Xiaomi pracuje na vlastnom aute. Je tu však pár dôvodov, prečo je to „hlúpy“ nápad
Xiaomi je bezpochyby jednou z najrýchlejšie rastúcich čínskych spoločností, v globálnom merítku túto značku poznajú na všetkých kontinentoch a portfólio svojich produktov má taktiež extrémne široké. Ako píše portál GizmoChina, v budúcnosti by sa mohlo rozšíriť aj o vlastný elektromobil, naznačujú niektoré indície.
Podľa niekoľkých čínskych zdrojov sa spoločnosť Xiaomi plánuje pustiť do výstavby svojho vlastného auta, ktoré bude takmer určite elektrické a tiež čiastočne, alebo dokonca plne autonómne. Rozhodnutie pustiť sa do automobilového segmentu považujú za strategické, no konkrétne postupy a ciele ešte automobilka určené nemá.
Celý projekt by mal byť vedený „otcom Xiaomi“, zakladateľom a výkonným riaditeľom Lei Junom. Oficiálne však ešte nič nebolo potvrdené, celý tento projekt by mal byť navyše vo veľmi rannom štádiu riešenia, takže finálneho produktu v podobe auta od Xiaomi sa v najbližších rokoch ešte určite nedočkáme.
Veľmi riskantný krok
Ako píše GizChina, plány o príprave vlastného auta značky Xiaomi nedokázali potvrdiť ani ľudia veľmi blízki spoločnosti. Vraj o niečom podobnom nepočuli žiadne informácie a dokonca to celé aj čiastočne vyvrátili slovami, že Xiaomi nemá žiaden dôvod púšťať sa do výroby vlastného auta. Koniec koncov, tých dôvodov je hneď niekoľko a sú aj veľmi logické.
V prvom rade má Xiaomi stále veľa možností na trhu so smartfónmi a po problémoch značky Huawei sa im otvoril aj väčší priestor v Európe. Xiaomi nemá takmer žiadne skúsenosti v oblasti autonómneho riadenia vozidiel a v oblasti automobilových technológií všeobecne. Všetky tieto „poznatky“ by museli nadobúdať úplne od nuly.
Potom je tu vec so samotnou stavbou auta, zložiť telefón a auto je naozaj veľký rozdiel a bohaté skúsenosti Xiaomi z výroby a vývoja smartfónov by sa dali len ťažko využiť pri výrobe vozidiel.
No a nakoniec tu máme čas, ktorý neustále plynie smerom vpred. Zatiaľ čo ostatní výrobcovia automobilov už teraz ponúkajú elektrromobily s čiastočne autonómnym riadením, Xiaomi ešte nemá vôbec nič. Ak by začali s vývojom vlastného auta už teraz, finálny produkt by sme videli až o niekoľko rokov. Vtedy už budú mať na trhu vyspelé elektromobily aj tradičné a veľké automobilky, „noví hráči“ si tak v segmente elektromobilov budú hľadať miesto už len ťažko.
Aj na základe týchto faktov je teda veľmi malá pravdepodobnosť, že Xiaomi začne s výrobou vlastného elektromobilu úplne od základu. Skôr nastane podobný scenár, o aký sa už niekoľko týždňov pokúša Apple – spojí sa s niektorou veľkou automobilkou, ktorá im elektromobil vyrobí. Zatiaľ je však aj tento plán plný problémov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Elektromotory vložia do kolies. Volkswagen plánuje vysokovýkonnú beštiu
Zlepší výkon na diaľnici aj v teréne. Stellantis si patentoval zvláštny komponent pre elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
NÁROČNÝ KVÍZ: Tretia otázka potrápi 99 % Slovákov. Zisti, čo vieš z fascinujúceho sveta biológie
Rusi nechcú zomierať za Putina. Tisíce vojakov odmietajú bojovať, trestajú ich ako v gulagoch
Najnavštevovanejšie destinácie zasiahne extrémne počasie: Krajiny sú v pohotovosti
Starodávna „superpotravina“ pomáha spaľovať brušný tuk. Podľa lekára ju väčšina ľudí používa nesprávne
65-ročný lekár má biologický vek pod 40: „Starnutie je len ďalšia diagnóza, ktorú možno liečiť“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Naše automobilky majú veľký problém. Európske cesty zaplavia lacné elektromobily čínskej značky
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Číňania nalejú 80 miliónov eur do susedného štátu Slovenska. Chcú zvýšiť výrobu elektromobilov
NASA objavila nový minerál na Marse. Perseverance prepísal históriu geológie
Najhorší máj pre automobilky od roku 1949. Výroba klesla o tretinu
Európa a USA Mazde neveria. Predaj klesol o viac ako 20 %
Arktída sa mení na vodu. Vedci zapínajú AI alarm, ktorý varuje celý svet
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP