Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Šprinty spaľováku proti elektromobilu sú vždy veľmi zaujímavé. Najmä ak je spaľovák o niečo výkonnejší, výsledok takéhoto šprintu je len veľmi ťažké predpovedať. Na kanáli Carwow teraz proti sebe postavili Lamborghini Urus a Teslu Model 3, výsledok je pri najmenšom veľmi prekvapivý.

Lamborghini Urus je najvýkonnejšie SUV koncernu a disponuje rovnakým motorom, aký má napríklad Audi RSQ 8, avšak v „Lambe“ je naladený ešte lepšie.

Štvorlitrová V8 s dvomi turbami má výkon až 650 koní a krútiaci moment sa vyšplhal na 850 Nm. Proti tomuto monštru postavili Teslu Model 3 s výkonom 490 koní a krútiacim momentom 660 Nm.

Tesla má teda o rovných 160 koní menej, no v jej prospech hrá hmotnosť, Model 3 je oproti Urusu ľahší až o 350 kg. V neposlednom rade je tu cena, Model 3 Performance stojí okolo 70 000 €, zatiaľ čo Lamborghini Urus vyšiel až na 300 000 €.

Výsledok bol tesný

Je známe, že elektromobily majú podstatne lepšiu akceleráciu, no výkonnostný rozdiel 160 koní sa niekde prejaviť musel. Tesla Model 3 vyštartovala zreteľne lepšie, no k blížiacej sa cieľovej rovinke Urus začal Model 3 dobiehať, až ho napokon predbehol.

Rozdiel v cieli však nebol ani o jednu dĺžku vozidla, takže je to prakticky zanedbateľné. V letmom štarte už ale nedal Urus Tesle Model 3 žiadnu šancu a v cieli bolo Lamborghini jednoznačne skôr.

NEPREHLIADNI
Porazí Škoda 120 elektromobil v šprinte na 400 m? Preverili sme virálny mýtus s novou Daciou

Výkon nie je všetko

Aj keď v tomto šprinte Urus vo finále porazil Model 3, ukázalo sa, že výkon rozhodne nie je všetko, pretože rozdiel na cieľovej čiare rozhodne nebol taký veľký, ako by sme od tak odlišne výkonných vozidiel čakali.

Dokázal to aj starší šprint elektromobilov, kedy Carwow proti sebe postavil BMW iX, Teslu Model X, Audi e-tron S a Mercedes EQC 400. Všetky autá majú okolo 2,5 tony, výkon nad 400 koní a cenovo sa pohybujú na úrovni od 80 000 € do 110 000 €.

Najvýkonnejší elektromobil z tejto štvorice je Tesla Model X s výkonom až 541 koní. Najmenej výkonné je EQC, ktoré disponuje iba 408 konskými silami. Najpomalšieho adepta by sme si teda vedeli tipnúť, no v prípade víťaza to také jednoduché nie je.

BMW iX má výkon 523 koní a Audi e-tron S 503 koní. SUV so štyrmi kruhmi ale výrazne dominuje v krútiacom momente, ktorý sa vyšplhal až na 973 Nm.

Ako môžeš vidieť v samotnom videu, práve tento parameter robí v prípade Audi zázraky a e-tron S dokázal poraziť aj o 40 koní výkonnejšiu a o takmer 200 kg ľahšiu Teslu Model X.

Víťazom sa ale stalo luxusné BMW iX, ktoré je zároveň najdrahším účastníkom tohto šprintu a ktoré začína na cene viac ako 110 000 €.

Treba však uznať, že všetky štyri autá, dokonca aj najmenej výkonný Mercedes EQC, si viedli v šprinte z miesta pomerne vyrovnane. Pri letmom štarte z pohybu už EQC zaostalo o čosi viac, no povedzme si úprimne, kedy v reálnom svete využiješ tak vysoký výkon a zrýchlenie?

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú