Zo sabatikalu sa už nevrátil, Slovák odišiel z Tesly a naplnil obavy investorov
Aktualizované 14. 7. 2022 – Andrej Karpathy, šéf divízie pre umelú inteligenciu v Tesle sa ju rozhodol opustiť. Len nedávno zvolil niekoľko mesačné platené voľno a vo vyhlásení dodáva, že sa vôbec nejednalo o jednoduché rozhodnutie.
Thanks for everything you have done for Tesla! It has been an honor working with you.
— Elon Musk (@elonmusk) July 13, 2022
Počas jeho 5 rokov v spoločnosti sa dostal autopilot Tesly od udržiavania jazdného pruhu až po jazdenie v mestských uliciach, pričom Karpathy sa, podľa vlastných slov, teší na ďalší vývoj tejto technológie. Za jeho službu sa poďakoval aj Musk osobne. Osobne sa zatiaľ Karpathy pre ďalší konkrétny krok nerozhodol, ale chce sa viac venovať svojim dlhodobým záujmom, ako je napríklad technická práca v oblasti AI, open source produktov a služieb či vo vzdelávaní.
Pôvodný článok:
V čase, keď Tesla začala svoju beta verziu Full Self-Driving autopilota naplno rozširovať, Elon Musk oznámil, že šéf divízie AI si zobral štvormesačné platené voľno. Vzhľadom na to, že všetci predchádzajúci vedúci predstavitelia tejto spoločnosti odišli práve po takomto sabatikale, ľudia majú obavy. Na tému upozornil portál Electrek.
Dovolenka v nevhodný čas
Ako píše portál Teslarati, reč je o riaditeľovi AI divízie, expertovi na hlboké učenie a zakladajúcemu členovi OpenAI Andrejovi Karpathym, ktorý dokonca pochádza zo Slovenska. Ten má momentálne 4-mesačný sabatikal, pričom túto skutočnosť oznámil spolu s Elon Muskom na mikroblogovacej sieti Twitter.
Taking some time off to rest&travel after almost 5 years at Tesla. Esp excited to get focused time to re-sharpen my technical edge and train some neural nets! Though I already miss all the robots and GPU/Dojo clusters and looking forward to having them at my fingertips again ❤️😅 https://t.co/R2Yidw9Yma
— Andrej Karpathy (@karpathy) March 27, 2022
Hoci obaja zmieňovaní ubezpečujú, že v podstate o nič nejde, niektorí fanúšikovia a investori majú obavy. V minulosti takéto dlhšie voľná, určené na načerpanie nových síl a energie do práce, pre Teslu nedopadli zrovna dobre. Keď sa na 6-týždňovú dovolenku, na ktorej mal načerpať energiu a stráviť čas s rodinou, vybral hlavný inžinier Doug Field, viac sa do Tesly nevrátil.
ZAUJÍMAVÉ:
Rodený Slovák roky stojí po boku Elona Muska. Zmenil autopilota Tesly a „stvorí“ humanoidného robota
Hoci sa sabatikal v prípade riaditeľa divízie AI môže zdať v tejto chvíli, vzhľadom na jeho úlohu vo vývoji Autopilota, respektíve autonómneho riadenia Full Self-Driving, pre niektorých priaznivcov Tesly pomerne znepokojivý, s jeho návratom do firmy to vyzerá podstatne lepšie.
Už len to, že Karpathy aj Musk to oznámili na Twitteri, je dobrým znamením. Načasovanie tohto pracovného voľna však nie je zrovna najšťastnejšie. Musk totiž chce, aby Full Self-Driving bolo do konca tohto roka bezpečnejšie, ako ľudskí vodiči.
Preteky započali
Plne autonómne vozidlá prídu, o tom niet pochýb. Otázne je ale kedy a v akej miere. Aj v tomto smere medzi sebou svetoví automobiloví lídri započali veľké preteky, kto ako prvý prinesie plnohodnotné autonómne riadenie do komerčných osobných áut.
Zatiaľ to vyzerá tak, že jednoznačným lídrom je Tesla, ktorá so svojou beta verziu Full Self-Driving dokazuje naozaj pozoruhodné veci. Bez zásahu vodiča Model 3 prešiel aj viac ako 600 km. To, že ostatné veľké automobilky neprezentujú svoje technológie autonómneho riadenia tak, ako to robí Tesla, teda že ich by ich „testovali“ na zákazníkoch formou beta verzií, neznamená, že vo vývoji nemôžu byť rovnako ďaleko alebo dokonca ešte ďalej. Prípadné chyby tradičných výrobcov sú však pod silnejším drobnohľadom zákazníkov, a v neposlednom rade aj právnikov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
Vydrží až 1,6 milióna kilometrov. Bosch stvoril revolučný spaľovák s odpísaným palivom
Recenzia Nová Kia EV3 boduje dojazdom aj komfortom. No jej najväčší problém ťa privádza do šialenstva
Samá rozozná poruchu a opraví sa. Vedci z celej Európy vyvíjajú batériu, ktorá navždy zmení autá
Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci odmietajú skoršie termíny operácií napriek dlhým čakacím dobám. Toto sú dôvody, tvrdí odborníčka
Hrabina: „Ukrajinci nevedia zvrátiť situáciu na fronte.“ Najväčšiu šancu mali v roku 2022 (PREHĽAD)
Rozmazané videnie môže byť príznakom zákerného ochorenia, ktoré postihuje až 40 % populácie
Rusko vysiela varovné signály ďalšej krajine a obviňuje ju z prípravy na vojnový konflikt
Vedci objavili znepokojivú súvislosť medzi bežným liekom na bolesť a rizikom demencie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Vydrží až 1,6 milióna kilometrov. Bosch stvoril revolučný spaľovák s odpísaným palivom
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Samá rozozná poruchu a opraví sa. Vedci z celej Európy vyvíjajú batériu, ktorá navždy zmení autá
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Automobilky sa boria s ďalším problémom. Tieto autá sa vôbec nepredávajú, chýba im spaľovací motor
Slováci nevedia správne používať klimatizáciu. Lekár varuje, čo ohrozuje najmä alergikov
Európska únia zverejnila znepokojivé dáta. Odhalila obrovského znečisťovateľa, o ktorom nikto netušil
Automobilový gigant Stellantis je v obrovských problémoch. Vykázal šokujúcu stratu za prvý polrok
Slováci tankujú za viac. V susedných krajinách ušetríš aj desiatky eur
Internetové nákupy na Slovensku explodovali. Takéto tempo nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP