Ford prináša do Európy ozrutný 7-miestny plug-in hybrid s benzínovou V6. Dojazdom na elektrinu však neohúri
Ford sa rozhodol priniesť svoju nedávno predstavenú novinku do Európy. Nový Ford Explorer prichádza aj na starý kontinent, kde chce zaujať modernými technológiami a plug-in hybridným pohonom kombinovaným s 3-litrovým agregátom V6, informuje InsideEVs. Pri ekologickej jazde ale veľa vody nenamúti.
Automobilky doteraz rozšírili svoju ponuku vozidiel nielen o čisté elektromobily, ale tiež o kombinácie spaľovacích motorov s elektrickým pohonom. Práve plug-in hybridy sa stali na mnohých trhoch populárne, o čom vie svoje aj Ford. Ten ešte v minulom roku ukázal nový Explorer PHEV, ktorý teraz prichádza po niekoľkých modifikáciách aj do Európy s cenou od 76 000 €.
Objemnej V6-ke vypomáha elektrický pohon
Ako správny plug-in hybrid, aj nový Explorer kombinuje spaľovací motor so 75 kW elektrickým motorom, ktorý dokáže pridať na dojazde niekoľko desiatok kilometrov. V tomto smere však veľké rodinné SUV zrejme príliš neohúri. Dojazd na čiste elektrický pohon v režime EV Now činí 42 km (WLTP), a teda je vhodný na jazdu najmä po meste.

Energiu pre elektromotor poskytuje 13,6 kWh lítium-iónová batéria. Nabíjanie akumulátora si pritom vyžaduje niekoľko hodín. Pri napájaní z domácej 230 V zásuvky si vodič na plnú kapacitu počká zhruba 5 hodín a 50 minút. Dopĺňanie energie z verejných staníc potom trvá podľa výrobcu o 1 a pol hodiny kratšie.
Nenechaj si ujsť
Model 3 stratil po 22 dňoch parkovania 10 % z batérie, Porsche Taycan len 1 %. Internetom koluje neférové porovnanie
V kombinácii so spaľovacím benzínovým motorom, ktorým je v tomto prípade 6-valcový motor EcoBoost o objeme 3 litre, však dokáže znížiť priemernú spotrebu podľa výrobcu len na 3,1 l na 100 km podľa testovania WLTP. Implementácia elektrického pohonu mala dopad aj na celkové emisie a nový Explorer tak dokáže pri jazde vyprodukovať na 1 km len 71 g CO2.
Výkon mu chýbať nebude
Na pohon tohto kolosu s 5 metrami na dĺžku, 2 metrami na výšku a šírku a s hmotnosťou až 2,5 tony je však potrebný poriadny výkon. Spaľovací pohon je tu pritom spätý s 10-stupňovou automatickou prevodovkou a dokáže poskytnúť maximálny výkon 457 konských síl s krútiacim momentom 825 Nm. V interiéri je pritom miesta dosť pre 7 pasažierov a v prípade, že bude cestujúcich iba 5, kufor dokáže po sklopení zadnej dvojice sedadiel poskytnúť objem až 2 274 litrov.

Ford Explorer sa na európskom trhu bude predávať v dvoch verziách. Model z línie ST bude stáť 76 000 € a drahší variant v prevedení Platinum ešte o 1 000 € viac, informuje Electrive. Tento model je pritom len jedným z celkovo 18 rôznych elektrifikovaných vozidiel, ktoré plánuje automobilka priniesť do Európy už do konca budúceho roka.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

NOVÝ PRIESKUM: Smer sa stabilizoval, Hlas ďalej klesá. Voľby by vyhrala táto strana
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vedci konečne zistili, prečo sa po očkovaní proti covidu objavoval zápal srdca. Nová štúdia mení pohľad na myokarditídu
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Nový kmeň chrípky tlačí európske nemocnice na hranicu možností. Vedci varujú pred silnou sezónou

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

