Google kontroverzne zmenil vzhľad reklám vo vyhľadávači. Splývajú s bežnými výsledkami hľadania
Pri vyhľadávaní informácií prostredníctvom Googlu mohli používatelia donedávna rozoznať platené reklamy od reálnych výsledkov hľadania, no to sa teraz spoločnosť rozhodla zmeniť. Prednedávnom vydala nový dizajn pre svoj vyhľadávač, v ktorom budú reklamy splývať s ostatnými výsledkami, až na malý detail.
Rovnaký princíp sa pritom objavoval na smartfónoch už v poslednom roku. V polovici januára sa zmenila podoba výsledkov vyhľadávania a Google tak teraz nechal splynúť reklamy s organickým obsahom, informuje The Verge.
Vyhľadávač Google je najpoužívanejším na svete a drvivá väčšina ľudí, ktorí chcú nájsť nejaké informácie, využijú na hľadanie práve tento populárny nástroj. Vo výsledkoch sa behom chvíle zobrazí množstvo odkazov, no prvé miesta patria vždy reklame.
Spoločnosti si mnohokrát platia za to, aby boli vo vyhľadávaní na popredných miestach, čo donedávna Google rozlišoval iným dizajnom takýchto platených reklám. Teraz však rozdiely zmizli.
Google podsúva reklamu rafinovanejším spôsobom
Po novom tak vyhľadávač zobrazuje aj ikony webov a odkazy rovnakým spôsobom ako reklamy, až na ten rozdiel, že platený obsah označuje malým logom „Reklama“. Týmto spôsobom môže ľudí poriadne zmiasť, a to najmä vtedy, ak potrebujú urýchlene vyhľadať nejaké informácie.
Nenechaj si ujsť
Microsoft nasilu zmení kľúčovú súčasť Chromu. Niektorým podstrčí vlastný nástroj
V nádeji, že im Google vyhľadávač poskytne organický obsah však bez zaznamenania označenej reklamy kliknú na platený odkaz. Reklama je stále označená, avšak omnoho menej výrazne ako v minulosti, kedy bola zvýraznená aj podfarbením, informuje TechCrunch.
Color fade: A history of Google ad labeling in search results https://t.co/guo3jc4kwz pic.twitter.com/LMYqhmgfyE
— Ginny Marvin (@GinnyMarvin) July 25, 2016
Od roku 2007 do 2013 boli reklamné príspevky vo vyhľadávači vyznačené farebným pozadím, aby ich tak používateľ rozoznal už na prvý pohľad. Za posledných 7 rokov však Google neustále menil takéto označovanie reklamy, čo došlo až do bodu, kedy je takmer úplne na nerozoznanie od organického vyhľadávania. Takýmto spôsobom však spoločnosť stále viac bráni používateľovi nájsť skutočné informácie a odkazy, ktoré vyhľadáva. Miesto toho mu nenápadne podsúva reklamu.
No niet sa čomu diviť, keďže práve reklama je pre Google kľúčovým zdrojom príjmov. Materská spoločnosť Googlu, Alphabet, totiž ešte v 3. kvartáli minulého roka zarobila až 34 miliárd z reklamy z celkového zisku 40 miliárd dolárov a takouto úpravou zobrazovania výsledkov hľadania sa môžu zisky ešte zvýšiť. Zdá sa tak, že pôvodná myšlienka Google vyhľadávača sa pomaly vytráca a vo vyhľadávaní budú čoraz častejšie nenápadné reklamy.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EÚ stráca trpezlivosť. Obľúbenej sociálnej sieti Slovákov hrozí zákaz
Pozor: Slovákom v sekunde vezme všetky peniaze. Nová hrozba zneužíva milovanú apku
Zabudni na skutočných ľudí. Instagram chce zmeniť jednu z najväčších výhod internetu
Čierny deň pre YouTube. Vymysleli úplne nový druh reklám, z ktorých si vytrháš vlasy
Európu posadol nebezpečný „vírus“. Známa apka robí z ľudí zombie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Veľký deň pre ľudstvo: NASA zachytila zašifrovanú správu z hlbokého vesmíru
- Odhalili desiatky podvodných e-shopov na Slovensku. Vyskúšali sme ich a neverili vlastným očiam (+zoznam)
- EÚ stráca trpezlivosť. Obľúbenej sociálnej sieti Slovákov hrozí zákaz
- Prelom: Vedci prvýkrát umelo vytvorili čiernu dieru. Padli im sánky, keď začala žiariť
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
-
- Veľký deň pre ľudstvo: NASA zachytila zašifrovanú správu z hlbokého vesmíru
- Prelom: Vedci prvýkrát umelo vytvorili čiernu dieru. Padli im sánky, keď začala žiariť
- Apple to dokázal. Na iPhone príde zmena, po ktorej už žiadny Android nebude dávať zmysel
- Odhalenie mimozemského života je na spadnutie. Vedci odkryli nové detaily
- Veľký elektropredajca na Slovensku končí. Toto bude jeho náhrada
-
- Veľký elektropredajca na Slovensku končí. Toto bude jeho náhrada
- Veľký deň pre ľudstvo: NASA zachytila zašifrovanú správu z hlbokého vesmíru
- Apple to dokázal. Na iPhone príde zmena, po ktorej už žiadny Android nebude dávať zmysel
- Zem má druhý mesiac, vieme odkiaľ pochádza. Odhalil ho gigantický kráter
- Prelom: Vedci prvýkrát umelo vytvorili čiernu dieru. Padli im sánky, keď začala žiariť
Ruský plynárenský koncern Gazprom sa vlani prepadol do straty
Slováci sa zbierajú pre Machalu: Chcú ho poslať do vesmíru, aby skontroloval, či je Zem guľatá
Vo Francúzsku vznikne komisia na vyšetrenie sexuálneho násilia vo filmoch
Zisk koncernu Shell v 1. kvartáli klesol, ale prekonal očakávania trhu
Na ISS našli zmutovanú baktériu, je odolná voči viacerým liekom
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené