Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Automobilka Fisker vstáva z popola. Spoločnosť začala prijímať rezervácie už na svoj druhý elektromobil, ktorým má byť kompaktné 5-miestne auto pre masy. Ako informoval portál Electrek, jeho cena v USA nepresiahne 30 000 dolárov, čo je asi 26 400 €.

Problém je, že Fisker ešte nezačal vyrábať ani svoj prvý ohlásený elektromobil, ktorým je SUV Fisker Ocean. Spoločnosť v marci minulého roka registrovala viac ako 14 000 predobjednávok na toto luxusné elektrické SUV.

Fisker

O výrobu auta sa postará Magna Steyr a prebehne v Európe. Prvé kusy chce automobilka doručiť zákazníkom už tento rok, no zatiaľ z linky nezišiel ani jeden kus, výroba totiž začne až niekedy v novembri. Cena elektromobilu začína na 33 000 €, no rezervačný poplatok činí iba 220 €. Otázne teda je, koľko záujemcov si elektromobil v skutočnosti zakúpi.

Project PEAR má byť zlomový

Na výrobe revolučného elektromobilu s pracovným názvom „Pear“ bude Fisker Inc. spolupracovať so spoločnosťou Foxconn.

Aj tento elektromobil, ktorého výroba sa plánuje na rok 2024, sa už dá rezervovať za 250 dolárov, teda 220 €. Výroba bude prebiehať v USA a automobilka chce spolu s firmou Foxconn ročne vyrobiť až 250 000 kusov cenovo dostupného elektromobilu, píše Fisker v tlačovej správe.

Paradoxom je, že Fisker spustil rezervácie na auto, ktoré prakticky vôbec nepoznáme. Nevieme, ako bude Project PEAR vyzerať, aký bude mať výkon či dojazd. Jediné, čo o novinke vieme, je, že pôjde o 5-miestny elektromobil s cenou pod 26 500 €.

Nový elektromobil prinesie intuitívne ovládanie, športový zážitok z jazdy a množstvo inteligentných funkcií. To je ale všetko, čo o novom revolučnom elektromobile automobilky Fisker vieme.

Elektrifikácia pre Fisker nie je nič nové

Nedávno sme priniesli rozhovor so Slovákom, ktorý vlastnil pomerne exkluzívny Fisker Karma. Ide o plug-in hybridný športiak, ktorého sa vyrobilo iba niečo okolo 2500 kusov na celom svete.

Ivan M.

Toto ojedinelé auto vlastnili aj celebrity ako Justin Bieber či Leonardo DiCaprio, ktorý bol dokonca investorom automobilky Fisker. Zaujímalo nás, ako sa k nemu dostal, aká bola jeho kvalita a či sa dá takéto vozidlo využívať aj ako „daily car“.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú