Zo sabatikalu sa už nevrátil, Slovák odišiel z Tesly a naplnil obavy investorov
Aktualizované 14. 7. 2022 – Andrej Karpathy, šéf divízie pre umelú inteligenciu v Tesle sa ju rozhodol opustiť. Len nedávno zvolil niekoľko mesačné platené voľno a vo vyhlásení dodáva, že sa vôbec nejednalo o jednoduché rozhodnutie.
Thanks for everything you have done for Tesla! It has been an honor working with you.
— Elon Musk (@elonmusk) July 13, 2022
Počas jeho 5 rokov v spoločnosti sa dostal autopilot Tesly od udržiavania jazdného pruhu až po jazdenie v mestských uliciach, pričom Karpathy sa, podľa vlastných slov, teší na ďalší vývoj tejto technológie. Za jeho službu sa poďakoval aj Musk osobne. Osobne sa zatiaľ Karpathy pre ďalší konkrétny krok nerozhodol, ale chce sa viac venovať svojim dlhodobým záujmom, ako je napríklad technická práca v oblasti AI, open source produktov a služieb či vo vzdelávaní.
Pôvodný článok:
V čase, keď Tesla začala svoju beta verziu Full Self-Driving autopilota naplno rozširovať, Elon Musk oznámil, že šéf divízie AI si zobral štvormesačné platené voľno. Vzhľadom na to, že všetci predchádzajúci vedúci predstavitelia tejto spoločnosti odišli práve po takomto sabatikale, ľudia majú obavy. Na tému upozornil portál Electrek.
Dovolenka v nevhodný čas
Ako píše portál Teslarati, reč je o riaditeľovi AI divízie, expertovi na hlboké učenie a zakladajúcemu členovi OpenAI Andrejovi Karpathym, ktorý dokonca pochádza zo Slovenska. Ten má momentálne 4-mesačný sabatikal, pričom túto skutočnosť oznámil spolu s Elon Muskom na mikroblogovacej sieti Twitter.
Taking some time off to rest&travel after almost 5 years at Tesla. Esp excited to get focused time to re-sharpen my technical edge and train some neural nets! Though I already miss all the robots and GPU/Dojo clusters and looking forward to having them at my fingertips again ❤️😅 https://t.co/R2Yidw9Yma
— Andrej Karpathy (@karpathy) March 27, 2022
Hoci obaja zmieňovaní ubezpečujú, že v podstate o nič nejde, niektorí fanúšikovia a investori majú obavy. V minulosti takéto dlhšie voľná, určené na načerpanie nových síl a energie do práce, pre Teslu nedopadli zrovna dobre. Keď sa na 6-týždňovú dovolenku, na ktorej mal načerpať energiu a stráviť čas s rodinou, vybral hlavný inžinier Doug Field, viac sa do Tesly nevrátil.
ZAUJÍMAVÉ:
Rodený Slovák roky stojí po boku Elona Muska. Zmenil autopilota Tesly a „stvorí“ humanoidného robota
Hoci sa sabatikal v prípade riaditeľa divízie AI môže zdať v tejto chvíli, vzhľadom na jeho úlohu vo vývoji Autopilota, respektíve autonómneho riadenia Full Self-Driving, pre niektorých priaznivcov Tesly pomerne znepokojivý, s jeho návratom do firmy to vyzerá podstatne lepšie.
Už len to, že Karpathy aj Musk to oznámili na Twitteri, je dobrým znamením. Načasovanie tohto pracovného voľna však nie je zrovna najšťastnejšie. Musk totiž chce, aby Full Self-Driving bolo do konca tohto roka bezpečnejšie, ako ľudskí vodiči.
Preteky započali
Plne autonómne vozidlá prídu, o tom niet pochýb. Otázne je ale kedy a v akej miere. Aj v tomto smere medzi sebou svetoví automobiloví lídri započali veľké preteky, kto ako prvý prinesie plnohodnotné autonómne riadenie do komerčných osobných áut.
Zatiaľ to vyzerá tak, že jednoznačným lídrom je Tesla, ktorá so svojou beta verziu Full Self-Driving dokazuje naozaj pozoruhodné veci. Bez zásahu vodiča Model 3 prešiel aj viac ako 600 km. To, že ostatné veľké automobilky neprezentujú svoje technológie autonómneho riadenia tak, ako to robí Tesla, teda že ich by ich „testovali“ na zákazníkoch formou beta verzií, neznamená, že vo vývoji nemôžu byť rovnako ďaleko alebo dokonca ešte ďalej. Prípadné chyby tradičných výrobcov sú však pod silnejším drobnohľadom zákazníkov, a v neposlednom rade aj právnikov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Európska únia opäť pretláča elektromobily. Chce predĺžiť finančnú výnimku, ktorá má odpísať spaľováky
BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Policajná akcia FUNERAL: Skupina údajne pôsobila v štýle mafie z 90. rokov
Môžeš mať cukrovku a ani o tom netušiť: Mladých ohrozuje choroba, ktorú doteraz spájali len so staršími
Konsolidácia verejných financií za 3 miliardy eur nás bude bolieť. Minister financií pripravil 68 opatrení
Miliónom ľudí hrá v hlave „rádio duchov“: Vedci sa priblížili k objavu vypínača fantómového zvuku
Gábor Gál si vypočul roszudok: Špecializovaný trestný súd rozhodol o osude exministra
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Legendárny model Renaultu sa vrátil. Testoval som ho a zarazil ma nielen dizajnom, ale aj dojazdom
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Ťažká rana pre elektromobily. Audi rázne zmenilo plány, chystá spaľováky aj autá s obľúbeným pohonom
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Volkswagen vráti do áut milovaný prvok všetkých vodičov. Nasledovať ho má aj Škoda, Audi a Seat
Vývoz dielov F-35 pre Izrael prešiel súdnou skúškou. Britský súd potvrdil kontroverzné licencie
ESET zaznamenal rekordné výnosy. Za rastom je najmä AI, ktorá chráni firmy pred útokmi
Asteroid mieri k Mesiacu. Zem čaká najväčší vesmírny dážď za 5 000 rokov
Lacnejšia energia na obzore. Takto dobre na tom Európa nebola roky
Digitálna doba si pýta zmenu. Slovensko má prvý technologický odborový zväz
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP