O elektromobiloch značky Tesla je všeobecne známe, že automobilka dokáže na diaľku sprístupňovať svojim zákazníkom rôzne funkcie iba za pomoci „obyčajných“ aktualizácií. Majiteľovi, ktorý nedávno kúpil Model S z druhej ruky, však automobilka diaľkovo vypla jednu z kľúčových funkcií – zákazník si za ňu vraj nezaplatil, informuje TheVerge.

Vieš si predstaviť situáciu, že pri nákupe bežného auta z druhej ruky, ktoré malo pôvodne plnú výbavu, ti výrobca „vypne“ niektoré funkcie z vyššej výbavy a ponechá tak iba akýsi základ? Takýto postup by zrejme nemohol fungovať, no novému majiteľovi Tesly Model S sa niečo podobné stalo. Po tom, ako kúpil svoj elektromobil od dílera áut, ktorý ho získal na aukcii samotnej Tesly, mu spoločnosť na diaľku vypla všetky príplatkové funkcie autopilota.

Tesla

Keď však díler, ktorý vozidlo predával ďalej, kúpil elektromobil na aukcii, Model S mal sprístupnené všetky prémiové funkcie. Je teda pochopiteľné, že funkciu autopilota uvádzal aj pri predaji vozidla a logicky si zaň pýtal väčšiu sumu peňazí. 20. decembra prišiel nový majiteľ pre svoj Model S do predajne, no všetky pokročilé funkcie v hodnote niekoľko tisíc eur boli vypnuté.

Flickr

Zákazník sa pochopiteľne obrátil na Teslu a žiadal vysvetlenie celej situácie, no automobilka ho svojim vyjadrením určite nepotešila. Ako informuje portál Ubergizmo, Tesla vo svojom vyjadrení napísala, že v poslednom čase automobilka zaznamenala obrovské množstvo prípadov, kedy boli ich elektromobily nesprávne nakonfigurované.

Znamená to, že funkcie autopilota mali sprístupnené aj tie vozidlá, v ktorých táto výbava nebola zaplatená. Nanešťastie, vozidlo poškodeného zákazníka bolo jedno z nich, a preto bol autopilot na diaľku vypnutý. Automobilka na záver dodala, že ak chce nový majiteľ autopilota využívať, môže si ho jednoducho zakúpiť.

Pošli nám TIP na článok



Elektromobilita