Vyskúšali sme novú triedu C po Slovensku. Je skvelá a nie nadarmo jej hovoria „malé S-ko“
Trieda C je v rodinnej genéze Mercedesu na najvyšších priečkach a automobilka zo Stuttgartu jej dáva maximálnu prioritu pri vývoji. Už recenzia unikátnej triedy S ukázala, že technologická vyspelosť a zážitok z používania sú na úrovni, akú zatiaľ iné automobilky iba dobiehajú.
Akonáhle ale prišla na scénu nová trieda C s technológiami z S-ka, veľmi podobným dizajnom a „fičúrami“, okamžite sa strhlo davové šialenstvo. Každý chcel vedieť, čo táto revolučná trieda C ponúka a v čom všetkom tak veľmi vyniká. Ja som mal možnosť si ju vyskúšať na prvých jazdách po Slovensku.
Pri prvotnom testovaní som skúšal verzie C220d, C200 a C300. Všetko sú to štvorvalcové verzie s náhonom na zadnú náprav a všetky tieto motory boli vybavené štartovacím generátorom EQ BOOST a automatickou prevodovkou 9G-TRONIC. V režime elektromotora vie pridať až 15 kW výkonu a 200 Nm točivého momentu, čo sú veľmi slušné hodnoty, ktoré úcítiš od prvej sekundy.

Pri motorizácii musím veľmi pochváliť kultivovanosť chodu jednotlivých agregátov, veľmi inteligentne a rozumne zvládnutú prevodovku a hlavne pocit luxusu, ktorý z každého Mercedesu jednoducho musí vyžarovať. Štvorvalce sa potom stanú jedinou dostupnou možnosťou pre novú Triedu C a aby toho nebolo málo, na vrcholnú verziu C63 AMG si musíme počkať až do roku 2023.

K dispozícii bude aj plug-in hybridná verzia s podporou rýchlonabíjania a maximálnym elektrickým dojazdom 100 km. Tieto verzie C-čka budú mať už v základe montované vzduchové pruženie na zadnej náprave, aby sa kompenzovala vyššia hmotnosť akumulátorov. V batožinovom priestore navyše už nebude nepraktický schod, ktorý zasahoval do využitia.

Rýchlonabíjanie poskytne výkon 55 kW a AC nabíjanie bude maximálne podporovať výkon 11 kW. Plné nabitie je potom odhadované na 30 minút. Extrémne dobré vlastnosti plug-in hybridov Mercedesu sme vyskúšali pri unikátnom teste z Bratislavy do Košíc na plug-in hybride len pomocou elektrického pohonu.

Už pri triede S som si hovoril, že natáčacia zadná náprava je synonymom novej generácie vlajkovej lodi Mercedesu a namontovať ju do lacnejšieho C-čka bol husársky kúsok. Uhol riadenia na zadnej náprave je 2,5 stupňa, čím sa zmení kruh otáčania o 43 cm na 10,6 m. Aby sme mali tie čísla pekne v porovnaní, trieda S natáča zadné kolesá o 4,5 až 10 stupňov v prípade príplatkovej výbave.

Ako prvok príplatkovej výbavy sú k dispozíci aj digitálne svetlomety známe z triedy S. Táto technológia umožňuje napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku a každý svetlomet obsahuje modul s 3 extrémne výkonnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna zrkadiel.

Svetelný podpis je rovnako pre laika veľmi podobný triede S, čo rozhodne nie je na škodu. Majestátnosť S-ka je totiž veľmi ťažké pretaviť do inej, oveľa kompaktnejšej triedy. Novému Cčku sa to však podarilo na jednotku s hviezdičkou.

Po nasadnutí do interiéru ťa okamžite šokuje dojem, aký zatiaľ neponúka žiadne auto z tohto segmentu. Tá podobnosť s triedou S, rovnaké ambientné podsvietenie, z veľkej časti rovnako koncipovaný, takmer plne digitálny interiér….

Je toho naozaj požehnane a človek by potreboval 3 články, aby všetko do detailov vysvetlil. Poprvýkrát má trieda C navyše natočenú stredovú konzolu na vodiča. Po vzore S-ka tu teda nájdeme na výšku orientovaný stredový displej v základe s 9,5 a príplatkovou 11,9-palcovou uhlopriečkou. Prvým väčšim rozdielom je použitá technológia, kedy trieda S disponuje OLED panelmi, C-čko stavilo na lacnejší LCD variant.

Klimatizácia má akoby samostatný „panel“ v spodnej časti displeja s veľmi jednoduchým ovládaním. Systém je, čo sa týka rýchlosti a animácií, zvládnutý na jednotku a rovnako pozitívne vnímam aj intuitívnosť prostredia. Nič nemusíš hľadať, v akejkoľvek situácii je každá položka menu vždy na správnom mieste.

Pred vodičom je potom veľký digitálny panel s uhlopriečkou 10,25 palcov alebo 12,3 palcov.

Voči staršej generácii MBUX je menu situované oveľa väčšími ikonami, pod ktorými sú rýchle skratky na najčastejšie používané akcie a celkovo je systém veľmi výrazne prerobený, aby sa dotykovému ovládaniu prispôsobil v maximálnej možnej miere. Mercedes myslel aj na intuitívne a jednoduché personalizovanie nastavenia vozidla.

Dotykové je napríklad aj ovládanie nastavenia sedadiel na bočniciach dverí, ktoré však považujem skôr za krok späť. Mechanické prepínanie z predchádzajúcej generácie má niečo do seba a ak mám byť úplne úprimný, pôsobí to ešte o kus luxusnejšie a dôraznejšie na najmenšie detaily.
Zhodnotenie
Dospela, je luxusnejšia a vycibrenejšia ako kedykoľvek predtým. Presne tieto tri superlatívy najlepšie vystihujú to, čo som si dokázal z prvých jázd novej triedy C odniesť. Auto postúpilo do novej ligy a či sa to páči konkurentom, alebo nie, aktuálne prehráva boj s novým C-čkom BMW radu 3 aj Audi A4. O technologickej výbave aj používateľsky prívetivej integrácii všetkého podstatného pre vodiča ani nehovorím.
Tam si hrá Mercedes vlastnú ligu. Ligu, do ktorej ešte ostatní nedospeli a nech sa snažia akokoľvek, namiešať takýto „drink“ športovosti, elegancie a luxus nedokážu.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Autovýrobu v Európe ohrozujú ťahy Číny. Štát EÚ ju „pichol do chrbta", vo vzduchu visí kríza

Slováci ešte nič rýchlejšie nevyrábali. Porsche predstavilo najsilnejší model vo svojej histórii, má 1 150 koní

Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)

Slováci zabúdajú na dôležitú údržbu auta pred zimou. Experti radia, čo by si mal urobiť už čoskoro

Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Poslankyňa Smeru-SD náhle končí v parlamente. Vzdala sa mandátu

V Tatrách zatvoria známe horské chaty. Turisti budú mať nulové zázemie, varujú záchranári

„Tichému zabijakovi“ podľahne 900 Slovákov ročne. Spoľahlivý skríningový test neexistuje

Ikonická slovenská kapela sa po 11 rokoch rozpadá, no hlási veľkú zmenu. „Naše idey a vízie sa rozišli“

Fico hovorí o roku 2026 jasne: „Už nie je priestor na škrty, vyhadzujeme peniaze do luftu“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Záhadný objekt z vesmíru sa blíži k Zemi. Slovenský vedec nám povedal to, čo niektorí nechcú počuť
- Slováci jedia mikroplasty, ani o tom nevedia. Vedci odhalili prekvapivú potravinu, v ktorej ich je extrémne veľa
- Nočná mora s používaním internetu sa končí. EÚ ruší najotravnejšiu povinnosť
- K Zemi sa blíži záhadný objekt a NASA prelomila mlčanie. Chystá sa odhaliť celú pravdu
- Európa čelí novej hrozbe. Večný spojenec Ruska uvažuje nad tým, čo bolo doteraz nemysliteľné
-
- K Zemi sa blíži záhadný objekt a NASA prelomila mlčanie. Chystá sa odhaliť celú pravdu
- Záhadný objekt z vesmíru sa blíži k Zemi. Slovenský vedec nám povedal to, čo niektorí nechcú počuť
- Európa čelí novej hrozbe. Večný spojenec Ruska uvažuje nad tým, čo bolo doteraz nemysliteľné
- AKTUÁLNE: Koniec čakania. NASA zverejnila prvé oficiálne snímky kométy 3I/ATLAS (+VIDEO)
- Slováci jedia mikroplasty, ani o tom nevedia. Vedci odhalili prekvapivú potravinu, v ktorej ich je extrémne veľa
-
- K Zemi sa blíži záhadný objekt a NASA prelomila mlčanie. Chystá sa odhaliť celú pravdu
- Z odporúčania bude tvrdá nevyhnutnosť. Brusel prijal nové pravidlá pre budovy, dotknú sa každého vlastníka
- Záhadný objekt z vesmíru sa blíži k Zemi. Slovenský vedec nám povedal to, čo niektorí nechcú počuť
- Európa čelí novej hrozbe. Večný spojenec Ruska uvažuje nad tým, čo bolo doteraz nemysliteľné
- Blíži sa koniec Slovenska ako ho poznáme: Začala technologická migrácia, ktorá zmení náš štát
Došla im trpezlivosť. Európsky štát vyhral spor proti Mete, tá teraz musí zaplatiť astronomickú sumu
OFICIÁLNE: Slovenský trh má nového lídra. Slávny operátor dosiahol najvyšší počet zákazníkov
NVIDIA opäť láme rekordy. Vďaka AI zarába také peniaze, o akých sa iným firmám ani nesnívalo
Nemecká automobilka oznamuje veľké prepúšťanie. Urobí to postupne, aby zmiernila dopad na ľudí
Susedná krajina ide do vojny s EÚ. Odmieta uznať jadro ako „zelenú energiu“, chystá veľký zvrat
Prežitie sa môže zdvojnásobiť. Francúzsko prichádza s revolučnou liečbou najsmrteľnejšej rakoviny
Obľúbený operátor spustil Black Friday. Slováci môžu ušetriť na mobiloch stovky eur (PREHĽAD)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Poslankyňa Smeru-SD náhle končí v parlamente. Vzdala sa mandátu

V Tatrách zatvoria známe horské chaty. Turisti budú mať nulové zázemie, varujú záchranári

„Tichému zabijakovi“ podľahne 900 Slovákov ročne. Spoľahlivý skríningový test neexistuje

Ikonická slovenská kapela sa po 11 rokoch rozpadá, no hlási veľkú zmenu. „Naše idey a vízie sa rozišli“

