Alza začala predávať elektromobily, ich základ tvorí aj socialistická legenda. Cenou a parametrami však nepríjemne prekvapia
Alza okrem širokej ponuky smartfónov, počítačov a ďalšej elektroniky ponúka v sortimente aj rôzne elektromobily. Okrem známych značiek sa tu nájdu aj „retro“ kúsky do mesta s „na oko“ priaznivou cenovkou.
O tom, že sú elektromobily stále drahšie než autá so spaľovacími motormi, vieme. Neustále sa vedú diskusie na túto tému a aj napriek postupnému znižovaniu ceny batérií a výroby elektromobilov by sme sa zlomového bodu mali dočkať až niekedy v roku 2025. Po tomto roku už budú niektoré mestské druhy elektromobilov lacnejšie než spaľovacie autá.
Aj teraz sa ale z času na čas pri niektorom lacnom elektromobile hovorí, že konečne prichádza s „ľudovou“ cenou, no ľudová cena zväčša znamená, že elektromobil má mizerné parametre (výkon, nabíjanie, dojazd). Zväčša tak ide o malé vozidlá vhodné do mesta.
Jeden takýto model sa nachádza aj v ponuke Alzy. Internetový obchod ponúka kúsky od výrobcu ZAS. Konkrétne ide o modely ZAS Electric G20, ZAS Electric TC20 a ZAS Electric TCR20, pričom oba majú veľmi podobné parametre a cenovku, ktorá je na úrovni 25 000 €, respektíve 27 000 € s DPH a pri najlepšie vybavenom kúsku až 29 000 € s DPH. To rozhodne nie je málo a za tieto peniaze by si očakával, že už pôjde o ako tak solídny elektromobil, no dvojica od ZAS ťa svojimi parametrami vôbec neohúri.
Do úvahy treba brať aj fakt, že v cene vyššie zmienených modelov si si prednedávnom mohol kúpiť aj oveľa kvalitnejší a lepšie vybavený elektromobil od Škody, konkrétne model Citigo-e iV.
Predražená štýlovka s mizerným dojazdom
Elektromobily ZAS sú rozhodne štýlovky s retro dizajnom, to sa im uprieť nedá. Dizajn je však jedna vec a je ti v podstate zbytočný, ak sa s autom nedostaneš ďalej ako 120 km. Presne toľko oba modely zvládnu prejsť na jedno nabitie.
Postavené sú na základoch rovnako štýlových spaľovákov Fiatu 600 / socialistickej Zastavy 750 / Fiatu Abarth 1000 TC/TCR, no za sumu cez 25 000 € si už dokáže zákazník vybrať omnoho solídnejší elektromobil.
ZAS totiž disponuje iba 10 kWh batériou, ktorá sa dokáže nabiť za 120 minút pri rýchlom nabíjaní a za 3 hodiny pri pomalom nabíjaní. Výkon elektromotora je rovných 20 kW (27 koní) a krútiaci moment dosahuje 75 Nm. Vďaka elektromotoru a váhe, ktorá je len na úrovni 660 kg, dokážu tieto elektromobily zrýchliť z 0 na 100 km/h za 10 sekúnd. Maximálnu rýchlosť dosahujú 115 km/h, model TCR20 až 140 km/h.
Za málo peňazí, veľa muziky
Ak sa ale pozrieme na ponuku ostatných plnohodnotných automobiliek, zistíme, že za sumu 25 000 € si už teraz môžeme kúpiť oveľa solídnejšie auto. Napríklad aktuálnu novinku na našom trhu, Daciu Spring, ktorej cena štartuje už na niečo málo cez 16 000 €.
Spring prichádza na Slovensko v dvoch rôznych konfiguráciách, lacnejšia verzia Comfort začína už na 16 500 € a za tieto peniaze zákazník dostane také vychytávky, ako napríklad LED svetlá, manuálnu klimatizáciu či centrálne zamykanie, ale aj elektricky ovládané predné a zadné okná.
Vyššia verzia Comfort Plus začína na cenovke 18 000 € a k základnej verzii pridáva napríklad cúvaciu kameru, parkovacie senzory či 7″ farebnú obrazovku s navigáciou. Navyše iba táto vyššia verzia dostáva štýlové oranžové detaily karosérie.
Výkonovo sa nelíšia
V základe je pohon oboch verzií rovnaký. Dojazd je podľa WLTP 230 km, no Dacia uvádza, že pri jazde výhradne v meste sa dá na jedno nabitie prejsť okolo 300 km. Nabíjanie 26,8 kWh batérie umožní využiť aj 30 kW nabíjací výkon, avšak za príplatok. S wallboxom alebo DC nabíjacím káblom sa Spring nabije na 80 % kapacity za zhruba 50 minút. Výkonnejšia nabíjačka je však za príplatok 400 €, no rozhodne sa za ňu oplatí priplatiť.
Základná nabíjačka poskytuje výkon len 6,6 kW a s jej využitím bude trvať nabíjací proces necelých 5 hodín. Spotreba energie je udávaná na úrovni 14 kWh/100 km, pričom maximálnu rýchlosť výrobca obmedzil len na 125 km/h a výkon elektromotora dosahuje 44 konských síl (33 kW). Točivý moment atakuje hodnotu 125 Nm.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
PRIPOMIENKA Slovákovi z účtu ukradli 500 € cez bežnú aplikáciu. Polícia varuje ľudí, aby neprišli o všetko
Slovákov obrali o všetko. Prehratý boj RTVS pocítime úplne všetci, máme detaily
Roky terorizoval Slovensko. Film o najväčšom slovenskom mafiánovi dostal prvú ukážku
Nad Slovenskom videli totálny unikát. Spôsobila ho búrka, aká tu 20 rokov nebola (+foto)
V nedeľu vypukne v Bratislave veľkolepý koncert Jeana-Michela Jarra s hosťom Brianom Mayom, v meste budú aj dopravné obmedzenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Rozsudok smrti pre spaľováky je tu, elektromobil od Xiaomi cenou rozdrví aj konvenčné autá
-
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- EÚ zaplavujú čínske elektromobily. Prichádza fatálna daň a obmedzenia dovozu
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Nemusíš ho nabíjať a jazdíš za 4 litre/100 km. Toto Mitsubishi má pod kapotou klenot Renaultu
- Veľký test spoľahlivosti áut: Miláčik Slovákov pohorel, najlepšie dopadla prekvapivá značka
Elektromobily v EÚ môžu mať problém. Naozaj si toto doteraz nikto nevšimol?
Microsoft a Amazon investujú miliardy eur vo Francúzsku
Dočkali sme sa. Milovaná hra konečne príde na PC
V centrách na Slovensku testovali aplikáciu na odhalenie porúch kognície
Zomrel prvý príjemca geneticky upravenej prasacej obličky
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené