Tesla prestáva propagovať kľúčovú vlastnosť svojich elektromobilov. Zákazníci z nej boli zmätení
Pred pár rokmi začal Elon Musk ohlasovať novú technológiu, ktorá mala zmeniť svet elektromobilov. Tvrdil, že do roku 2017 budú elektrické Tesly schopné plne autonómnej jazdy bez zásahu vodiča, no tento cieľ sa mu akosi nepodarilo naplniť. Tesla prezentovala autonómne riadenie na svojej stránke dlhý čas, čo však miatlo zákazníkov, ktorí verili, že sú ich elektromobily skutočne samostatné.
Americká Tesla už dlhé roky ponúka svetu špičkové elektromobily nabité tými najmodernejšími asistentmi a technológiami, aké jej môže nejedna automobilka závidieť. Vývoj každým rokom napredoval stále ďalej, až Elon Musk prisľúbil, že každý vyrobený kus spoločnosti bude vybavený hardvérom potrebným pre plne autonómne riadenie. Softvérovú stránku v tomto prípade Tesla ešte nedotiahla do konca, no na svojom webe ju rada propagovala ako jednu z budúcich funkcií.
Tesla vzbudila v zákazníkoch falošné presvedčenia
Zákazníci a majitelia týchto elektromobilov tak kvôli tvrdeniam na internetových stránkach reálne verili, že šoférujú skutočne autonómne auto. V prieskume totiž až 71 % z 1 567 opýtaných vodičov z Číny, Francúzska, Španielska, Nemecka, Talianska či Veľkej Británie verilo, že si už v dnešnej dobe môžu kúpiť auto s plnohodnotným autopilotom, ktorý sa postará o riadenie miesto nich. To však nie je tak celkom pravda. Moderné modely síce disponujú radom najpokročilejších jazdných asistentov, no stále nie sú úplne schopné prevziať jazdu na ceste do vlastných rúk.
Aj samotná Tesla deklaruje, že pri šoférovaní jej elektromobilov vyžaduje systém prítomnosť rúk vodiča na volante. Nejedná tragická nehoda ukázala nedostatky tohto „autonómneho“ riadenia, no v mnohých prípadoch zlyhal ľudský faktor. Pri jednej z najvážnejších havárií bol vodič Tesly niekoľkokrát vyzvaný systémom, aby chytil volant do rúk, čo však neuposlúchol. Niektorí odvážlivci dokonca toto bezpečnostné varovanie oklamú aj obyčajným pomarančom, ktorý pri vložení do volantu elektromobil vyhodnotí ako ruku šoféra. Čuduj sa svete, mnohí jednoducho ostali možnosťami týchto áut zmätení.
Nenechaj si ujsť
Tesla rozposiela do svojich áut novú aktualizáciu. Vodiči dostávajú palubnú kameru aj zaujímavý „easter egg“
Miesto bezpečnej jazdy s pomocou asistentov sa totiž viacero vodičov spolieha výhradne na schopnosti technológií, ktoré Tesly aktuálne ponúkajú. Práve tu nastáva nedorozumenie, na ktoré spoločnosť tak často upozorňuje. Po mnohých problémoch však nakoniec Elon Musk oznámil, že propagácia autonómneho riadenia bola z webu spoločnosti stiahnutá a neobjaví sa znova, pokým nebude táto technológia plne funkčná a pripravená pre využitie v praxi.
Potom, čo spôsobila mnoho zmätkov, sa táto možnosť jednoducho vytratila z oficiálnej stránky Tesly, ktorá sa k tomuto rozhodnutiu odmietla vyjadriť. Napriek najmodernejším jazdným asistentom nedokáže zatiaľ nič nahradiť vodiča za volantom, ktorý by mal najlepšie vedieť ako zareagovať pri rôznych situáciách. Senzory a softvér predsa nie sú neomylné. Stále tak platí, že ani rôzne vylepšenia, pridanie asistenta monitorovania jazdného pruhu, odbočovania a ďalších pomocníkov nestačí na to, aby boli dnešné autá skutočne autonómne.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
VIDEO: Ľudí už nepotrebujú. Čína postavila diaľnicu pomocou AI robotov
Západné zbrane na Ukrajine sú až príliš moderné. Rusi našli spôsob, ako ich zneškodniť
Je gigantický a má dojazd vyše 600 km. Obľúbená automobilka odhalila najväčšie auto, aké kedy vyrobili (+FOTO)
Mala napájať celý svet. Videli sme zabudnutý plán, ako chceli veľmoci „dojiť“ elektrinu z Afriky (+detaily)
Namiesto Intelu pochovali seba. Prelomový čip Nvidie narazil na vážne problémy, ľudia zúria
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
- Má skoro 1 000 koní a pretekárske funkcie. Audi ukázalo beštiu, ktorá ti spôsobí zimomriavky
-
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
- Má skoro 1 000 koní a pretekárske funkcie. Audi ukázalo beštiu, ktorá ti spôsobí zimomriavky
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
Oživili 55-ročný nápad. Japonci stvorili „ľudskú práčku“, ktorá ťa umyje a osuší za 15 minút
Musk zúri. Jeho konkurent nasadil geniálne funkcie, ktoré navždy pochovajú X
Z konkurenta záchranca. Vyhľadávanie Google sa topí v problémoch, spasiť ho môže ChatGPT
Je bezplatná a chceme ju úplne všetci. Obľúbená aplikácia dostane ultimátnu funkciu
Lukašenko prišiel s bizarnou vyhrážkou. Chce odpojiť od internetu celú krajinu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené