Google kontroverzne zmenil vzhľad reklám vo vyhľadávači. Splývajú s bežnými výsledkami hľadania
Pri vyhľadávaní informácií prostredníctvom Googlu mohli používatelia donedávna rozoznať platené reklamy od reálnych výsledkov hľadania, no to sa teraz spoločnosť rozhodla zmeniť. Prednedávnom vydala nový dizajn pre svoj vyhľadávač, v ktorom budú reklamy splývať s ostatnými výsledkami, až na malý detail.
Rovnaký princíp sa pritom objavoval na smartfónoch už v poslednom roku. V polovici januára sa zmenila podoba výsledkov vyhľadávania a Google tak teraz nechal splynúť reklamy s organickým obsahom, informuje The Verge.
Vyhľadávač Google je najpoužívanejším na svete a drvivá väčšina ľudí, ktorí chcú nájsť nejaké informácie, využijú na hľadanie práve tento populárny nástroj. Vo výsledkoch sa behom chvíle zobrazí množstvo odkazov, no prvé miesta patria vždy reklame.
Spoločnosti si mnohokrát platia za to, aby boli vo vyhľadávaní na popredných miestach, čo donedávna Google rozlišoval iným dizajnom takýchto platených reklám. Teraz však rozdiely zmizli.
Google podsúva reklamu rafinovanejším spôsobom
Po novom tak vyhľadávač zobrazuje aj ikony webov a odkazy rovnakým spôsobom ako reklamy, až na ten rozdiel, že platený obsah označuje malým logom „Reklama“. Týmto spôsobom môže ľudí poriadne zmiasť, a to najmä vtedy, ak potrebujú urýchlene vyhľadať nejaké informácie.
Nenechaj si ujsť
Microsoft nasilu zmení kľúčovú súčasť Chromu. Niektorým podstrčí vlastný nástroj
V nádeji, že im Google vyhľadávač poskytne organický obsah však bez zaznamenania označenej reklamy kliknú na platený odkaz. Reklama je stále označená, avšak omnoho menej výrazne ako v minulosti, kedy bola zvýraznená aj podfarbením, informuje TechCrunch.
Color fade: A history of Google ad labeling in search results https://t.co/guo3jc4kwz pic.twitter.com/LMYqhmgfyE
— Ginny Marvin (@GinnyMarvin) July 25, 2016
Od roku 2007 do 2013 boli reklamné príspevky vo vyhľadávači vyznačené farebným pozadím, aby ich tak používateľ rozoznal už na prvý pohľad. Za posledných 7 rokov však Google neustále menil takéto označovanie reklamy, čo došlo až do bodu, kedy je takmer úplne na nerozoznanie od organického vyhľadávania. Takýmto spôsobom však spoločnosť stále viac bráni používateľovi nájsť skutočné informácie a odkazy, ktoré vyhľadáva. Miesto toho mu nenápadne podsúva reklamu.
No niet sa čomu diviť, keďže práve reklama je pre Google kľúčovým zdrojom príjmov. Materská spoločnosť Googlu, Alphabet, totiž ešte v 3. kvartáli minulého roka zarobila až 34 miliárd z reklamy z celkového zisku 40 miliárd dolárov a takouto úpravou zobrazovania výsledkov hľadania sa môžu zisky ešte zvýšiť. Zdá sa tak, že pôvodná myšlienka Google vyhľadávača sa pomaly vytráca a vo vyhľadávaní budú čoraz častejšie nenápadné reklamy.
Čítajte viac z kategórie: Aplikácie
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Aj ty môžeš byť hacker. Toto je TOP 10 nástrojov, s ktorými sa nabúraš (takmer) hocikam
13-ročný „heker" vyškolil Microsoft. Našiel desiatky kritických chýb v obľúbenej aplikácii, toto bola reakcia
AKTUÁLNE: Veľká zmena v USA. Ak im nedáš sociálne siete, nepustia ťa do krajiny
Plaťte, šetrite, investujte, kdekoľvek ste – pohodlne a moderne. Prestúpte s VÚB do inej ligy mobilného bankovníctva
Slováci rozbehli digitálnu revolúciu v panelákoch. Investori vložili do ich geniálnej apky pol milióna
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci si polepšia: Budú mať vyššie výplaty, aj keď im zamestnávateľ nepridá
Umelá inteligencia mi ušetrila 780 eur mesačne. Nie je to hype, zjednodušilo mi to život
Unikol interný dokument: Krajiny EÚ chcú utajiť plány na koniec ruského plynu
„Sme pripravení predať milión áut ročne.“ Tím startupistov ide zmeniť jeden z najkonzervatívnejších trhov v Európe
Slovákov budú diagnostikovať rýchlejšie: Nemocnica v Banskej Bystrici je domovom unikátneho laboratória (FOTO)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Záhadný kameň v Egypte nechal vedcov v nemom úžase. Odhalil tajomstvo ukryté 5000 rokov
- Brusel chce zarezať telekomunikačných operátorov. Proti novému zákonu sú všetky štáty EÚ
- Sci-fi „kladivo“ je realitou. Nová zbraň Západu desí nepriateľov, nemajú proti nej šancu
-
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Záhadný kameň v Egypte nechal vedcov v nemom úžase. Odhalil tajomstvo ukryté 5000 rokov
- Brusel chce zarezať telekomunikačných operátorov. Proti novému zákonu sú všetky štáty EÚ
-
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Televízory Slovákov úmyselne zhoršujú kvalitu obrazu. Je to špinavý marketing, takto ho opravíš
- Slovensko čaká najväčšia dopravná novela za roky. Nový zákon udrie na cestných pirátov aj e-kolobežky (PREHĽAD)
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP