Toto je ďalší koncept elektromobilu, ktorý vyráža dych. Dojazd viac ako 800 km a interiér ako vo vesmírnej rakete
Priekopníkom v oblasti elektromobilov je bez akýchkoľvek pochýb Tesla. Postupne sa však do elektromobility púšťajú aj nové firmy, ktoré predstavujú vskutku zaujímavé koncepty svojich vozidiel. O téme informuje Insideevs.
Jedným z nich je napríklad aj elektromobil Lucid Air, o ktorom sme písali v tomto článku. Za týmto projektom stojí bývalý šéfkonštruktér Tesly, ktorý sľubuje, že jeho vozidlo bude vlastnosťami oveľa lepšie ako Model S. Najnovšie ale predstavila koncept elektromobilu aj spoločnosť Weltmeister, ktorá vsadila hlavne na zaujímavý dizajn.

Maven, ako sa model nazýva, pripomína na prvý pohľad iný elektromobil Jaguar I-Pace, no v skutočnosti ide o sedan. Zadná časť vozidla zaujme najmä z dôvodu zaujímavého usporiadania LED svetiel. Predná časť naopak pôsobí agresívne, čo môže predznamenať výkonné parametre. Informácie o výkone či kapacite batérie však zatiaľ známe nie sú.
Pre celé vozidlo platí fakt, že konštruktérom sa podarilo dosiahnuť koeficient odporu vzduchu na úrovni 0,23, čo by malo znamenať ešte lepšie jazdné vlastnosti. K tomuto číslu pomohla najmä špeciálne spracovaná strecha, dynamická zadná časť a špeciálne aerodynamické kolesá. Zaujímavý je v tomto prípade aj interiér, ktorý pripomína kokpit vesmírnej lode. K dispozícii bude dokonca 5G pripojenie na internet.
Čo sa týka ďalších špecifikácií, spoločnosť sľubuje, že vozidlo bude schopné prejsť na jedno nabitie až 800 kilometrov a disponuje aj autonómnym riadením úrovne 4, informuje Insideevs.
Zaujímavosťou je, že prístrojová doska neobsahuje žiadne fyzické tlačidlá a pôsobí maximálne čisto, bez akýchkoľvek rušivých elementov. Spoločnosť hovorí, že Maven predstavuje novú éru inteligentného kokpitu, nakoľko rôzne prvky sa budú ovládať prostredníctvom hlasových príkazov, gestami či biometrickým overením, informuje Electricvehicleweb.
Z obrázkov vyplýva aj to, že elektromobil bude schopný monitorovať zdravie vodiča alebo dokonca aj všetkých pasažierov. K dispozícii je totiž obrazovka, na ktorej sa zobrazuje srdcový tep, teplota a rôzne ďalšie merania.

Koncept bol predstavený na podujatí s názvom Imagine Day. Predstavitelia spoločnosti Weltmeister sľubujú, že do sériovej výroby by sa malo vozidlo dostať v priebehu roku 2021. Zatiaľ však nie sú známe ani prípadné ceny a ako to už pri konceptoch býva, aj rok uvedenia na trh musíme brať s rezervou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

