Teslu Model 3 počas prvého mesiaca na trhu kupujú ako teplé rožky. Je najpredávanejším elektrickým vozidlom v Európe
Aj keď na cestách stále kraľujú klasické automobily so spaľovacím motorom, mierne rastie aj predajnosť elektromobilov, pričom najväčšie zastúpenie patrí americkej Tesle a jej Modelu 3. Cenovo dostupný model po príchode na starý kontinent sa tak stal ihneď veľmi obľúbeným a nakoľko ešte stále viacerí ľudia čakajú na svoje vozidlo, toto číslo sa bude už len zvyšovať – informoval portál InsideEVS, s odvolaním sa na štatistiku spoločnosti JATO Dynamics.
To čo sa udialo v severnej Amerike zasiahlo aj Európu. Príchod Tesly na náš trh výrazne oživil dopyt po elektromobiloch a v porovnaní s minulým rokom ide o poriadny nárast ich predajnosti. Celkovo má zákazník na výber až z 28 modeloch rôznych značiek, no na špici sa nachádza práve Model 3. Ide o zaujímavý úkaz, nakoľko výrobné kapacity amerického výrobcu sú oveľa menšie než v prípade koncernu či iných značiek a všetky vozidlá sa vyrábajú v USA a musia sem byť dovážané.
Prvenstvo nie len v elektromobiloch
Celkovo sa za minulý mesiac predalo v Európe 19 674 elektromobilov, čo je oproti rovnakému obdobiu v minulom roku takmer 100% nárast (10 539). Po prepočítaní na drobné, Modelu 3 sa predalo 3630 kusov, nasleduje Renault Zoe s 2888 predanými vozidlami a prvú trojku uzatvára Nissan Leaf so slušným podielom 2364 kusov. Všetky značky pritom zaznamenali významný nárast. Výnimku tvorí len Smart Fortwo, ktorý sa prepadol o 46 %.
O čosi menší nárast (14 %) zaznamenali klasický hybridné vozidla, ktoré nie je potrebné nabíjať a energiu získavajú rekuperáciou energie. Naopak plug-in hybridy klesli v minulom mesiaci o 2 %. Dokopy tieto vozidlá zaberajú na globálnom trhu 6,5 % (+ 1,4 %). Ďalším pozoruhodným úkazom je aj pozícia Modelu 3, ktorý dokázal poraziť v predajnosti Audi A4 či Mercedes C-Class, čo sú klasické vozidlá so spaľovacím motorom.
Za prvý mesiac na európskom trhu sa tak Model 3 stal nie len najpredávanejším elektromobilom, ale tiež aj najpredávanejším prémiovým stredným sedanom.
Väčšina registrácií pritom pochádza od súkromných vlastníkov a nie firiem, čo je u iných vozidiel zväčša naopak. Bude zaujímavé sledovať ďalší priebeh, pričom závisieť to bude hlavne s dodávkami vozidiel do Európy. Krivka však určite ešte bude rásť a to hlavne v neprospech dieselových vozidiel, ktoré sú terčom kritiky a metropoly po celom svete zavádzajú rôzne opatrenia, aby im zakázali vstup do rôznych mestských zón.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
„Prastaré cvičenie“ dokáže omladiť mozog. Starší ľudia spia lepšie a mozog im funguje ako u mladých, tvrdia vedci
Rusi odhodia rukavice a Ukrajine hrozí tvrdá odveta, varuje generál Šándor. Situácia podľa neho eskaluje
Všetko, čo si si myslel o kŕčoch, nemusí platiť: Vedci odhalili, že hlavnou príčinou nie je dehydratácia
„Tajný“ trik, o ktorom Slováci netušia: Sociálna poisťovňa môže jednej skupine vyplatiť stovky eur naraz
Fyzioterapeutka radí: 3 000 krokov denne nestačí. Tento počet by si mal splniť, aby si sa vyhol civilizačným ochoreniam
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
Európskej únii hrozí kríza: Zákaz spaľovacích motorov zrušíme, sľúbil Európanom predseda ľudovej strany
Umelá inteligencia dostane prísnejšie pravidlá. Brusel chce Kódex praxe do roku 2026
Rusko zradil verný európsky spojenec. Poza jeho chrbát dodáva muníciu Ukrajine
Blanárove slová o dronoch vzbudili reakciu. Ukrajina odmieta spochybňovanie faktov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP