WhatsApp používa na celom svete približne 1,5 miliardy používateľov. Pri tak veľkom množstve ľudí je riziko šírenia nepravdivých informácií či poplašných správ skutočne veľmi vysoké. Momentálne sa šíria najmä hoaxy týkajúce sa koronavírusu. WhatsApp tak za posledný rok mení maximálny počet preposielania správ už tretíkrát, informuje The Verge.

Nad limitom preposielania správ premýšľal Facebook už v roku 2018, no reálne sa tak stalo až v lete 2019, kedy obmedzil počet z pôvodných 256 na 20, v Indii dokonca len na 5, píše India Today. Podľa Reuters bol v januári limit preposlania maximálne 5 ďalším osobám alebo skupinám rozšírený do celého sveta.

Preposlané správy sú označené šípkou, aby príjemcu oboznámili, že správa je preposlaná a nepochádza priamo od odosielateľa. V minulom roku však WhatsApp zaviedol ešte jedno označenie, dve šípky, ktoré upoozorňujú na často preposielané správy, ktoré nepochádzajú od blízkeho kontaktu.

Šírenie dezinformácií týkajúcich sa pandémie koronavírusu sa WhatsApp rozhodol obmedziť ešte výraznejšie a stanovil prísnejšie limity preposielania správ. Už spomínané často preposielané správy bude možné preposlať ďalej maximálne jednému kontaktu alebo skupine.

Ako informuje WhatsApp na svojom webe, v poslednej dobe zaznamenali výrazné zintenzívnenie preposielania správ, čo na používateľov vyvíjalo informačný tlak a zároveň to mohlo prispievať k šíreniu nepravdivých informácií. Aj keď nie všetky preposielané správy sú pochybné, je dôležité spomaliť ich šírenie, aby služba WhatsApp bola aj naďalej vhodným priestorom na osobné konverzácie.

K podobným limitom nedávno pristúpil Facebook aj v aplikácii Messenger, kde plánuje zabrániť šíreniu dezinformácií a poplašných správ obmedzením na maximálne preposielanie len pre ďalších 5 adresátov. Toto obmedzenie zatiaľ iba testuje a nie je presne známe, kedy by sa mohlo dostať do Messengera oficiálne, viac si môžeš prečítať v tomto článku.

Okrem tejto zmeny spolupracujeme priamo s neziskovými organizáciami a vládami, vrátane Svetovej zdravotníckej organizácie a vyše 20 národných ministerstiev zdravotníctva, na tom, aby sme ľuďom zabezpečili prístup k presným informáciám. V rámci spoločného úsilia tieto dôveryhodné organizácie poslali stovky miliónov správ a odpovedali priamo ľuďom, ktorí ich žiadali o informácie a radu, informuje WhatsApp.

V reakcii na koronavírus sa WhatsApp pustil do spolupráce so Svetovou zdravotníckou organizáciou (WHO) a spustili chatbota, ktorý odpovedá na otázky používateľov. Aplikáciu už využilo viac ako 10 miliónov ľudí.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú