Obrovský požiar Tesly Model S pri nehode v Rakúsku nespôsobila batéria. Pričíny sú ďaleko záhadnejšie
Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.
Začiatkom októbra došlo v Rakúsku k hrozivej nehode elektromobilu Tesly, ktorý sa po náraze do stromu vznietil a začal horieť. Hoci sa v médiách omieľali informácie o poškodení a následnom horení batérie, podľa nových informácií nemusela byť zdrojom požiaru. Zverejnené fotografie ukázali poškodenie batérie, ktoré však mali spôsobiť plamene. Akumulátor Tesly Model S nemal pri požiari zohrať kľúčovú úlohu, informuje t3n.de.
Požiare áut na cestách a pri nehodách nie sú nezvyčajným javom a aj obyčajné auto so spaľovacím motorom sa môže po havárii z viacerých dôvodov vznietiť. Mnohí však kritizujú aj samotné elektromobily, ktorých batérie môžu pri nehodách predstavovať veľké riziko. Pri ich poškodení totiž dochádza k reťazovej reakcii, ktorá postupne poškodí všetky články a spôsobí ťažko uhasiteľný požiar.
Požiar Modelu S nemala spôsobiť batéria
Po nedávnej nehode Tesly Model S v rakúskom Tirolsku sa objavili informácie práve o tom, že požiar elektromobilu mala spôsobiť po náraze do stromu batéria. Nové fotografie však ukázali, že akumulátor nemá byť v tomto prípade zdrojom požiaru. Jeho konštrukcia bola síce poškodená, no len na povrchu. Zvnútra nemalo dôjsť k žiadnemu porušeniu batériových článkov. Vyšetrovanie tejto nehody naďalej pokračuje a až detailné preskúmanie prinesie definitívny výsledok, ktorý potvrdí, čo skutočne spôsobilo požiar.
Nenechaj si ujsť
Je bezpečnosť elektromobilov taká, ako si mnohí myslia? Pravdu odhalili ešte prísnejšie testy
Medzitým sme nedávno informovali aj o testovaní bezpečnosti elektromobilov, ktoré si vo svojom teste vyskúšala nemecká Dekra. Pri týchto skúškach sa mala ukázať práve bezpečnosť batérií pri silných nárazoch a nehodách, kedy by mohlo dôjsť k ich vznieteniu.
Ako však ukázali výsledky, ani jeden z testovaných elektromobilov, ktorými bol Nissan Leaf a Renault Zoe, po náraze nezačal horieť. Elektrický systém batérií sa totiž včas dokázal odpojiť, čím sa zabránilo požiaru.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Študenti môžu ušetriť desiatky eur. Šikovný web ti ukáže „skryté“ lístky na vlak zadarmo
Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
-
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
-
- Naplnili sa najhoršie obavy. Slávny výrobca elektromobilov sa rúti do ďalšieho bankrotu
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Spaľováky sa dosmiali. Elektromobil konečne nabiješ rýchlejšie ako natankuješ
- Nespoznáš ich. Nový zákon zmení slovenské diaľnice, toto začne platiť o 2 mesiace
Operačný systém iPadOS od Apple musí spĺňať nové pravidlá EÚ
Čínska automobilka BYD vykázala najslabší rast zisku od roku 2022
SAV je partnerom európskeho projektu zameraného na využitie umelej inteligencie
Home office využíva čoraz menej firiem, počet pracujúcich ľudí z domu klesol
Podpora elektromobility v Nemecku klesla
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené