Zima ukázala prvé nedostatky Tesly Model 3. Majitelia sa začali sťažovať na chyby
Okolo elektromobilov je posledné roky mnoho debát, mimo iného aj o tom, ako ich batérie dlhodobo znesú treskúce zimy s teplotami hlboko pod nulou. Tesla však problémom s batériami zatiaľ odoláva, majiteľov najnovšieho Modelu 3 však teraz trápia trochu iné komplikácie.
Tesla začala svoj najnovší elektromobil dodávať prvým zákazníkom ešte v závere minulého roka. Zima sa ich však veľmi netýkala, pretože väčšinou išli do oblasti stále relatívne teplej Kalifornie. Dá sa preto povedať, že Model 3 čaká prvá skutočná zima až teraz. Najmä na severovýchode USA sa to už začína prejavovať. Ako informuje portál Electrek, niekoľko majiteľov elektromobilu sa sťažuje na nemožnosť otvoriť dvere svojho auta pri teplotách pod nulou.
Problém sa vyskytuje najmä na kľučkách, ktoré sa na Modeli 3 musia zatlačiť, aby bolo možné následne otvoriť dvere vozidla. Kľučky však primŕzajú a ich zatlačenie je veľmi komplikované. A navyše nie je to jediný problém. Celkovo sa totiž Model 3 otvára trochu komplikovane. Po zatlačení kľučky sa automaticky mierne posunie dole aj okno príslušných dverí, ktoré inak bráni otvoreniu. Aj okná však primŕzajú a ďalej komplikujú manipuláciu s dverami. Tretím, avšak o čosi menej problémovým prvkom, je ochranný výsuvný kryt nabíjacieho portu. Ani ten sa pri nižších mínusových teplotách niekedy nechce úplne zatvoriť.
Nie je úplne jasné, o aký veľký problém celkovo ide. Zdroj informuje o niekoľkých majiteľoch, ktorí nahlásili komplikácie, pričom aj reportér portálu Electrek mal problém otvoriť svoje vozidlo. Von vtedy panovala teplota -7 °C, pričom vnútri elektromobilu spustil približne 10 minút pred pokusom o otvorenie vyhrievanie na 22 °C.
Pravé zimy ešte nezačali
Pre majiteľov modelov S a X by malo byť upokojením, že tieto verzie majú mierne odlišný mechanizmus otvárania a už prežili niekoľko zím. Podobné komplikácie by sa ich teda nemali týkať. Zlé správy pre Teslu však znamená pravdepodobne komplikovaná náprava pri Modeli 3. Problém je totiž skôr zložitosť celého mechanizmu otvárania, navyše sa vyskytuje na vonkajšej strane, kde predhrievanie vozidla nie je tak efektívne. A to najhoršie zrejme ešte len príde. Tie pravé mrazy totiž ešte nenastali.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Do Európy prišli autá s dojazdom 1 000 km a zaujímavou cenou. Čínska značka rozbehla frontálny útok

Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala" na čisté EV

Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”

Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší

Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rusko testuje zbrane, ktoré menia pravidlá hry. Odborník varuje pred tajnými vojenskými systémami (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

7 nenápadných znakov, ktoré dokazujú, že máš vysoké IQ, aj keď sa tak necítiš

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy

Matovič prehral súdny spor s Ficom: Tvrdenia o miliónových účtoch na Belize sú mýtus

Nedostatok bežného vitamínu zvyšuje riziko demencie. Vedci varujú pred skrytou hrozbou pre mozog
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Elon Musk zase vyhral. Kontroverzná technológia Tesly prichádza do Európy
-
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Prejde 1 100 km a pod kapotou bude mať 2-litrový štvorvalec. Slávna značka „sa vykašľala“ na čisté EV
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- Mám si kúpiť elektromobil alebo hybrid? Zistili sme, ktorý typ vozidla je pre Slovákov najvýhodnejší
- Ferrari si patentovalo motor, ktorý popiera zdravý rozum. Poháňa ho vodík a odoláva gravitácii
-
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Európa dáva nafte zbohom. Nečakaný pohon preskočil diesel a ide po benzíne aj elektromobiloch
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Číňania urobili šialený test. 36-tonovým tankom prešli po batérii elektromobilu, toto sa stalo (VIDEO)
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
Online svet má obrovský problém: Sofistikované gangy operujú naprieč kontinentmi, ich počet masívne rastie
Čakaniu na pobočkách je koniec. Pošta konečne pochopila, čo chcú ľudia a ukazuje sľubnú novinku
Japonci začali predávať najfuturistickejšie zariadenie. „Ľudská práčku“ si kúpiš za astronomickú sumu
Katastrofa pre Teslu: Európania náhle prestali kupovať jej autá, sú za tým zaujímavé dôvody
Čína spustila revolučný experiment, pri ktorom ušetrí až 90 % energie. Nie každý s ním súhlasí
Po Vianociach prichádza problém, o ktorom sa nehovorí. Slováci robia túto obrovskú chybu
Slovensko sa pripravuje na významný krok vo vesmírnom výskume. Budeme mať vlastný satelit
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rusko testuje zbrane, ktoré menia pravidlá hry. Odborník varuje pred tajnými vojenskými systémami (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

7 nenápadných znakov, ktoré dokazujú, že máš vysoké IQ, aj keď sa tak necítiš

Slováci si už z Viedne nezaletia do „Havaja Európy“. Ryanair ruší všetky lety na obľúbené ostrovy

Matovič prehral súdny spor s Ficom: Tvrdenia o miliónových účtoch na Belize sú mýtus

