Niektoré modely Tesly dostali nový „gepardí“ režim. Pridal desiatky koní a zásadne zrýchlil akceleráciu
Tesla už niekoľkokrát dokázala, že pomocou softvérových aktualizácií dokáže zlepšiť jazdné vlastnosti či dokonca zvýšiť samotný výkon ich elektromobilov. Modely S a X v edícii Raven po novom dostávajú takzvaný „gepardí“ režim, ktorý rapídne zlepšuje akceleráciu, informuje Cnet.
Gepardí režim sa dá v oboch prípadoch spustiť pri štarte so zapnutým Launch Control . V tomto režime ide o to, aby vozidlo dosiahlo čo najlepšie výsledky týkajúce sa zrýchlenia a ideálne podmienky pre maximalizáciu výkonu. Ako sa ale hovorí, na papieri väčšinou všetko vyzerá dokonale, no realita býva niekde úplne inde.
Preto sa nový režim rozhodli otestovať aj nadšenci z Youtube kanála Dragtimes. Aby boli výsledky čo najobjektívnejšie, na test zobrali základnú Teslu Model S v edícii Raven. To znamená, že na vozidle nevykonali žiadne úpravy, samozrejme okrem softvérovej aktualizácie, ktorá nový režim prináša. Navyše jazdili na pôvodných pneumatikách od Tesly, píše Teslarati.
Z meraní zistili, že maximálny výkon vozidla pri zapnutom režime „geparda“ narástol oproti maximálnemu výkonu pred aktualizáciou až o 34 kW, teda 46 koní. Model S Raven so zapnutým Ludicrous+ režimom disponoval maximálnym výkonom 580 kW a po aktualizácii to teda bolo 614 kW.
Pozitívne výsledky ukazovali aj testy pri dosiahnutí rýchlosti 60 mph, 130 mph či šprinte na 1/8 míle a 1/4 míle. Dosiahnuté časy v Modeli S pred aktualizáciou a po nej si môžeš pozrieť v prehľadnej tabuľke nižšie.
| Pred aktualizáciou | Po aktualizácii | |
| 0-60 míľ | 2,47 s | 2,41 s |
| 0-130 míľ | 9,23 s | 8,68 s |
| 1/8 míle | 6.77s, rýchlosť 102.23 mph | 6.71s, rýchlosť 103.55 mph |
| 1/4 míle | 10.67s, rýchlosť 124.70 mph | 10.54s, rýchlosť 127.5 mph |
Naschvál neuvádzame metrické jednotky rýchlosti a vzdialenosti, keďže by sa priamy prepočet nezhodoval s nameranými výsledkami testu, ktoré sú len v niekoľkých tisícinách sekundy.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Bomba v aute zlikvidovala vysokopostaveného ruského generála. Prstom ukazujú na Ukrajinu

Kritická situácia na 2 horských priechodoch: Na cestu padajú kamene

Nevinné tabletky ticho zabíjajú na cestách. O tejto zásadnej chybe mnohí vodiči netušia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
Desí NATO aj spojencov Západu. Večný spojenec Ruska nasadí krutú zbraň a svet je v pozore
Od stolára k ikonickým postavám. Legendárny herec konečne dostane jedno z najvyšších ocenení
Čínska automobilka sa chystá zaplaviť Európu lacnými elektromobilmi. Spúšťa obrovskú ofenzívu
Európskemu štátu došla trpezlivosť. Apple musí zaplatiť ďalšiu mastnú pokutu
Veľké ambície, tvrdý pád. Japonská raketa nezvládla kľúčovú misiu
Drvivá väčšina Slovákov nerozozná podvodný e-shop, ukazuje prieskum
Až štvrtina detí vykazuje závislosť na sociálnych sieťach, upozorňuje komisár pre deti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Bomba v aute zlikvidovala vysokopostaveného ruského generála. Prstom ukazujú na Ukrajinu

Kritická situácia na 2 horských priechodoch: Na cestu padajú kamene

