Výrobcovia spúšťajú veľký boj. Najväčšia automobilka sveta chce mať zásoby lítia pre batérie
V júni začala spoločnosť Toyota s výstavbou prvého japonského závodu na čistenie lítia pre výrobu automobilových batérií. Spoločná investícia japonskej spoločnosti a austrálskej ťažobnej spoločnosti Orocobre je ďalším krokom Toyoty na dosiahnutie väčšej nezávislosti pri výrobe elektrických a hybridných automobilov. Len nedávno pre závod Naraha vybrali dodávateľa technológie na spracovanie lítia. Továreň bude uvedená do prevádzky v roku 2021 a bude spracúvať suroviny z baní Toyoty a Orocobre v Argentíne.
Toyota Tsusho Corp. a Orocobre sa v apríli rozhodli postaviť závod Naraha na výrobu čistého hydroxidu lítneho, ktorý je potrebný na výrobu batérií pre elektrické a hybridné autá. Bude to prvý závod svojho druhu v Japonsku. Väčšina výroby bude určená japonským výrobcom batérií. Hydroxid lítny budú vyrábať z uhličitanu lítneho, ktorý sa ťaží v bani Olaroz v severnej Argentíne.
Japonská automobilka sa pripravuje na budúcnosť
V minulom roku kúpila Toyota Tsusho 15-percentný podiel v austrálskej ťažobnej spoločnosti a investovala do nej 282 miliónov dolárov. Účelom spolupráce je zvýšenie objemu ťažby o 25 000 ton na 42 500 ton lítia ročne. S výstavbou závodu začali v júni, jeho uvedenie do prevádzky je naplánované na prvú polovicu roku 2021. Závod bude spracovávať ročne 9 500 ton suroviny, čím sa získa 10 000 ton čistého hydroxidu lítneho.
Ako dodávateľa technológií spracovania zlúčenín lítia do závodu Naraha si Toyota Tsusho a Orocobre vybrali spoločnosť Veolia Water Technologies. Spoločnosť Veolia bola poverená navrhnúť, dodať a zostaviť potrebné technické zariadenie.
Je to ďalší krok spoločnosti Toyota na ceste k zabezpečeniu kontroly nad reťazcom dodávok batérií, ktorý jej umožní ďalší rozvoj hybridných a elektrických automobilov. Toyota je najväčším výrobcom hybridných vozidiel na svete – v priebehu minulého roka sa predalo vo svete viac ako 1,6 milióna týchto automobilov.
Čiste elektrické autá Toyoty prídu už v budúcom roku
Spoločnosť systematicky modernizuje a rozširuje sortiment hybridov a zavádza do nových modelov hybridný pohon štvrtej generácie. Ako posledné príklady možno uviesť Corollu a RAV4. V roku 2020 uvedie japonská značka na trh aj autá výlučne na elektrický pohon poháňané akumulátorom (BEV) – v Európe to bude model PROACE a v Číne spríbuznené crossovery Toyota C-HR a IZOA.
Toyota potrebuje trakčné batérie aj pre elektrické vozidlá na vodíkový pohon (FCV) ako je Toyota Mirai, ktoré i keď čerpajú energiu najmä z vodíkových palivových článkov, používajú batérie na ukladanie energie získanej počas brzdenia. V roku 2025 plánuje japonský výrobca dosiahnuť predaj 5,5 milióna elektrifikovaných automobilov ročne.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP