Vyskúšali sme novú triedu C po Slovensku. Je skvelá a nie nadarmo jej hovoria „malé S-ko“
Trieda C je v rodinnej genéze Mercedesu na najvyšších priečkach a automobilka zo Stuttgartu jej dáva maximálnu prioritu pri vývoji. Už recenzia unikátnej triedy S ukázala, že technologická vyspelosť a zážitok z používania sú na úrovni, akú zatiaľ iné automobilky iba dobiehajú.
Akonáhle ale prišla na scénu nová trieda C s technológiami z S-ka, veľmi podobným dizajnom a „fičúrami“, okamžite sa strhlo davové šialenstvo. Každý chcel vedieť, čo táto revolučná trieda C ponúka a v čom všetkom tak veľmi vyniká. Ja som mal možnosť si ju vyskúšať na prvých jazdách po Slovensku.
Pri prvotnom testovaní som skúšal verzie C220d, C200 a C300. Všetko sú to štvorvalcové verzie s náhonom na zadnú náprav a všetky tieto motory boli vybavené štartovacím generátorom EQ BOOST a automatickou prevodovkou 9G-TRONIC. V režime elektromotora vie pridať až 15 kW výkonu a 200 Nm točivého momentu, čo sú veľmi slušné hodnoty, ktoré úcítiš od prvej sekundy.
Pri motorizácii musím veľmi pochváliť kultivovanosť chodu jednotlivých agregátov, veľmi inteligentne a rozumne zvládnutú prevodovku a hlavne pocit luxusu, ktorý z každého Mercedesu jednoducho musí vyžarovať. Štvorvalce sa potom stanú jedinou dostupnou možnosťou pre novú Triedu C a aby toho nebolo málo, na vrcholnú verziu C63 AMG si musíme počkať až do roku 2023.
K dispozícii bude aj plug-in hybridná verzia s podporou rýchlonabíjania a maximálnym elektrickým dojazdom 100 km. Tieto verzie C-čka budú mať už v základe montované vzduchové pruženie na zadnej náprave, aby sa kompenzovala vyššia hmotnosť akumulátorov. V batožinovom priestore navyše už nebude nepraktický schod, ktorý zasahoval do využitia.
Rýchlonabíjanie poskytne výkon 55 kW a AC nabíjanie bude maximálne podporovať výkon 11 kW. Plné nabitie je potom odhadované na 30 minút. Extrémne dobré vlastnosti plug-in hybridov Mercedesu sme vyskúšali pri unikátnom teste z Bratislavy do Košíc na plug-in hybride len pomocou elektrického pohonu.
Už pri triede S som si hovoril, že natáčacia zadná náprava je synonymom novej generácie vlajkovej lodi Mercedesu a namontovať ju do lacnejšieho C-čka bol husársky kúsok. Uhol riadenia na zadnej náprave je 2,5 stupňa, čím sa zmení kruh otáčania o 43 cm na 10,6 m. Aby sme mali tie čísla pekne v porovnaní, trieda S natáča zadné kolesá o 4,5 až 10 stupňov v prípade príplatkovej výbave.
Ako prvok príplatkovej výbavy sú k dispozíci aj digitálne svetlomety známe z triedy S. Táto technológia umožňuje napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku a každý svetlomet obsahuje modul s 3 extrémne výkonnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna zrkadiel.
Svetelný podpis je rovnako pre laika veľmi podobný triede S, čo rozhodne nie je na škodu. Majestátnosť S-ka je totiž veľmi ťažké pretaviť do inej, oveľa kompaktnejšej triedy. Novému Cčku sa to však podarilo na jednotku s hviezdičkou.
Po nasadnutí do interiéru ťa okamžite šokuje dojem, aký zatiaľ neponúka žiadne auto z tohto segmentu. Tá podobnosť s triedou S, rovnaké ambientné podsvietenie, z veľkej časti rovnako koncipovaný, takmer plne digitálny interiér….
Je toho naozaj požehnane a človek by potreboval 3 články, aby všetko do detailov vysvetlil. Poprvýkrát má trieda C navyše natočenú stredovú konzolu na vodiča. Po vzore S-ka tu teda nájdeme na výšku orientovaný stredový displej v základe s 9,5 a príplatkovou 11,9-palcovou uhlopriečkou. Prvým väčšim rozdielom je použitá technológia, kedy trieda S disponuje OLED panelmi, C-čko stavilo na lacnejší LCD variant.
Klimatizácia má akoby samostatný „panel“ v spodnej časti displeja s veľmi jednoduchým ovládaním. Systém je, čo sa týka rýchlosti a animácií, zvládnutý na jednotku a rovnako pozitívne vnímam aj intuitívnosť prostredia. Nič nemusíš hľadať, v akejkoľvek situácii je každá položka menu vždy na správnom mieste.
Pred vodičom je potom veľký digitálny panel s uhlopriečkou 10,25 palcov alebo 12,3 palcov.
Voči staršej generácii MBUX je menu situované oveľa väčšími ikonami, pod ktorými sú rýchle skratky na najčastejšie používané akcie a celkovo je systém veľmi výrazne prerobený, aby sa dotykovému ovládaniu prispôsobil v maximálnej možnej miere. Mercedes myslel aj na intuitívne a jednoduché personalizovanie nastavenia vozidla.
Dotykové je napríklad aj ovládanie nastavenia sedadiel na bočniciach dverí, ktoré však považujem skôr za krok späť. Mechanické prepínanie z predchádzajúcej generácie má niečo do seba a ak mám byť úplne úprimný, pôsobí to ešte o kus luxusnejšie a dôraznejšie na najmenšie detaily.
Zhodnotenie
Dospela, je luxusnejšia a vycibrenejšia ako kedykoľvek predtým. Presne tieto tri superlatívy najlepšie vystihujú to, čo som si dokázal z prvých jázd novej triedy C odniesť. Auto postúpilo do novej ligy a či sa to páči konkurentom, alebo nie, aktuálne prehráva boj s novým C-čkom BMW radu 3 aj Audi A4. O technologickej výbave aj používateľsky prívetivej integrácii všetkého podstatného pre vodiča ani nehovorím.
Tam si hrá Mercedes vlastnú ligu. Ligu, do ktorej ešte ostatní nedospeli a nech sa snažia akokoľvek, namiešať takýto „drink“ športovosti, elegancie a luxus nedokážu.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Veľká automobilka zvoláva stovky áut Slovákov do servisu. Ak máš tento model, kvôli kritickej chybe riskuješ život
Za úplnu banalitu zaplatíš 5 000 €. V EÚ zvažujú pokutovú reformu, ktorá môže byť pre Slovákov devastačná
Európska únia chystá kladivo na staršie autá. STK sa má výrazne sprísniť, Slováci si poriadne priplatia
Sú nezničiteľné: 90 % všetkých vyrobených Ferrari stále jazdí, toto sú dôvody
Schytal pokutu vyše 100 000 €. Túto vec za volantom radšej nikdy nerob
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
MIMORIADNE: Medveď napadol cyklistu. Muž utrpel viaceré zranenia
Bežný kožný vírus sa ukázal byť priamym spúšťačom rakoviny. Vedci však prišli s prelomovou liečbou
Ako dobre sa vyznáš vo svete filmu? Len skutočný fanúšik dá 10/10
Mladík si založil vlastný štát na území bez vlastníka: Prezident Verdisu žije v exile a sníva o vstupe do Eurovízie
Zlodeji sa vlámali do bratislavskej nemocnice. Vykradli viacero ambulancií
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ľudstvo má obrovský probém. Po celom svete mizne sladká voda, vedci už poznajú dôvod
- Čína vypustila na moria 5000-tonového lovca jadrových ponoriek. USA sa pred ním budú skrývať
- Nevšimla si ho ani legendárna sonda. Webbov teleskop objavil nový mesiac v našej slnečnej sústave
- Stojí 4 200 eur a má všetko potrebné. Číňania postavili elektromobil, ktorý pôjde na dračku
- Mestá už majú elektrinu zadarmo. Spoločnosť vyvinula dlažbu, ktorá mení každý krok na energiu
-
- Ľudstvo má obrovský probém. Po celom svete mizne sladká voda, vedci už poznajú dôvod
- Európska mocnosť chce najsilnejšiu armádu kontinentu. Do výzbroje naleje 355 miliárd eur
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Čína vypustila na moria 5000-tonového lovca jadrových ponoriek. USA sa pred ním budú skrývať
- Najväčší akčný film 2025 dorazil online. Oplatí sa však len na jednej službe
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Ľudstvo má obrovský probém. Po celom svete mizne sladká voda, vedci už poznajú dôvod
- Vedci odhalili trik s vodou, po ktorom z nej zmizne až 90 % mikroplastov. Vyskúšať ho môže každý
- Čína predstavila projekt desaťročia. Je prvý na svete s desivou technológiou, ktorá úplne mení boj na mori
Po masívnom útoku Ruska vzlietli stíhačky NATO. Pohotovosť zasiahla aj Poľsko pri slovenských hraniciach
Jedinečný objav školáka šokoval vedcov. Pri rieke našiel poklad z doby ľadovej
Slováci si našli nový koníček. Dovážajú rekordný počet áut, majú na to dobrý dôvod
Slovensku môže priniesť až 100 miliónov eur ročne. MIRRI navrhuje zaviesť novú „spravodlivú“ daň
Najväčší dovozca energií sa zmenil na vývozcu a láme rekordy. Mocnosť mení globálny trh s pohonnými hmotami
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP