Číňania vzali Európu útokom, začnú tu predávať ďalší luxusný elektromobil. TOP verzia má dojazd vyše 1000 km
Luxusný sedan čínskej automobilky NIO mieri na európsky trh. ET7 však nezažije svoj debut v Nórsku, kde sa už aktuálne doručujú prvé kusy SUV ES8, ale v Nemecku, informuje portál Electrek.
NIO pokračuje v ofenzíve na európskom trhu. Čínska automobilka už doručuje prvé kusy svojho elektrického SUV ES8 zákazníkom v Nórsku, kde pred pár týždňami oficiálne vstúpila na európsky trh.
V „dobývaní“ Európy automobilka pokračuje cez nemecký trh, kam chce do konca budúceho roka priniesť sedan NIO ET7. Predaj horúcej novinky, ktorá sa dá aj na domácom čínskom trhu ešte len predobjednať, v Nemecku vyvrcholí v štvrtom kvartáli 2022, informoval CnEVPost.
Zatiaľ iba základná verzia s dojazdom 500 km
V Európe by mala byť spočiatku k dispozícii iba najzákladnejšia verzia so 70 kWh batériou a dojazdom 500 km podľa čínskej normy NEDC. Jej cena štartuje na sume 59 000 €, čo nie je najmenej, no po technologickej stránke môže ísť o najvyspelejšie auto na našich cestách.
Automobilka totiž prisľúbila, že s príchodom na európsky trh NIO ET7 prinesie aj funkciu NAD (NIO Autonomous Driving), ktorá za určitých podmienok zvládne plne autonómnu jazdu z bodu A do bodu B.
Dostupnosť ostatných verzií je zatiaľ otázna, no európski zákazníci by rozhodne privítali aj model so 150 kWh batériou a dojazdom viac ako 1000 km na jedno nabitie. Táto verzia hlási svoju dostupnosť až v roku 2022, a to najprv na domácom čínskom trhu.
Dodávky ES8 v plnom prúde
Aby mohli výrobcovia áut z celého sveta predávať svoje vozidlá aj v Európe, musia získať niekoľko dôležitých povolení a certifikácií. Čínske NIO nedávno získalo certifikáciu EWVTA, ktorá oficiálne umožňuje hromadnú výrobu a registráciu nových áut vo všetkých krajinách EÚ.
Automobilka oznámila, že získala dôležitý certifikát pre svoje veľké elektrické SUV NIO ES8, ktoré sa tak už môže oficiálne predávať v Európe, respektíve, všetky členské štáty EÚ už budú môcť toto vozidlo oficiálne zaregistrovať a prideliť mu evidenčné číslo, informuje automobilka v tlačovej správe.
Tou azda najdôležitejšou informáciou ale je, že do Nórska prinesie NIO kompletný ekosystém, ktorý zahŕňa nielen samotné elektromobily, ale aj predajne, servisy a samozrejme aj nabíjaciu infraštruktúru, respektíve extrémne populárne stanice na rýchlu výmenu batérií.
Prvý „NIO House“ vyrastie už v treťom kvartáli tohto roka v Osle, pričom v roku 2022 pribudnú ďalšie štyri v mestách Bergen, Stavanger, Trondheim a Kristansand. Súčasťou NIO House je aj servisné a doručovacie stredisko. Podobný scenár pritom očakávame aj v Nemecku.
Paradoxom je, že automobilka nechce priniesť sedan ET7 do Nórska skôr, než sa začne predávať v Nemecku. Takisto ani nemeckí zákazníci zatiaľ nedostali žiadne informácie o tom, kedy a či vôbec si budú môcť kúpiť SUV ES8.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
Stellantis prepisuje dejiny batérií. Peugeot testuje technológiu, ktorá má zatieniť Teslu aj Porsche.
Dojazd cez 1 000 km už nie je hudba budúcnosti. Hyundai sľubuje revolučný model
Fiasko pre Teslu: Najnovší autopilot havaroval už po pár kilometroch (+VIDEO)
VIDEO: Pokorilo aj slávne Bugatti. Číňania postavili najrýchlejšie auto sveta, prekonalo šialenú rýchlosť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Mlieko je rozliate: Známa potravinárska firma po 70 rokoch smeruje do konkurzu
Už čoskoro nastane zmena času. Slovákov čaká dlhšia noc, dni budú kratšie
Prečo bolo Dánsko, ktoré nemá spoločnú hranicu s Ruskom, terčom „hybridného útoku“
Tragédia vo Vysokých Tatrách: Turista sa z Gerlachu rútil 200 metrov
Výbuch bankomatu na severe Slovenska: Páchatelia unikli, polícia má kamerové záznamy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Investujeme na istotu: Európska únia daruje Afrike obrovské peniaze, chce aby sa stala energetickým lídrom
- Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
- Dojazd cez 1 000 km už nie je hudba budúcnosti. Hyundai sľubuje revolučný model
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, na ktoré svet nebol pripravený
- VIDEO: Pokorilo aj slávne Bugatti. Číňania postavili najrýchlejšie auto sveta, prekonalo šialenú rýchlosť
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Zabudni na drahé servisy. Toto je TOP 5 najspoľahlivejších áut na Slovensku
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Brusel pritvrdzuje: Vodiči dostanú novú povinnosť, o ktorej Slováci netušia. Nevyhnú sa jej ani staršie autá
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
Prepustili až 10 000 ľudí: Automobilový gigant, pôsobiaci aj na Slovensku, drasticky znížil výrobu
Slováci masívne bojujú s rakovinou. Najnovšie štatistiky odhalili hrozivú pravdu o chorobe
Svet sa musí pripraviť, chystá sa čínsky elektromobilový šok. BYD odhalil brutálny plán expanzie
Ďalšia IT kauza na obzore? Slovensko plánuje digitalizáciu za 68 miliónov eur, odborníci sú pohoršení
Vedci skúmali živočíchy a ostali v nemom úžase. Evolúcia ľudstva mala prebiehať úplne inak
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP