Číňania vzali Európu útokom, začnú tu predávať ďalší luxusný elektromobil. TOP verzia má dojazd vyše 1000 km
Luxusný sedan čínskej automobilky NIO mieri na európsky trh. ET7 však nezažije svoj debut v Nórsku, kde sa už aktuálne doručujú prvé kusy SUV ES8, ale v Nemecku, informuje portál Electrek.
NIO pokračuje v ofenzíve na európskom trhu. Čínska automobilka už doručuje prvé kusy svojho elektrického SUV ES8 zákazníkom v Nórsku, kde pred pár týždňami oficiálne vstúpila na európsky trh.
V „dobývaní“ Európy automobilka pokračuje cez nemecký trh, kam chce do konca budúceho roka priniesť sedan NIO ET7. Predaj horúcej novinky, ktorá sa dá aj na domácom čínskom trhu ešte len predobjednať, v Nemecku vyvrcholí v štvrtom kvartáli 2022, informoval CnEVPost.

Zatiaľ iba základná verzia s dojazdom 500 km
V Európe by mala byť spočiatku k dispozícii iba najzákladnejšia verzia so 70 kWh batériou a dojazdom 500 km podľa čínskej normy NEDC. Jej cena štartuje na sume 59 000 €, čo nie je najmenej, no po technologickej stránke môže ísť o najvyspelejšie auto na našich cestách.

Automobilka totiž prisľúbila, že s príchodom na európsky trh NIO ET7 prinesie aj funkciu NAD (NIO Autonomous Driving), ktorá za určitých podmienok zvládne plne autonómnu jazdu z bodu A do bodu B.
Dostupnosť ostatných verzií je zatiaľ otázna, no európski zákazníci by rozhodne privítali aj model so 150 kWh batériou a dojazdom viac ako 1000 km na jedno nabitie. Táto verzia hlási svoju dostupnosť až v roku 2022, a to najprv na domácom čínskom trhu.
Dodávky ES8 v plnom prúde
Aby mohli výrobcovia áut z celého sveta predávať svoje vozidlá aj v Európe, musia získať niekoľko dôležitých povolení a certifikácií. Čínske NIO nedávno získalo certifikáciu EWVTA, ktorá oficiálne umožňuje hromadnú výrobu a registráciu nových áut vo všetkých krajinách EÚ.

Automobilka oznámila, že získala dôležitý certifikát pre svoje veľké elektrické SUV NIO ES8, ktoré sa tak už môže oficiálne predávať v Európe, respektíve, všetky členské štáty EÚ už budú môcť toto vozidlo oficiálne zaregistrovať a prideliť mu evidenčné číslo, informuje automobilka v tlačovej správe.
Tou azda najdôležitejšou informáciou ale je, že do Nórska prinesie NIO kompletný ekosystém, ktorý zahŕňa nielen samotné elektromobily, ale aj predajne, servisy a samozrejme aj nabíjaciu infraštruktúru, respektíve extrémne populárne stanice na rýchlu výmenu batérií.

Prvý „NIO House“ vyrastie už v treťom kvartáli tohto roka v Osle, pričom v roku 2022 pribudnú ďalšie štyri v mestách Bergen, Stavanger, Trondheim a Kristansand. Súčasťou NIO House je aj servisné a doručovacie stredisko. Podobný scenár pritom očakávame aj v Nemecku.
Paradoxom je, že automobilka nechce priniesť sedan ET7 do Nórska skôr, než sa začne predávať v Nemecku. Takisto ani nemeckí zákazníci zatiaľ nedostali žiadne informácie o tom, kedy a či vôbec si budú môcť kúpiť SUV ES8.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Zabudnutá značka áut sa vytratila zo slovenských ciest. Teraz chystá čudný model s dojazdom 1800 km
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
