Nintendo Switch patrí medzi najúspešnejšie konzoly všetkých čias. V prvom rade na tomto fakte zohráva veľkú úlohu skvele premyslená myšlienka primárnej konzoly, kedy si kráľa obývačky jednoducho pretvoríš na výkonné herné zariadenie do rúk.

Druhým aspektom úspešnosti je obrovská knižnica vysokokvalitných titulov. Túto základňu tvoria ako tituly z vlastnej produkcie, ktorým sa konkurencia vyrovná len márne, horšie prevedené multiplatformové novinky, využívajúce potenciál prenosnosti zariadenia a v závere aj kolekcie starších kúskov, kktoré chytajú na Switch druhý dych.

BioShock hádže zmäteného hráča do podmorského mesta Rapture

Práve posledným prípadom je kolekcia trojice BioShock hier vychádzajúcich od 2007 až do 2014 vrátane DLC na všetky popredné platformy a PC. V prenosnej forme so všetkým dostupným obsahom prichádza trilógia aj na Switch a musíme uznať, že ide o jeden z najlepších spôsobov, ako si komplikované príbehy jednotlivých hier užiť.

Niekoho možno zabolí fakt, že štúdio predáva kolekciu za cenu v priemere okolo 45 €, zatiaľ čo rovnaký ekvivalent pre PS4 alebo Xbox One sa dá nájsť za menej ako polovicu tejto ceny.
Rozhodne plnohodnotný zážitok (aj) na cesty

Ak si sa ešte nestretol so sériou BioShock a vlastníš poslednú konzolu od Nintenda, vedz, že ide o najlepší spôsob, ako si ságu zahrať. Všetky tri hry využívajú silu hardvéru do posledného percenta, čo sa odráža aj na vizuále, ktorý nemá potrebu robiť kompromisy.

Prvý BioShock je doteraz považovaný za jednu z najlepších hier všetkých čias

Hra ide v handheldovom, ale aj v dokovacom móde na skalopevných 30 fps aj v prípade rušnejších a náročnejších scén. Rozlíšenie je dynamické v oboch prípadoch, no v základe všetky hry trilógie idú na veľkej obrazovke v 1080p, zatiaľ čo na zmenšenej v 720p. Potenciál Nintenda Switch je teda využitý naplno.

2K Games rovnako zapracovali na optimalizácii všetkých hier. Ak by sme ich mali porovnať so staršími verziami, funguje rozhodne príjemnejšie na Switchi ako v prípade ich pôvodných konzolových verzií. Dovolíme si dokonca tvrdiť, že séria Bioshock vyzerá na Switchi vyzerá ešte lepšie ako PS3 a Xbox 360 verzie.

Druhý BioShock aj napriek svojim kvalitám zážitok predchodcu nezopakoval

Nedotknutá ostala našťastie pôvodná hrateľnosť, hĺbka herných svetov a komplexnosť príbehu. Toto sú oblasti, kde séria excelovala pred viac ako dekádou a funguje to aj v roku 2020. Špecifikom je, že fanúšikovia už dlhé roky vedú pomyselné vojny o titul najlepšieho dielu série. Aj v tomto prípade to je na osobných preferenciách, no konflikt medzi pôvodnou hrou a dielom Infinite by bolo hriech nespomenúť.

Kolekcia ponúka to najlepšie, čo akčný žaner kedy postretlo

Zatiaľ čo jednotka predstavuje podmorský svet Rapture a hádže hráča do nepoznanej podmorskej utópie, dvojka všetky aspekty debutu vylepšuje do dokonalosti. Aj napriek vycibrenosti dvojky, príbeh Atlasa a Andrew Ryana za prítomnosti skrytej správy naprieč takmer 15 hodinovou minutážou stavia prvý BioShock do vedúcej pozície.

Infinite priniesol v roku 2013 jeden z najlepších, no najkomplikovanejších príbehov v hernom segmente vôbec. Hra sa presunula do oblačného mestečka Columbia, Plasmidy vymenili Vigory a hrateľnosť nabrala na akčnejšom tempe.

Pokračovanie prinieslo viaceré vítané zmeny, týkajúce sa najmä hrateľnosti

Infinite je v porovnaní s predchodcami priamočiarejšiu akciou, keďže debutová dvojica titulov Bioschock stavia viac na objavovaní herného sveta a hľadaní kreatívnych spôsobov riešenia konfliktov. To však neznamená, že BioShock Infinite je čistokrvnou strieľačkou bez väčšej hĺbky, práve naopak.

V porovnaní so žánrovou konkurenciou ide o veľmi prepracovaný zážitok, stavajúci na komplexnosti zápletky a univerza, umelecky poňatým vizuálnym stvárnením a výborných akčných scénach, kedy vďaka prítomnosti ikonického háku dostávajú prestrelky určitý aspekt vertikálnej členitosti.

Atmosféra mesta Columbia patrí medzi najväčšie plusy Infinite

Brutalita, budovanie atmosféry na základe vynikajúco vymyslených svetov a príbehový parkour sú hlavným ingredienciami trilógie, ktorá má vďaka ďalšej platforme opäť väčší zásah hráčov.

Zhodnotenie

Trojica BioShock hier už na pôvodných platformách PS3, Xbox 360 a vtedajších PC patrila medzi etalóny kvality akčného žánru. Hry pomerne často ešte lepšie fungujú aj na Nintendo Switch, kde však za vyššiu cenu ponúkajú kompletný balík v prenosnej forme.

Infinite je plný príbehových kotrmelcov, a preto je hra považovaná za unikát

Trojica hier vyzerá rovnako úžasne ako ich pôvodné verzie, nejdú síce na 60 fps ako PS4 a Xbox One variant, no na druhej strane ponúkajú skalopevných 30 fps ponúknutých aj na konzolách v dobe ich debutu.

Exkluzívny balík atakujúci kombinovane viac ako 50 hodín zábavy stojí rozhodne na zváženie aj v Nintendo Switch forme. Kolekcia nerobí kompromisy, hrá sa excelentne a vďaka prenosnosti sa nebojím označiť kolekciu za definitívnu voľbu, po ktorej by mal nový, sériou „nepobozkaný“ hráč primárne siahnuť.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú