Zo sabatikalu sa už nevrátil, Slovák odišiel z Tesly a naplnil obavy investorov
Aktualizované 14. 7. 2022 – Andrej Karpathy, šéf divízie pre umelú inteligenciu v Tesle sa ju rozhodol opustiť. Len nedávno zvolil niekoľko mesačné platené voľno a vo vyhlásení dodáva, že sa vôbec nejednalo o jednoduché rozhodnutie.
Thanks for everything you have done for Tesla! It has been an honor working with you.
— Elon Musk (@elonmusk) July 13, 2022
Počas jeho 5 rokov v spoločnosti sa dostal autopilot Tesly od udržiavania jazdného pruhu až po jazdenie v mestských uliciach, pričom Karpathy sa, podľa vlastných slov, teší na ďalší vývoj tejto technológie. Za jeho službu sa poďakoval aj Musk osobne. Osobne sa zatiaľ Karpathy pre ďalší konkrétny krok nerozhodol, ale chce sa viac venovať svojim dlhodobým záujmom, ako je napríklad technická práca v oblasti AI, open source produktov a služieb či vo vzdelávaní.
Pôvodný článok:
V čase, keď Tesla začala svoju beta verziu Full Self-Driving autopilota naplno rozširovať, Elon Musk oznámil, že šéf divízie AI si zobral štvormesačné platené voľno. Vzhľadom na to, že všetci predchádzajúci vedúci predstavitelia tejto spoločnosti odišli práve po takomto sabatikale, ľudia majú obavy. Na tému upozornil portál Electrek.
Dovolenka v nevhodný čas
Ako píše portál Teslarati, reč je o riaditeľovi AI divízie, expertovi na hlboké učenie a zakladajúcemu členovi OpenAI Andrejovi Karpathym, ktorý dokonca pochádza zo Slovenska. Ten má momentálne 4-mesačný sabatikal, pričom túto skutočnosť oznámil spolu s Elon Muskom na mikroblogovacej sieti Twitter.
Taking some time off to rest&travel after almost 5 years at Tesla. Esp excited to get focused time to re-sharpen my technical edge and train some neural nets! Though I already miss all the robots and GPU/Dojo clusters and looking forward to having them at my fingertips again ❤️😅 https://t.co/R2Yidw9Yma
— Andrej Karpathy (@karpathy) March 27, 2022
Hoci obaja zmieňovaní ubezpečujú, že v podstate o nič nejde, niektorí fanúšikovia a investori majú obavy. V minulosti takéto dlhšie voľná, určené na načerpanie nových síl a energie do práce, pre Teslu nedopadli zrovna dobre. Keď sa na 6-týždňovú dovolenku, na ktorej mal načerpať energiu a stráviť čas s rodinou, vybral hlavný inžinier Doug Field, viac sa do Tesly nevrátil.
ZAUJÍMAVÉ:
Rodený Slovák roky stojí po boku Elona Muska. Zmenil autopilota Tesly a „stvorí“ humanoidného robota
Hoci sa sabatikal v prípade riaditeľa divízie AI môže zdať v tejto chvíli, vzhľadom na jeho úlohu vo vývoji Autopilota, respektíve autonómneho riadenia Full Self-Driving, pre niektorých priaznivcov Tesly pomerne znepokojivý, s jeho návratom do firmy to vyzerá podstatne lepšie.
Už len to, že Karpathy aj Musk to oznámili na Twitteri, je dobrým znamením. Načasovanie tohto pracovného voľna však nie je zrovna najšťastnejšie. Musk totiž chce, aby Full Self-Driving bolo do konca tohto roka bezpečnejšie, ako ľudskí vodiči.
Preteky započali
Plne autonómne vozidlá prídu, o tom niet pochýb. Otázne je ale kedy a v akej miere. Aj v tomto smere medzi sebou svetoví automobiloví lídri započali veľké preteky, kto ako prvý prinesie plnohodnotné autonómne riadenie do komerčných osobných áut.
Zatiaľ to vyzerá tak, že jednoznačným lídrom je Tesla, ktorá so svojou beta verziu Full Self-Driving dokazuje naozaj pozoruhodné veci. Bez zásahu vodiča Model 3 prešiel aj viac ako 600 km. To, že ostatné veľké automobilky neprezentujú svoje technológie autonómneho riadenia tak, ako to robí Tesla, teda že ich by ich „testovali“ na zákazníkoch formou beta verzií, neznamená, že vo vývoji nemôžu byť rovnako ďaleko alebo dokonca ešte ďalej. Prípadné chyby tradičných výrobcov sú však pod silnejším drobnohľadom zákazníkov, a v neposlednom rade aj právnikov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Historický úspech čínskej automobilky. Japonského giganta prekonala na jeho vlastnom trhu
Automobilky robili veľkú chybu: Francúzom stačil jeden model na elektrický prevrat, Nóri dokázali nemožné
Ľudia na ňu takmer zabudli. Slávna automobilka znova ožíva, pripravuje dve špičkové autá
Palivo získajú priamo z vody. Autonómne vozidlá dostanú technológiu, ktorá spája vodík a kyslík
Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
- Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
- Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
-
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Veľký test elektromobilov: Kráľom dojazdu v zime sa stala prekvapivá značka, Tesla riadne sklamala
- Svetová automobilka dostala astronomickú pokutu. Podvádzala s emisiami CO2
- Prepraví ohromný počet áut. BYD spustil najväčšiu loď svojho druhu na svete
-
- Známa spoločnosť vyvinula prvý spaľovací motor s unikátnym palivom. Trvalo im to 3 roky, minuli 120 miliónov eur
- Váži len 40 kg a má vyše 850 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý zmení budúcnosť dopravy
- Porušil legislatívu, tak ho rovno zabavili. V európskej krajine odobrali majiteľovi Teslu Cybertruck
- Za menej peňazí už lepšie auto nekúpiš. Tento nový hybrid je dokonalý pre Slovákov (TEST)
- Ľudia nechcú ani ich elektromobily. Nemecký gigant predáva čoraz menej áut, chystá novú generáciu
Astronómia je v ohrození. Vodíkový projekt môže zatieniť svetovú ikonu na pozorovanie vesmíru
Milióny ľudí o nej nevie. Skrytá funkcia iPhonu rozpozná rastliny aj svetové pamiatky
Eset varuje Slovákov. Vishingové podvody na seniorov sú čoraz častejšie
Vedci postavili 100-metrový reaktor, ktorý vyrába palivo zo slnečného žiarenia
Nemci priznali krutú realitu. Bez technológií Američanov by sme dlho neprežili
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené