YouTube patrí medzi najnavštevovanejšie weby sveta, k čomu neodmysliteľne patrí patrične riadený objem reklám. YouTube na svojom oficiálnom blogu oznámil, že mení politiku spúšťania reklám v dlhších videách.

Najväčšia zmena sa týka spúšťania reklám uprostred videí (tzv. mid-roll reklamy), ktoré budú automaticky implementované do dlhších videí. Navyše, tie už nebudú musieť mať minimálnych 10 minút, ale bude im stačiť, aby nahrávaný obsah disponoval aspoň 8 minutovou dĺžkou.

Dôvodov takejto zmeny môže byť hneď niekoľko. Google sa v prvom kroku snaží prinútiť všetkých používateľov prejsť na predplatný formát YouTube Premium, ktorý reklamuje takmer na každom kroku.

Zmena týkajúca sa reklám uprostred videí naberie platnosť 27. júla a takéto reklamy Google zapne u doteraz všetkých nahraných videí, ktorých minutáž presahuje osem minút.

Unsplash

Podľa oficiálnej správy Google, reklamy uprostred videí majú slúžiť k vybalansovaniu používateľského zážitku a zároveň aj monetizačného potenciálu zdieľaného obsahu na strane tvorcov. Dobrou správou však je, že autori obsahu môžu tieto reklamy v nástroji YouTube Studio vypnúť alebo presunúť na iný čas.

Nenechaj si ujsť
Microsoft mení plány s novým Windowsom. Použije ho najskôr pre cenovo dostupné notebooky

Google tak vykonal ďalší krok, ktorý aj keď v samotnej myšlienke nepôsobí strašným dojmom, s najväčšou pravdepodobnosťou zmení spôsob pozerania videí. Tie budú od 27. júla s určitosťou kratšie, keďže autori nebudú musieť naťahovať obsah na minimálnych desať minút kvôli reklame.

Otázkou je len to, či konzumenti po zvýšení frekvencie reklám nebudú ešte väčšmi siahať po rôznych obdobách blokátorov reklám, čo by sa Google nemuselo pozdávať a mohol by ešte radikálnejšie v budúcnosti zasiahnuť.

Pošli nám TIP na článok



Aplikácie