Škoda predstavila svoju elektrickú budúcnosť. Model Vision iV je takmer stelesnením dokonalosti
Včerajším dňom odštartoval autosalón v Ženeve, ktorý patrí medzi tie najviac prestížne udalosti roka v oblasti automobilov a technológií s nimi spojené. Zastúpenie tu má aj česká Škodovka, ktorá predstavila vlastnú víziu elektrického vozidla, ktorej koncept nesie názov Škoda Vision iV.
Modla viacerých Slovákov a Čechov si nenechala ujsť ani tohtoročný ženevský autosalón a rozhodne sa nenechala zahanbiť. Svetu ukázala vlastný koncept elektrického vozidla, ktoré karosársky zapadá do triedy crossoverov a je založené na modulárnej platforme MEB. Na pohľad veľmi atraktívne vozidlo však v sebe skrýva aj množstvo zaujímavých technických prvkov a nám ostáva už len dúfať, že elektrická budúcnosť Škody sa nebude príliš odlišovať od toho, čo nám automobilka pred malou chvíľou ukázala.
Exteriér
Hneď na prvý pohľad zaujmú ostré krivky, ktoré vyvolávajú agresívny vzhľad vozidla. Špeciálne farbené prevedenie Ultra Yellow v sebe skrýva zlaté pigmenty, ktoré vyvolávajú rôzne farebné efekty a odrazy. Dvere sú bez rukoväte, ovládané výlučne dotykom. Chýbajú dokonca aj spätné zrkadlá, ktoré sú nahradené 180° kamerami. Obrovské 22″ kolesá síce na našich cestách budú veľmi nepohodlné, no dojem ktorý vytvárajú, sa nesmie odoprieť.
Predné Matrix LED svetlá prechádzajú plynulo cez typickú prednú mriežku a spája tak jednotlivé svetlomety. Nad nimi sa vyníma svietiace logo Škoda. Podobne koncipovaná je aj zadná strana, ktorej svetla v tvare „C“ sú doplnené svietiacim pásom nad zadným difúzorom a taktiež nechýba svietiaci nápis Škoda. Zaujímavý je aj objem batožinového priestoru, ktorý ponúkne až 550 litrov.
Interiér
Základom interiéru je dostatok priestora pre vodiča a hlavne minimalizmus. Ten je vidieť ako na palubnej doske, tak aj v prípade volantu, ktorý je pre Škodu netypický a obsahuje len dva lúče. Všetky ovládacie prvky sú ľahko dosiahnuteľné aj z miesta vodiča. Dojem dotvára panoramatická strecha. Takmer celý interiér sa môže pochváliť nálepkou „eko“, nakoľko je zväčša tvorený z recyklovaných materiálov.
Motorizácia
No a to najdôležitejšie na záver. Výhodou tohto vozidla je, že sa zákazník nemusí rozčuľovať nad tým, že najvyššia motorizácia je litrový trojvalec s nadmerne tlakovým turbom, len aby sa auto vôbec rozbehlo. Pohon všetkých štyroch kolies zabezpečujú dva elektromotory, jeden na prednej a jeden na zadnej náprave. Maximálny výkon je 225 kW a rýchlosť je obmedzená na 180 km/h. Zrýchlenie z 0-100 je za 5,9 sekundy. Maximálny dojazd je v tomto prípade až 500 km a zaručiť ho má 83 kWh batéria, ktorá sa na 80 % kapacity dokáže s patričnou nabíjačkou dobiť už za 30 minút.
Najnovšie technológie hlásia prítomnosť
Moderné autá sú prešpikované rôznymi technológiami a asistenčnými systémami, ktoré majú vodičovi pomôcť v rôznych situáciách. Na ich aplikáciu stavila aj Škoda a výsledkom je aj autonómne riadenie na úrovni 3, čo znamená že vozidlo dokáže jazdiť samo napríklad na diaľnici, obehnúť, zrýchliť či spomaliť. V nebezpečnej situácii je vodič vyzvaný na prevzatie riadenia. Na tejto úrovni dokážu vozidlá v blízkosti medzi sebou komunikovať a navzájom sa tak informovať o nebezpečenstvách a ďalších informáciách.
Ďalšie technológie umožňujú otvárať vozidlo pomocou smartfónu, prítomné je bezdrôtové nabíjanie, rozpoznávanie reči a gest či 5G pripojenie. Bohužiaľ, ako bolo spomenuté, ide zatiaľ len o koncept, ktorý je len akousi hudbou budúcnosti.
Tiež to znamená, že vozidlo reálne nemusí nikdy vzísť z výrobnej linky a jednotlivé technológie môžu byť aplikované v iných modeloch. Bola by to však škoda/Škoda, ak by sa to nepodarilo pretaviť do reality, nakoľko s podobným vozidlom by mohla Škodovka konkurovať bez problémov aj Tesle, ba dokonca aj vozidlám so spaľovacím motorom. Vision iV sa jednoducho vydaril.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko o pár hodín zasiahnu prudké mrazy. Vieme, kde ich pocítia najviac (PREDPOVEĎ)
Biely dym nad Sixtínskou kaplnkou. Svet má nového pápeža
Poznáme meno nového 267. pápeža. Nepatril medzi najväčších favoritov
Zistili sme, kadiaľ Fico poletí do Moskvy. Kvôli obchádzke bude cestovať takmer 6 hodín
Zomrela česká herecká legenda Jiří Bartoška. Mal 78 rokov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Milovaná technológia ti môže zruinovať peňaženku. Rýchlonabíjanie má neviditeľný dopad na batériu
- Zabudni na elektrickú kolobežku. Táto alternatíva je omnoho praktickejšia a stojí len o trochu viac
- Slováci stále veria nezmyslom o elektromobiloch. Tu je 5 mýtov, ktoré sú už dávno úplne mimo reality
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Kedysi zabíjal, dnes zmení priemysel. Startup premení miliardu ton smrtiaceho materiálu na čistú energiu
- Zabudni na elektrickú kolobežku. Táto alternatíva je omnoho praktickejšia a stojí len o trochu viac
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Tesla čelí vlastnej nočnej more. Jej najväčší rival buduje impérium, zatiaľ čo Muskovi dochádza dych
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
Brent sa šplhá nahor. Investorov ťahá nádej na obchodnú dohodu medzi veľmocami
Brusel chce zastaviť ruský plyn. Hlas-SD varuje pred ohrozením Slovenska
Začína to rutinou a končí hladovaním. Na sociálnej sieti sa šíri trend, ktorý vydesil expertov
Severná Kórea opäť odpálila balistickú raketu. Napätie na polostrove stúpa
Ani silný zisk nestačil. Slabšie tržby poslali akcie Uberu do mínusu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slovensko o pár hodín zasiahnu prudké mrazy. Vieme, kde ich pocítia najviac (PREDPOVEĎ)
Biely dym nad Sixtínskou kaplnkou. Svet má nového pápeža
Poznáme meno nového 267. pápeža. Nepatril medzi najväčších favoritov
Zistili sme, kadiaľ Fico poletí do Moskvy. Kvôli obchádzke bude cestovať takmer 6 hodín
Zomrela česká herecká legenda Jiří Bartoška. Mal 78 rokov
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené