Totálna ofenzíva voči Tesle: Volkswagen naleje 900 miliónov eur do najväčšej továrne na výrobu batérií v Európe
Švédsky startup Northvolt zaoberajúci sa výrobou batérií dostane tučnú investičnú injekciu. Volkswagen doň naleje 900 miliónov eur v snahe vyrovnať sa Tesle a jej Gigafactory.
Portál Clean Technica nedávno priniesol správu, že švédskemu startupu s názvom Northvolt v raste finančne pomôže Volkswagen. Ten totižto do spoločnosti zaoberajúcej sa vývojom a výrobou batérií prispeje sumou 900 miliónov eur. Na oplátku bude vlastniť 20 % podiel v Northvolte a bude mať jedno miesto v správnej rade. Volkswagen tak myslí na budúcnosť a snažil sa pripojiť k ostatným konkurentom v podobe BMW, Scanie, ABB, Siemensu a mnohých iných, ktorí taktiež javili o startup veľký záujem.
Prečo práve Northvolt?
Ako informuje magazín Shifted, zakladateľmi spoločnosti Northvolt sú Peter Carlsson a Paolo Cerruti, ktorí niekoľko rokov pracovali na manažérskych pozíciách v Tesle. Pred tromi rokmi ju však opustili v snahe založiť vo Švédsku novú spoločnosť, ktorá by bola konkurenciou Tesly pre Európu. Tá totižto neustále tlačí na znižovanie emisií a výroba efektívnych a inovatívnych batérii vo veľkom merítku v nej chýbala.
We’re building solutions for a cleaner future, but we can’t do it alone. We’re #recruiting for Process Operators, Maintenance Technicians, and Material Handlers to lead operations at Northvolt Labs in #Västerås, Sweden. #Apply at https://t.co/JkuJtGj2m1 pic.twitter.com/Od3tZSQ1xc
— Northvolt (@northvolt) July 4, 2019
Keď pred 3 rokmi Carlsson vyhlásil, že chce vybudovať startup s hodnotou 3 miliárd eur, každý si myslel, že je bláznom. Potenciál projektu a silnú iniciatívu jeho zakladateľov si ale uvedomili viaceré spoločnosti, vrátane Volkswagenu, ktorý do nej nalial najviac. Samotný Carlsson na margo svojich predstáv poznamenal: „Niektorí zjavne pochybovali o tom, či je skutočne možné projekt tejto veľkosti uskutočniť, ale vždy sme mali pevnú vieru, že to bude fungovať.“
Prvým krokom je obrovská továreň
Northvolt po finančnej injekcii plánuje vybudovať vo švédskom Skellefteå do roku 2021 obrovskú továreň na batérie, ktorá by mala konkurovať továrni Gigafactory, ktorú vlastní Tesla. Ako ďalej uvádza portál Shifted, prvým cieľom spoločnosti je produkovať 16 GWh kapacity batérií ročne. Po úplnom dokončení sa objem kapacity zvýši na dvojnásobok, teda na 32 GWh ročne v celkovom súčte kapacity vyrobených batérií.
Dorovnať konkurenciu v podobe Tesly ale nebude ľahké. Jej továreň Gigafactory bude totižto po svojom dokončení nasledujúci rok najväčšou budovou sveta. Už teraz produkuje 32 GWh kapacity batérií ročne a po dokončení to bude až 60 GWh. Northvolt si ale nekladie masovú výrobu ako jediný cieľ. Jej ďalším cieľom tiež udržateľnosť. Pracuje na vývoji batérií, ktoré by mali byť najekologickejšie na svete s tým, že budú recyklovateľné a budú minimalizovať svoj dopad na životné prostredie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
AKTUÁLNE: Slovensko ťaží z vysokých ciel. Veľká automobilka bude v Košiciach vyrábať nový model
Slovákov nadchne cenou, dojazdom aj výbavou. Hyundai má chystať vynikajúci elektromobil
Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
50-tisíc Rusov na fronte, letná ofenzíva v troskách: Korupcia ničí armádu, Ukrajinci chystajú tvrdý protiútok
Slováci ich „hltajú“ ako lentilky: Kardiológ odhalil doplnky, ktoré vedú k neplodnosti, zlyhaniu pečene a predčasnej smrti
NÁROČNÝ KVÍZ: Iba 10 % Slovákov odpovie správne na všetky otázky. Prever svoje znalosti z chémie
Smrteľný vírus v populárnej destinácii Slovákov: Krajina hlási prvé úmrtie, 25 ľudí je v karanténe
Dopravu na D1 paralyzovala zrážka kamiónov. Diaľnica je neprejazdná
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Susedný štát naleje stovky miliónov eur do elektromobility. Bežní ľudia však nedostanú ani cent
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Z trhu zostali len kolesá a karosérie: Ruský automobilový priemysel je v troskách, tieto čísla sú hrozivé
Pitná voda na Slovensku je v ohrození. Zaostávame v boji proti najväčšiemu nepriateľovi
Vyhynulo až 90 % života. Vedci konečne našli príčinu najväčšej katastrofy v histórii Zeme
Brusel čelí veľkému tlaku: Česi chcú prepísať prísne emisné pravidlá, podporilo ho 17 spojencov
Stellantis zvyšuje kritiku EÚ: Tieto autá nikto nekupuje, budeme musieť zatvárať závody v Európe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP