Len pred dvoma dňami zažila svetovú premiéru elektrická novinka Kia EV6. Počas online predstavenia sme sa dozvedeli všetky dôležité technické, ale aj dizajnové detaily, no ceny zostali tajomstvom. Nemecký konfigurátor už ale obsahuje možnosť rezervácie novinky, pri ktorej sa nachádzajú aj predajné ceny jednotlivých verzií.

Ceny pre Nemecko by sa voči tým slovenským nemali priveľmi líšiť, môžeme si preto na ich základe utvoriť pomerne dobrý obraz, koľko bude elektrická Kia EV6 stáť aj u nás. Radostnou správou pre všetkých prípadných záujemcov je, že základný model v Nemecku štartuje už na sume 44 990 €.

Kia/Screenshot

Za tieto peniaze majiteľ dostane auto s pohonom zadných kolies, 58 kWh batériou a dojazdom 400 km podľa WLTP. Za príplatok je ale k dispozícii aj väčšia 77,4 kWh batéria s dojazdom 510 km podľa WLTP. Základný model EV6 nemá možnosť výberu pohonu všetkých štyroch kolies. Dodávky prvých kusov sú plánované na jeseň 2021.

Kia/Screenshot

Verzia EV6 GT-line už v základe prichádza s väčšou 77,4 kWh batériou, ktorá zabezpečuje dojazd 510 km podľa cyklu WLTP. Oproti základnému modelu ponúka športové dizajnové svetlá, či športové sedadlá s pamäťovou funkciou. Jej cena štartuje na 54 990 €. Aj v tomto prípade zákazníci dostanú prvé kusy už túto jeseň.

Kia/Screenshot

Vrcholná verzia EV6 GT, s ktorou sme mali tú česť aj na samotnej online prezentácii, stojí 65 990 €. V tomto prípade si ale zákazník platí za pohon všetkých štyroch kolies, elektromotory dávajú kombinovaný výkon 430 kW (576 koní), ktorý auto vystrelí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy.

NEPREHLAIDNI
Kia predstavila žiarivú elektrickú budúcnosť. Nové EV6 je rýchlejšie ako Taycan s extréme rýchlym nabíjaním

V tomto balíku sú v základe špičkové športové brzdy, či 21″ športové disky obuté na  pneumatikách Michelin. Dodávky verzie GT sú plánované na zimu 2022. Rezervačný poplatok v Nemecku činí 100 € v prípade všetkých troch vyššie spomenutých verzií.

Ponúka skvelé možnosti

Platforma E-GMP v súčasnosti poskytuje technológie, ktoré umožnia auto nabíjať s vysokým výkonom až 350 kW a 100 km dojazdu tak EV6 získa už za 5 minút, pričom nabitie na 80 % trvá 18 minút. S plnou batériou zvládne EV6 prejsť na jedno nabitie viac ako 500 km. Ako odznelo v prezentácii, je to trasa napríklad z Paríža do Amsterdamu.

Dominantou interiéru je obrovský zakrivený panoramatický displej, ktorý pozostáva z dvoch 31″ obrazoviek, no tu to s displejmi nekončí. Ďalší displej sa nachádza pod výduchmi a slúži na ovládanie klimatizácie či iných prvkov vozidla.

NEPREHLIADNI
Mercedes EQS sa stáva kráľom elektromobilov. Dojazdom predčil očakávania výrobcu, tromfne aj najlepšiu Teslu

Tento displej je „programovateľný“ a jednotlivé softvérové tlačidlá sa na ňom menia podľa toho, čo práve používateľ potrebuje. Nechýba head-up displej s podporou rozšírenej reality, priamo na cestu sa tak vodičovi budú premietať šípky z navigácie alebo sa pomocou neho môžu zvýrazňovať rôzne objekty na ceste.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú