Tržby švédskej firmy Spotify Technology, ktorá prevádzkuje populárnu hudobnú aplikáciu, v 2. kvartáli prekonali očakávania trhu. Spoločnosť zaznamenala nárast predplatiteľov svojej prémiovej služby o 20 %, pričom motorom bola expanzia v Európe a Severnej Amerike.

Tržby za tri mesiace od apríla do júna stúpli na 2,33 miliardy eur z 2,15 miliardy eur v rovnakom období pred rokom. Analytici počítali s tržbami na úrovni 2,29 miliardy eur. Počet predplatiteľov prémiovej služby dosiahol na konci kvartálu 165 miliónov. Celkový počet aktívnych mesačných používateľov sa zvýšil o 22 % na 365 miliónov. Príjmy z reklamy medziročne vyskočili o 110 % na 275 miliónov eur.

Spotify

Čistá strata v 2. kvartáli predstavovala 20 miliónov eur alebo 19 centov na akciu oproti strate 356 miliónov eur alebo 1,91 eura na akciu pred rokom. Analytici prognózovali stratu vo výške až 37 centov na akciu.

Akcie Spotify sa v predburzovom obchodovaní posilnili o 3,5 %. Spoločnosť očakáva tržby v prebiehajúcom kvartáli v pásme 2,31 miliardy eur až 2,51 miliardy eur a nárast počtu predplatiteľov na 170 miliónov až 174 miliónov.

Zdroj: TASR

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú