Oficiálne skrachoval. Výrobca elektrických motoriek je definitívne mŕtvy, spolupracoval s MotoGP
Odvetvie elektrických motocyklov zažíva výraznú krízu – ďalšia spoločnosť totiž oznámila svoje zatvorenie, čím sa pridáva na zoznam neúspešných výrobcov. Tento trend odhaľuje náročné podmienky, ktorým čelia startupy v oblasti elektrických vozidiel, najmä pri nízkej akceptácii elektrických motocyklov v porovnaní s elektromobilmi. O téme upovedomil portál RideApart.
Energica ohlasuje krach
Spoločnosť Energica oficiálne vyhlásila bankrot a ohlásila likvidáciu svojho majetku. Napriek svojim technologickým inováciám a spolupráci s prestížnymi pretekmi, ako sú MotoGP, firma nedokázala prekonať prekážky na trhu a neúspešné investície.
Správna rada Energicy v tlačovej správe uviedla, že aj napriek pokusom zabezpečiť nové financovanie a vylepšiť stratégie speňaženia bola jediná možnosť vstúpiť do súdnej likvidácie. Cieľom tohto rozhodnutia je splatiť veriteľov z výnosov likvidácie.

Nielen Energica – trend neúspechov pokračuje
Energica nie je jediným prípadom. Trh elektrických motocyklov v posledných rokoch zaznamenal viaceré firmy, ktoré zápasili alebo úplne ukončili svoju činnosť. Medzi neúspešnými projektmi sú napríklad:
Sondors: Firma známa svojím modelom Metacycle, ktorá v roku 2023 ukončila činnosť a zákazníci zostali bez podpory a náhradných dielov.
Cake: Švédska spoločnosť, ktorá vyhlásila bankrot, hoci jej aktíva prevzala spoločnosť Brages Holding AS s cieľom oživiť značku.
Alta Motors: Pôvodne líder v oblasti elektrických terénnych motocyklov, no v roku 2018 ukončila činnosť kvôli nedostatku investícií a klesajúcim predajom.
Trhové výzvy, ktorým čelia výrobcovia
Tieto problémy sú zapríčinené viacerými faktormi:
- Vysoké náklady: Elektrické motocykle sú zvyčajne drahšie než motocykle so spaľovacím motorom, čo znižuje ich atraktivitu pre bežného spotrebiteľa.
- Skepsa: Zatiaľ čo elektromobily si už získali výraznú popularitu, elektrické motocykle stále narážajú na skepticizmus – hlavne kvôli obavám z dojazdu, infraštruktúry nabíjacích staníc a celkovej funkčnosti.
- Náročné financovanie: Mnohé startupy závisia od rizikového kapitálu, no ak tieto investície neprinášajú rýchle výsledky, firmy sa dostávajú do finančných problémov.
Prípad Fuell: Nedostaneš motorku, ani refundáciu
Medzi nedávnymi obeťami krízy je aj spoločnosť Fuell, projekt Erika Buella, známeho mena v americkom motocyklovom priemysle. Po odchode z Buell Motorcycles sa rozhodol pokračovať v elektromobilite a založil Fuell Inc., ktorá sa sústredila na elektrické bicykle a motocykle. Model Fllow s dojazdom 240 km a motorom s výkonom 47 koní mal byť prelomom. Fuell prijímala predobjednávky s vkladom 100 dolárov a celkovou cenou 13 995 dolárov, no teraz ohlásila bankrot a Fllow je stále len sľubom na papieri.
Navyše, Fuell nemôže splniť ani dodávky svojich e-bicyklov Flluid-2 a Flluid-3, hoci cez crowdfunding získala vyše 1,5 milióna dolárov. Spoločnosť totiž vyčerpala svoje prostriedky a nemá už žiadnych zamestnancov, ktorí by odpovedali na otázky veriteľov.
Krach Energicy a Fuellu slúži ako výstraha pre celý sektor elektrických motocyklov. Ak chce toto odvetvie prežiť, musí nájsť riešenia pre vysoké ceny, nízku akceptáciu medzi spotrebiteľmi a udržateľné obchodné modely.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií

Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ

Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení

Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)

Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Vydržia až 40 rokov a ponúknu dojazd 1000 km. Slávna automobilka oznámila nasadenie revolučných batérií
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Čína má plán, ktorý zatvorí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, experti sú nadšení
- Európski experti testovali batérie 28 500 hybridov: Rozdiely medzi značkami sú obrovské, toto je kráľ
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
