Vo Francúzsku mal vzniknúť „cintorín“ elektromobilov. Sociálne siete zaplavil nový hoax
Tisíce používateľov sociálnych sietí zdieľali príspevky s fotografiou, na ktorej mal byť zobrazený cintorín elektromobilov vo Francúzsku. Tvrdenie je zavádzajúce, pretože fotografia zachytáva v skutočnosti autá čínskej carsharingovej spoločnosti zaparkované na okraji mesta Chang-čou.
Na sociálnych sieťach sa šíril hoax o elektromobilovom cintoríne
Bývalý manažér spoločnosti uviedol, že väčšina vozidiel boli elektromobily prvej generácie, ktoré mali byť nahradené novšími modelmi. TASR upozorňuje na dezinformácie v spolupráci s tlačovou agentúrou AFP.
„Elektromobily vo výslužbe – Tu je cintorín elektromobilov vo Francúzsku. Použitý elektromobil si nikto nekúpi. Ekológia v koši!“ uvádza autor príspevku uverejnenom 10. júla 2021, ktorý zdieľalo viac ako 4300 používateľov Facebooku. Rovnakú fotografiu zdieľali s podobnými tvrdeniami aj v iných jazykoch, napríklad v angličtine, bulharčine, vo fínčine alebo v rumunčine.
Takéto tvrdenia sú však zavádzajúce, pripomína AFP, pretože vyhľadávaním obrázkov a kľúčových slov sa našli podobné fotografie, ktoré 25. apríla 2019 uverejnili čínske štátne noviny People’s Daily. Ide o fotografie čínskej štátnej tlačovej agentúry China News a zobrazovať majú „automobilový cintorín v Chang-čou“.
Podľa všetkého ide o elektromobily vyrobené čínskou spoločnosťou Kandi Technologies Group, uviedla AFP a dodala, že v roku 2015 písali čínske štátne noviny Global Times o podobných vozidlách s rovnakými logami a bielo-zelenou farbou v meste Chang-čou ako o vozidlách vyrobených spoločnosťou Kandi.
Bývalý manažér spoločnosti tvrdí, že vozidlá patrili firme Microcity, spoločnosti na zdieľanie elektrických vozidiel so sídlom v meste Chang-čou, ktorá je dcérou spoločnosti na prenájom elektrických vozidiel Zhejiang Zuozhongyou Electric Car Service Limited. „Autá na fotografii patrili spoločnosti Hangzhou Microcity,“ povedal Lou Kao-feng agentúre AFP.
Webová stránka miestnej samosprávy informovala, že poskytovanie služieb na zdieľanie elektromobilov Microcity sa začalo v meste Chang-čou v roku 2013 s cieľom riešiť emisie, dopravné zápchy a nedostatok parkovacích miest.
Avšak, odvolávajúc sa na hongkongský denník South China Morning Post poukázala AFP v tejto súvislosti na to, že po počiatočnom rozmachu aplikácií na zdieľanie jázd v roku 2010, ktorému pomohla aj nízka cena elektrických vozidiel, mnohé firmy skrachovali.
NEPREHLIADNI
Po 5 rokoch zošrotovali elektromobily. Tejto spoločnosti nevyšiel biznis s carsharingom
Lou Kao-feng v apríli 2019 pre miestne noviny Hangzhou.com.cn uviedol, že približne tri tisíc áut spoločnosti Microcity bolo zaparkovaných na troch rôznych parkoviskách pozdĺž rieky Čchien-tchang.
„Vtedy som jasne vysvetlil, že nie všetky autá mali poruchu. Niektoré z nich mali problémy, niektoré sa ešte mohli používať, iné boli dosť staré na to, aby sa predali inej spoločnosti a rozobrali. Po druhé, väčšina z nich boli elektromobily prvej generácie, ktoré boli vyrobené v roku 2013 – a ešte skôr – a mali by byť nahradené v dôsledku technologického pokroku,“ povedal agentúre AFP Lou Kao-feng.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Trúfa si poraziť Škodu. Čínsky gigant začína predávať v Európe lacný elektromobil
Niektoré pobavia, z iných nebudeš chápať. Toto je TOP 10 najšialenejších ŠPZ-tiek Slovákov
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
U lekára nebudeš čakať, diagnózu dostaneš do 3 minút. Adamov startup chce zmeniť spôsob, akým funguje zdravotníctvo
Dopravu na D1 paralyzovala zrážka kamiónov. Diaľnica je neprejazdná
Michal Sabo podáva žalobu na Daniela Bombica. Zverejnil jeho kontroverznú fotografiu
V populárnom letovisku Slovákov zúri masívny požiar. Evakuujú tisíce miestnych aj dovolenkárov
Náročný diktát potrápi až 99 % Slovákov: Zisti, či by bol Štúr na teba pyšný (KVÍZ)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP