Xiaomi je v novej ére. Postaví továreň, kde výrobí 300 000 elektromobilov s cenou, s ktorou by sa predávali ako teplé rožky
Hoci vlak elektromobility je rozbehnutý na plné obrátky už nejaký ten čas, stíhajú naň neustále naskakovať noví hráči. Krátko po oznámeniach zo začiatku tohto roka, že do výroby vlastného elektromobilu sa pustí aj technologický gigant Apple, prišla správa o vstupe do biznisu s elektromobilmi aj od spoločnosti Xiaomi.
Nový hrač na trhu
Práve čínska Xiaomi, známa najmä kvôli výrobe smartfónov, tento víkend oznámila, že v Pekingu postaví závod pre svoju divíziu elektromobilov. Tým však Xiaomi ani zďaleka nekončí. Okrem uvedeného závodu, ktorého výrobná kapacita bude dosahovať 300 000 vozidiel ročne, čínsky gigant vybuduje aj centrálu pre svoju autodivíziu, ako aj kancelárie pre odbyt a výskum.

Samotný závod by mal byť vybudovaný v dvoch etapách, pričom sa predpokladá, že so sériovou výrobou sa začne v roku 2024. To je cieľ, ktorý len minulý mesiac prezentoval výkonný riaditeľ Xiaomi Lej Ťün.
Prvé správy o vstupe Xiaomi na automobilový trh sa objavili ešte začiatkom tohto roka. Spoločnosť oficiálne oznámila vstup do biznisu s elektromobilmi 30. marca, a o pár mesiacov neskôr už sa jej podarilo vyriešiť všetky úradné záležitosti a oficiálne zaregistrovať novú značku Xiaomi Automobile Co. Ltd.
Automobilový priemysel spoločnosti zabezpečí ďalší, oveľa stabilnejší a väčší zdroj príjmu. Xiaomi plánuje v nasledujúcom desaťročí investovať približne 10 miliárd dolárov (8,49 miliardy eur) do výroby elektromobilov.
Registrácia obchodnej značky je jedna vec, no pustiť sa do samotnej výroby je vec druhá a podstatne zložitejšia. Xiaomi v tejto oblasti nemá žiadne skúsenosti, preto minimálne svoj prvý elektromobil bude vyvíjať a vyrábať s niektorou zo skúsených čínskych automobiliek.

Dávnejšie sa povrávalo, že Xiaomi zvažuje partnerstvo so spoločnosťou Great Wall Motors, no až doposiaľ nebola táto informácia potvrdená. Podľa skorších informácií by prvým elektromobilom s logom Xiaomi mal byť sedan alebo SUV, ktoré sa má predávať v cenovej relácii od 13 000 € do 38 000 €.
Pri tom druhom bode sa viac prikláňame k vyššej cenovke, 13 000 € za prvý elektromobil je naozaj veľmi ambiciózny cieľ, no ak by sa ho Xiaomi podarilo splniť, išlo by rozhodne o jeden z najlákavejších modelov na trhu.
Spoločnosť však nezabudla ani na divíziu smartfónov a stihla otvoriť tisícky obchodov na podporu predaja mobilných zariadení na domácom trhu. Podľa dostupných informácií by v budúcnosti tieto obchody mali byť využité aj na podporu predaja elektrických vozidiel.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rodičovský dôchodok sa od základu zmení. Polovica seniorov nedostane vôbec nič
PREMIUM„Slovensko zostane len liahňou talentov a vidiekom Prahy,“ hovorí najmladšia profesorka na Karlovej univerzite

Bitcoin sa môže prepadnúť na 10 000 dolárov. Analytici varujú pred cenovým kolapsom

Turecko desia obrovské diery v zemi a ľudia spomínajú Bibliu. Vedci odhalili skutočnú príčinu

Trump vyzval českého premiéra Babiša na „neuveriteľné veci“, vrátane dohody o stíhačkách F-35
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
Prísna regulácia AI narazila. Európska komisia urobila krok, ktorý nikto nečakal
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Rodičovský dôchodok sa od základu zmení. Polovica seniorov nedostane vôbec nič
PREMIUM„Slovensko zostane len liahňou talentov a vidiekom Prahy,“ hovorí najmladšia profesorka na Karlovej univerzite

Bitcoin sa môže prepadnúť na 10 000 dolárov. Analytici varujú pred cenovým kolapsom

Turecko desia obrovské diery v zemi a ľudia spomínajú Bibliu. Vedci odhalili skutočnú príčinu

