Prvý sériovo vyrábaný elektromobil od Porsche nie je žiadny „slimák“, o čom svedčia aj jeho výkonové parametre. V novom videu, na ktoré upozornil portál Insideevs, si môžeš pozrieť, ako vyzerá launch control, maximálna rýchlosť a niekoľko testov akcelerácie v podaní Taycan Turbo S spolu so všetkými dôležitými štatistikami pri takomto teste.
Všetky údaje boli merané podľa merača založenom na GPS. Celkovo vodič vo video previedol dva testy launch controlu. Prvý bol podľa štatistík zozbieraných z GPS senzora o čosi lepší a ako môžeš vidieť v aplikácii zobrazenej na pravej strane videa, Taycan Turbo S zvládlo zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,84 sekundy. Z 0 na 200 km/h to Porsche trvalo iba 10,03 sekúnd.
Pri druhom šprinte boli časy vo všetkých prípadoch o pár stotín sekúnd vyššie. Zaujímavé môže byť aj číslo pružného zrýchlenia zo 100 na 200 km/h, ktoré Taycan zvládol za 7,19 sekundy a potrebovalo na to jazdnú dráhu iba 314 metrov.
V druhom teste sa vodičovi podarilo zaznamenať aj údaj o zrýchlení z 0 na 250 km/h, ktoré elektrickému Porsche trvalo 18,62 sekundy a vozidlo prešlo vzdialenosť približne 900 metrov. Maximálna rýchlosť, ktorú sa podarila v tomto teste dosiahnuť, sa zastavila na čísle 267 km/h.
Tu sa už ale údaje z GPS merača nezhodovali s tými na palubnom počítači elektromobilu. Merač GPS sa zastavil pri maximálnej rýchlosti 257 km/h, čo je o 10 km/h menej, než rýchlosť, ktorú elektromobil reálne dosiahol. Táto odchýlka však bola zrejme spôsobená nepresným meraním pomocou GPS pri tak vysokej rýchlosti.
E-autá

Peugeot rozširuje portfólio elektrických úžitkových vozidiel. Privítaj modernú verziu slávneho Partnera

AKTUÁLNE Po 8 rokoch je tu nová Tesla Model S. Dojazd vyše 800 km a interiér ako z vesmírnej lode

Slováci čoraz viac kupujú elektrické autá. Ich podiel za posledný rok rapídne narástol, koľko kusov sa predalo?

ROZHOVOR Rozhovor s dlhoročným majiteľom elektromobilu: 1000 km dám aj za 10 €, spaľovák by som si už nikdy dobrovoľne nekúpil
