Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.


Čínske Xiaomi exceluje nielen v predajoch smartfónov a zariadení do domácností, ale najnovšie tiež v počte predaných nositeľných zariadení. Spoločnosť Fitbit, doterajší líder v tomto segmente, si svoju vedúcu pozíciu nedokázala udržať a jej predaje výrazne klesli, no Xiaomi si naopak polepšilo.

Xiaomi žne úspechy jeden za druhým. Po návrate spoločnosti do rebríčka TOP 5 predajcov smartfónov teraz prichádza ďalší triumf, ktorým dokonca predbehla renomovaného výrobcu Fitbit. Darí sa však aj konkurentovi z Kalifornie.

Xiaomi pokorilo Fitbit

V Q2 tohto roka Xiaomi predalo 3,7 milióna svojich náramkov či hodiniek, pričom Fitbit zaznamenal 3,4 miliónov predaných kusov. Apple predal „len“ 2,8 miliónov kusov hodiniek Apple Watch. Gigant z Cupertina ale vedie nad Xiaomi v predajoch na domácom trhu v USA. Zvyšok predajov v segmente nositeľných zariadení činí až 11,7 milióna predaných kusov, čo predstavuje 54 % podielu na trhu.

zdroj fotografie: Strategy Analytics

Nenechaj si ujsť
Ako je možné, že spoločnosť Xiaomi predáva svoje kvalitné produkty za takú nízku cenu?

Celosvetovo známe Xiaomi, ale aj Apple neustále zaznamenávajú medziročný nárast podielu na trhu. Pri výrobcovi z Číny sa podiel zmenil oproti minulému roku z 15 % na 17 %. U jeho konkurencie percentá narástli z pôvodných 9 % na aktuálnych 13 %. Zaujímavou správou však je, že Fitbitu predaje neuveriteľne klesli, a to z 29 % na 16 %. Xiaomi a Apple majú pri výrobe „wearables“ odlišný prístup k návrhu. Zatiaľ čo čínska spoločnosť uprednostňuje lacnejšie, no slušne vybavené náramky s mnohými užitočnými funkciami, Apple stavilo na výrobu prémiových hodiniek. Tie sú až o 215 € drahšie ako nositeľné zariadenia od Xiaomi.

zdroj fotografie: Dávid Igaz/FonTech

Úspechy prichádzajú aj z iných strán

Xiaomi v tomto roku zaznamenáva hneď niekoľko úspechov, čím sa mu podarilo odraziť sa od „dna“, kam sa dostalo v posledných dvoch rokoch. Za touto situáciou stál najmä obrovský rast spoločnosti a nedosiahnuté ciele v počte predaných zariadení. V druhom kvartáli tohto roka sa však nezvýšila len predajnosť nostiteľných zariadení od, ale aj smartfónov. Podľa štatistík je nárast na úrovni až 70 %, čo predstavuje zhruba 23 miliónov predaných modelov.

xiaomizdroj fotografie: Patrik Tarics/FonTech

Nenechaj si ujsť
Prvá autorizovaná Xiaomi predajňa v strednej Európe bola oficiálne otvorená! A my sme boli exkluzívne pri tom

Výrobcovi z ďalekej Číny sa vo svete znova darí natoľko, že sa rozhodol pre veľkú expanziu. Tá zahŕňa otvorenie niekoľkých tisícok kamenných predajní. Medzi inými je jedna z nich otvorená už aj v susednej Českej republike a mnohé ďalšie budú nasledovať po celej Európe. Na tento účel si Xiaomi požičalo takmer 850 miliónov eur a spojilo sily s Nokiou. Popularita tejto spoločnosti a jej skvelých produktov sa čoraz viac zvyšuje. Niet sa preto čo diviť, že sa počet predaných zariadení neustále zvyšuje. Vlastníš aj ty nejaké nositeľné zariadenie alebo smartfón z dielne Xiaomi?

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú