10 rokov alebo 1 milión kilometrov. Lexus dáva na svoj prvý elektromobil unikátnu záruku vďaka špeciálnemu systému
Model UX 300e je prvým elektrickým vozidlom značky Lexus, ktorý ponúka vzduchom chladenú batériu. Automobilka tomuto systému verí natoľko, že ponúka záruku na 10 rokov alebo 1 milión najazdených kilometrov.
Portál Electrek priniesol informácie o prvom elektrickom modeli Lexusu. Model s označením UX 300e sa aktuálne začína predávať v Číne a očakáva sa, že koncom roka sa objaví aj na európskom trhu. Čo však činí toto vozidlo narozdiel od konkurencie výnimočným, je fakt, že automobilka preň pripravila veľmi zaujímavú záruku.
Crossover UX 300e totižto prichádza so vzduchom chladenou batériou, pričom tento systém chladenia využíva len spoločne s Nissanom Leaf. Lexus systému dôveruje natoľko, že pre batériu pripravil 10 ročnú záruku alebo garanciu nájazdu jedného milióna kilometrov.
„Lexus pre model UX 300e vyvinul vzduchom chladený systém batériových článkov, ktorý je bezpečnejší a ľahší ako systémy chladené vodou. Vďaka cirkulácii chladeného vzduchu vo vnútri jednotky batériových zdrojov je možné dosiahnuť stabilný výkon batérie aj pri vysokej rýchlosti a pri opakovanom rýchlom nabíjaní.
Spoľahlivosť bola tiež v popredí aj pri vývoji systému vykurovania batérií. Vykurovacie telesá pod každým batériovým modulom minimalizujú vplyv chladného počasia na dojazd, čím zabezpečujú plný výkon od začiatku,“ uviedol Lexus v oficiálnom vyhlásení.
Lexus a Nissan využili systém vzduchom chladených batérií napriek dôkazom, že batérie chladené kvapalinou sú schopné lepšie si udržať svoju energetickú kapacitu. Zatiaľ čo Nissan využíva pasívny systém chladenia vzduchom, Lexus v prípade modelu UX 300e využil aktívny systém chladenia vzduchom, čím v podstate rozšíril systém klimatizácie interiéru vozidla na batériový systém.
Môže byť systém chladenia batérií vzduchom naozaj tak spoľahlivý ako tvrdí Lexus?
Nissan minulý rok tvrdil, že batérie modelu Leaf sú schopné vydržať až 22 rokov, čo je však približne o 10 až 12 rokov dlhšie, ako je priemerná životnosť vozidla. Nissan dospel k záverom na základe údajov zo 400 000 modelov Leaf, ktoré sa v Európe predávajú od roku 2011. Štúdia z roku 2019, za ktorou stála spoločnosť Geotab, však odhalila iné závery.
Na základe údajov z viac ako 6300 elektrických vozidiel Geotab uviedol, že vzduchom chladené batérie modelu Nissan Leaf z roku 2015 degradovali na úrovni 4,2 % na rozdiel od Tesly Model S, ktorej batérie degradovali na úrovni 2,3 %. Geotab tak dospel k záveru, že kvapalinou chladené systémy lepšie regulujú teplotu a poskytujú lepšiu ochranu pred degradáciou batérií.
Záruka na batérie môže rovnako slúžiť aj ako ukazovateľ degradácie batérie, ku ktorej môže dôjsť pred jej výmenou. V prípade Lexusu UX 300e sa jedná o pokles na 70 %, čo znamená, že pôvodná 54,3 kWh batérie by klesla na 38 kWh pri dojazde približne 210 km. Nissan Leaf v tomto smere zaručuje pokles na 66 % kapacity pri nájazde 100 000 míľ (160 934 km) alebo za 96 mesiacov.
Napriek tomu Lexus svojmu systému dôveruje a potencionálnych zákazníkov chce presvedčiť naozaj pozoruhodnou zárukou na 1 000 000 kilometrov. V Číne sa model UX 300e aktuálne predáva za približne 49 200 €, pričom jeho európsky ekvivalent by mal štartovať s cenovkou 41 000 €. Či bude vzduchom chladený systém modelu UX 300e naozaj taký efektívny a dokáže presvedčiť potencionálnych zákazníkov, ukáže až čas.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
Nočná mora vodičov. Elektromobilu od Xiaomi zlyháva kľúčový komponent, pribúdajú nehody (VIDEO)
Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Dostala šialené parametre. Čína ukázala najrýchlejšie sa nabíjajúcu batériu na svete
-
- Toto si ešte nevidel. Volkswagen začne vyrábať elektrické vozidlo, ktoré nasýti Afriku
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Na spaľovák už nepozrieš. Stellantis ukázal tajnú zbraň, ktorý dá elektromobilom kľúčovú výhodu
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Dostala šialené parametre. Čína ukázala najrýchlejšie sa nabíjajúcu batériu na svete
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
- Elektromobil od Xiaomi popiera fyziku. Prekonal rýchlostný rekord a dostane technológiu ako zo sci-fi
Bič na vodičov: Kamery s AI prichytili s telefónom v ruke i bez pásov
Klíme nepomôže, kričia aktivisti. Nový jadrový zdroj na Slovensku je pod paľbou kritiky
Vedci nechápu: V Afrike využívajú včely na kurióznu činnosť, ktorá mení kľúčovú oblasť
Musia zatiahnuť za brzdu. Nemecký automobilový gigant chystá výrazné obmedzenia
Bitcoin zažíva historický úspech prekonania hranice 98 0000 dolárov
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené