Ďiaľnica = smrť pre elektromobily? Už dávno nie, aj staršia Tesla sa vyrovná spaľovákom
Porovnávať dojazd elektromobilov a spaľovákov je v súčasnosti tým azda najlepším spôsobom, ako porovnávať ich „vyspelosť“ a posuny v pridaných kilometroch, ktoré prekonávajú každým rokom. Portál Teslarati najnovšie na upozornil na test spotreby pri jazde na diaľnici, ktorý učinili redaktori z Car and Driver. Tesla Model S vo variante, ktorý už sa v súčasnosti ani nepredáva, sa v ňom vyrovnal niekoľkým populárnym spaľovákom.
Magazín Car and Driver prednedávnom uskutočnil test diaľničnej spotreby, pri ktorom na cesty vytiahol Teslu Model S vo verzii Raven a variante Long Range Plus, ktorá sa už v súčasnosti nepredáva, pretože ju nahradili nové verzie Plaid a Plaid+, ktoré spoločnosť predstavila začiatkom roka. Testovaný model disponuje 103,9 kWh batériou a dojazdom najviac približne 646 kilometrov podľa štandardu EPA.
Model S potrápil spaľováky, nová verzia je už na ceste
Počas jazdy sa elektromobil točil na diaľničnom okruhu o dĺžke približne 160 kilometrov, pričom udržiaval konštantnú rýchlosť na úrovni 120 km/h.
Testeri očakávali, že budú musieť jazdu kvôli elektromobilu o čosi skrátiť, no Model S zvládol okruh bez problémov a jazdu museli nakoniec ešte predĺžiť. S celkovým výsledkom 515 kilometrov tak Model S zaznamenal najlepší výsledok zo všetkých testovaných elektromobilov, uvádza Car and Driver.
Pre porovnanie, dojazd Modelu S v tejto dnes už o čosi „zastaranejšej“ verzii je približne rovnaký napríklad s vlastnosťami podobným modelom Mustang Shelby GT500, ktorý má nádrž s objemom asi 60 litrov.
Dôležitá je však pri porovnávaní spotreby práve vyššia rýchlosť, ktorá u elektromobilov „uberá“ omnoho viac dojazdu, než u ich spaľovacích kolegov. O tom sme sa nedávno presvedčili aj my počas našej veľkej cesty okolo Slovenska s elektrickým Volkswagen ID.3.
V oblasti dojazdu je od Tesly aktuálne najočakávanejší práve spomínaný Model S vo verzii Plaid+, ktorý spoločnosť predstavila ešte začiatkom roka. Ten má totiž okrem brutálneho výkonu, ktorý nedávno ukázal na okruhu Autoclub Famoso Raceway v Bakersfielde, disponovať dojazdom až 840 km.
Prečítaj si tiež
Škoda Enyaq ešte nepovedala posledné slovo, chystá sa prekrásna kupé verzia
Prvé dodávky mali prísť už krátko po uvedení týchto variantov, no kvôli pretrvávajúcej polovodičovej kríze sa prvé elektromobily dostanú do rúk majiteľom až začiatkom júna.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)

