Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

S veľkou pravdepodobnosťou si sa už otázkou, ktorú môžeš vidieť v titulku tohto článku zaoberal. Je však celkom možné, že si na ňu do dnešného dňa stále nenašiel odpoveď a nedokážeš tak pochopiť, prečo je napríklad taká Mi6-ka o polovicu lacnejšia od Galaxy S8-čky.

Mnohí si myslia, že Xiaomi predáva svoje telefóny a celkovo produkty za nízke ceny len a len kvôli tomu, že sú jednoducho nekvalitné. To však rozhodne nie je pravda. Každý, kto si akýkoľvek smartfón s ikonickým logom Mi vyskúšal, vie, že napriek nízkej cene je ich kvalita v každom smere špičková. Aby toho nebolo málo, mnohé zariadenia strednej triedy od tohto čínskeho giganta v kvalite spracovania porážajú vlajkové lode niektorých svetových výrobcov.

Nenechaj si ujsť
Xiaomi Mi6 je dvakrát lacnejší ako Samsung Galaxy S8+, no aj tak ho v testoch výkonu úplne rozdrtil

Tieto pochybnosti sú teda neoprávnené, no napriek tomu sa veľké množstvo ľudí riadi známym výrokom Henryho Forda, ktorý povedal: „Nikdy nebudem taký bohatý, aby som kupoval lacné veci“. Nemám v úmysle spochybňovať túto myšlienku, ja sám ju totiž považujeme za geniálnu, no v dnešnej dobe už jednoducho neplatí vždy. Dôkazom môže byť práve tento čínsky výrobca, ktorý vďaka nasledovný šiestim bodom ponúka poriadne veľa muziky za málo peňazí.

1. Nízka cena

zdroj fotografie: Pexels

Najpopulárnejší Xiaomi smartfón súčasnosti nestojí ani 135 €

Možno sa ti to bude zdať mierne pritiahnuté za vlasy, no skutočnosť, že si spoločnosť Xiaomi môže dovoliť predávať smartfóny za nízke ceny s ich výškou priamo súvisí. Čím nižšie je totiž cenovka smartfónu postavená, tým vyššia je pravdepodobnosť, že si ho kúpi viac ľudí. Inak povedané, tento čínsky gigant zarába na jednotlivých zariadeniach skutočne malé sumy peňazí, no predávajú sa ako teplé rožky. Nízky zisk z predaja jedného telefónu teda kompenzuje fakt, že sa týchto telefónov vďaka nízkej cene predá veľa.

2. Vlastná identita a TOP výbava

zdroj fotografie: FonTech/Kristián Hrušovský

Povedzme si pravdu, v technologickom svete kopíruje každý každého. Len čínske spoločnosti však dokážu jedna k jednej okopírovať smartfón, ktorý ešte ani nebol oficiálne predstavený. Preto je veľmi dôležité, že si Xiaomi vytvorilo vlastnú originálnu identitu, ktorú jej po predstavení revolučného Mi MIX nemôže nik uprieť. Ba čo viac, vlastná identita je ešte umocnená dizajnom s dôrazom na detaily a skvelou výbavou. Vďaka tomu si smartfóny s logom Mi robia reklamu samé.

Nenechaj si ujsť
Recenzia | Xiaomi Mi5c je azda najviac nedocenený smartfón. Absolútne neprávom!
3. Ide to aj bez reklamy a kamenných obchodov

zdroj fotografie: Weibo

Všetky Xiaomi gadgety na jednom mieste

Dobre cielená reklama je najcennejším nástrojom každej spoločnosti. Teda, každej nie. Xiaomi totižto reklamy nevyužíva a ako som napísal vyššie, jej produkty si reklamu robia samé. Skutočnosť, že si zatiaľ žiadnu reklamu s logom tejto spoločnosti nevidel však má svoje opodstatnenie – sú jednoducho pridrahé. Možno o tom netušíš, no cena za každú položku spojenú s reklamou na daný prístroj sa nakoniec k cene daného zariadenia priráta.

Za všetko hovorí stratégia inej známej čínskej spoločnosti, Huawei, ktorá si na dobrom a drahom marketingu potrpí, no to následne vidno aj na cenách ponúkaných produktov. Xiaomi v priamom porovnaní s konkurenciou prevádzkuje tiež žalostne málo kamenných obchodov. To však rovnako napomáha k udržaniu nízkych cien, nakoľko je nútená hradiť nižšie náklady za prenájom priestorov, energie a platy zamestnancov.

4. Obmedzený predaj

zdroj fotografie: FonTech/Patrik Tarics

Ak si už niekedy kupoval novinku od Xiaomi ihneď po jej oznámení, tak sa určite sám seba pýtaš, ako môže byť toto považované za výhodu. Nuž, skutočnosť, že tento výrobca neobmedzuje len predaj, ale aj samotnú výrobu svojich zariadení mu tiež svojim spôsobom napomáha k tomu, aby ich predával za menej peňazí. Čím kratší čas totiž tieto zariadenia stoja nečinne na sklade, tým menej nákladov výrobca minie na ich údržbu. Expedície taktiež prebiehajú nárazovo, čo dokáže náklady pritlačiť ešte nižšie.

5. Zárobky za využívanie softvéru

zdroj fotografie: Xiaomi

Určite si sa už stretol s tým, že sa ti počas využívania telefónu zobrazila nejaká otravná reklama. Tie väčšinou nájdeš v rôznych aplikáciách z Obchodu Play, pričom sa ich v niektorých prípadoch môžeš za istý poplatok zbaviť. Z týchto reklám v podstate vývojár danej aplikácie zarába. Xiaomi sa tak rozhodlo túto možnosť využiť vo svoj prospech a pridalo takéto reklamy do vstavaných aplikácií. Tie sa však, našťastie, nachádzajú len v čínskych verziách MIUI a my sa ich obávať nemusíme. Okrem toho si môžeš zakúpiť platené témy, z ktorých tiež putuje istá čiastka priamo výrobcovi.

6. Premyslená expanzia do iných krajín

zdroj fotografie: CY580

Nenechaj si ujsť
Xiaomi sa stalo najpreferovanejším výrobcom na ďalšom trhu. Poráža tak Apple aj Samsung

Na záver si povieme niečo o bode, ktorý má svoje negatíva, ale aj pozitíva. Negatíva spočívajú najmä v tom, že Xiaomi oficiálne predáva svoje produkty len na území Číny či Indie. V iných krajinách ich teda nie je možné získať oficiálnou cestou a pri prípadnej reklamácií sa teda nemožno spoľahnúť na oficiálny servis. Pozitívne je na tom však to, že tento obľúbený výrobca expanduje postupne a nehrnie sa z jedného dňa na druhý do celého sveta. Ako nám totiž dokázala spoločnosť LeEco, nie vždy sa takýto odvážny krok vypláca.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú