Elektrická vlajková loď Mercedesu má pochopiteľne hrať tú najvyššiu ligu. Mercedes EQS nie je špičkový len po dizajnovej stránke interiéru či stránke technológií, no ako sa dnes ukázalo, na základe oficiálnych testov WLTP „elektrické S-ko“ predčilo očakávania aj po stránke dojazdu. Na jedno nabitie prejde výrazne viac kilometrov ako sa predpokladalo, informuje InsideEVs.

„Časy, kedy sa strachujeme o dojazd, sú navždy preč!“, takýmito slovami Mercedes hrdo oznámil oficiálne výsledky WLTP testovania novej vlajkovej lode, elektromobilu Mercedes EQS. Podľa finálnych testov zvládne EQS prejsť na jedno nabitie až 770 km.

NEPREHLIADNI
Plocha displeja 2500 cm2 a rozlieva sa po šírke auta. Mercedes predstavil najfuturistickejší interiér sveta v elektrickom EQS

Pôvodné očakávania, kedy aj samotný Mercedes uvádzal dojazd do 700 km na jedno nabitie, tak predčil o poriadny kus. Samozrejme, na tomto skvelom výsledku sa podpísala aj masívna batéria najlepšie vybaveného modelu so 108 kWh kapacitou.

Ako podotýka portál TheNextAvenue, priemerná spotreba by sa tak mala pohybovať na úrovni 14 kWh/100 km. Takýto dojazd pritom nedosahuje ani Tesla Model S  vo verzii Long Range, ktorá má maximálny dojazd na jedno nabitie 663 km a 100 kWh batériu.

Svetová premiéra už o pár dní

Interiér už poznáme, no to, ako vyzerá exteriér EQS a aké sú jeho presné technické špecifikácie, je zatiaľ tajomstvom. Dozvieme sa to už 15. apríla počas svetovej premiéry. Mercedes nám však už stihol detailne ukázať celý interiér.

Mercedes

Jeho dominantou je nová obrazovka „Hyperscreen“, ktorá pozostáva z troch displejov. Tie tvoria celistvý zakrivený panel so šírkou 141 cm, pričom jeho celková plocha činí takmer 2500 cm2.

Displej pre pasažiera, ako aj stredový displej, sú založené na technológii OLED. Aby bol celý systém maximálne plynulý, pobeží na hardvéri, ktorého základom je 8-jadrový procesor a až 24 GB operačnej pamäte RAM. Ak sa na mieste pasažiera nenachádza žiadna osoba, displej sa jednoducho zmení na digitálnu dekoratívnu časť.

Mercedes

EQS však ponúkne aj „konzervatívnejšiu“ konfiguráciu s vertikálne orientovaným displejom v strednej časti, ktorý je rozložením a prvkami totožný s tou z triedy S. V tejto konfigurácii sa aj pred vodičom nachádza samostatný displej a obrazovku pred spolujazdcom nahrádza dekoratívna prístrojová doska

Výroba batérií v plnom prúde

Batérie do nového Mercedesu EQS si automobilka vyrába sama vo fabrike v Hedelfingene. Závod má výrobnú plochu 16 500 m2 a batérie sa vyrábajú na linke dlhej 300 metrov s viac ako 70 výrobnými stanicami, ktoré zhŕňajú automatizované, ale aj manuálne stanovištia. Samotná batéria sa skladá z 12 článkov a inteligentného modulu EE, ktorý sa vyrába v továrni v Berlíne.

Mercedes

Chemické zloženie batérie pozostáva z niklu, kobaltu a mangánu v pomere 8:1:1. Spotreba vzácneho kobaltu je tak oproti konkurenčným batériám nižšia v priemere o 10 %. Nové EQS bude zároveň od začiatku svojej výroby uhlíkovo neutrálne.

Uhlíkovo neutrálna je teda výroba batérií, ale aj samotná produkcia elektrického Mercedesu, ktorá má prebiehať v závode „Factory 56“ v Sindelfingene. Ten bol od začiatku navrhnutý, aby neprodukoval žiadne emisie. Okrem nového EQS sa tu vyrába aj trieda S.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom