbila, že s príchodom na európsky trh NIO ET7 prinesie aj funkciu NAD (NIO Autonomous Driving), ktorá za určitých podmienok zvládne plne autonómnu jazdu z bodu A do bodu B.
Dostupnosť ostatných verzií je zatiaľ otázna, no európski zákazníci by rozhodne privítali aj model so 150 kWh batériou a dojazdom viac ako 1000 km na jedno nabitie. Táto verzia hlási svoju dostupnosť až v roku 2022, a to najprv na domácom čínskom trhu.
Dodávky ES8 v plnom prúde
Aby mohli výrobcovia áut z celého sveta predávať svoje vozidlá aj v Európe, musia získať niekoľko dôležitých povolení a certifikácií. Čínske NIO nedávno získalo certifikáciu EWVTA, ktorá oficiálne umožňuje hromadnú výrobu a registráciu nových áut vo všetkých krajinách EÚ.
Automobilka oznámila, že získala dôležitý certifikát pre svoje veľké elektrické SUV NIO ES8, ktoré sa tak už môže oficiálne predávať v Európe, respektíve, všetky členské štáty EÚ už budú môcť toto vozidlo oficiálne zaregistrovať a prideliť mu evidenčné číslo, informuje automobilka v tlačovej správe.
Tou azda najdôležitejšou informáciou ale je, že do Nórska prinesie NIO kompletný ekosystém, ktorý zahŕňa nielen samotné elektromobily, ale aj predajne, servisy a samozrejme aj nabíjaciu infraštruktúru, respektíve extrémne populárne stanice na rýchlu výmenu batérií.
Prvý „NIO House“ vyrastie už v treťom kvartáli tohto roka v Osle, pričom v roku 2022 pribudnú ďalšie štyri v mestách Bergen, Stavanger, Trondheim a Kristansand. Súčasťou NIO House je aj servisné a doručovacie stredisko. Podobný scenár pritom očakávame aj v Nemecku.
Paradoxom je, že automobilka nechce priniesť sedan ET7 do Nórska skôr, než sa začne predávať v Nemecku. Takisto ani nemeckí zákazníci zatiaľ nedostali žiadne informácie o tom, kedy a či vôbec si budú môcť kúpiť SUV ES8.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Benzínom oklamali elektromobilitu. Američania chcú predlžovať dojazd áut o stovky kilometrov
Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
Tesla prehrala súd storočia. Kvôli fatálnej nehode musí zaplatiť astronomickú pokutu
Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Prírodné sladidlo likviduje bunky najzákernejšej rakoviny. Slováci ho kupujú ako zdravú náhradu cukru
Do Európy mieri najničivejšia augustová búrka. Meteorológovia vydali 2. najvyšší stupeň varovania
Z garáže k tržbám 92,6 miliónov eur: Príbeh bratov, ktorí pretavili frustráciu na úspešný biznis
Karolína vedie firmu s tržbami 1,3 milióna eur: „Čím sme väčší, tým horšie podmienky od štátu dostávame“
Expertka: Firmy na Slovensku prechádzajú na hotovosť. Výber transakčnej dane je hlboko pod plánom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
- Benzínom oklamali elektromobilitu. Američania chcú predlžovať dojazd áut o stovky kilometrov
- Elektromobily budú o tisíce eur lacnejšie. Vďaka prelomovej technológii spečatia osud spaľovákov
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Benzínom oklamali elektromobilitu. Američania chcú predlžovať dojazd áut o stovky kilometrov
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
Spojenec Západu uzatvára historickú dohodu s Japonskom. Ich námorníctvo sa zásadne zmení
Slovenská poisťovňa prichádza s prelomovou funkciou appky. Smartfón ti dokáže zmerať krvný tlak
Známa služba čelí obrovskej žalobe. Klauzuly o najlepšej cene spôsobili hotelom masívne straty
Slabnúci dopyt po elektromobiloch má prvú obeť. Volvo bojuje s dramatickým prepadom predaja
EÚ zaskočila svet. Nečakaná krajina môže cez Rusko vyvážať uhlie napriek sankciám
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP