Volkswagen zatvára ústa odporcom elektromobility. Spustil továreň na recykláciu batérií
Volkswagen napreduje v oblasti elektromobility azda najrýchlejšie zo všetkých tradičných automobiliek. Najnovšie to však automobilka nepotvrdila novým elektrickým modelom, ale závodom na recykláciu batérií, informuje v tlačovej správe.
Elektromobily sa považujú za najzelenší spôsob dopravy, avšak množstvo ich odporcov poukazuje na tému recyklácie batérií a ich dopad na prírodu. Odpoveďou na tento problém môže byť nová továreň nemeckej automobilky. Prvý závod na recykláciu batérií otvoril Volkswagen v Salzgitteri.
Recyklovateľné batérie v elektromobiloch
Dá sa povedať, že revolúcia v automobilovom priemysle už nastala. Takmer všetky svetové automobilky chrlia jeden nový elektrický model za druhým, znižujú náklady na ich výrobu a už čoskoro budú dostupné rovnako ako spaľovacie automobily. Ešte prednedávnom tu však bol problém, čo robiť s batériami v elektromobiloch po ich životnosti.
Riešenie problému môže byť v recyklácii batérií. Ku kroku k zelenej udržateľnosti elektromobilov od výroby až po zánik sa odhodlal Volkswagen, ktorý vo svojom novom závode začína recyklovať batérie. Cieľom je priemyselné zhodnotenie cenných surovín, ako sú lítium, nikel, mangán a kobalt spolu s hliníkom, meďou a plastmi, čím sa z dlhodobého hľadiska dosiahne miera recyklácie viac ako 90 %.
Jedinečnou vlastnosťou závodu v Salzgitteri je, že bude recyklovať iba batérie, ktoré už nie je možné použiť na iné účely. Pred recykláciou batérie analýza určí, či je batéria stále dostatočne silná, aby získala druhý život, napríklad ako jednotka na ukladanie energie. Podobným spôsobom už v minulosti začal využívať batérie elektromobilov Nissan vďaka technológii xStorage.
Závod v Salzgitteri bol navrhnutý, aby počas pilotnej fázy dokázal recyklovať až 3600 batériových systémov ročne, čo je približne 1500 ton batérií. V budúcnosti bude možné systém zväčšiť, aby zvládol väčšie množstvá, nakoľko väčšie objemy vrátenia batérií sa očakávajú najskôr na konci tohto desaťročia.
Inovatívny proces recyklácie
Nový závod nemeckej automobilky na recykláciu batérií navyše nevyžaduje energeticky náročné tavenie vo vysokej peci a neprodukuje tak vysoké množstvo oxidu uhličitého (CO2). Batéria musí byť v prvom rade čo najviac vybitá a demontovaná. Oddelia sa hliníkové, medené a plastové časti a následne sa jednotlivé časti batérie zomelú v drviči na granule, ktoré sa potom vysušia.
Okrem hliníka, medi a plastov sa pri procese sušenia granúl získa aj cenný „čierny prášok“, ktorý obsahuje dôležité suroviny pre batérie, ako sú lítium, nikel, mangán a kobalt, ale aj grafit. Tieto zložky sa potom môžu využiť na výrobu katód pre nové batérie bez straty kvality v porovnaní s primárnym materiálom.
Volkswagen vďaka tomuto procesu predpokladá úspory CO2 približne až 1,3 tony na 62 kWh batériu vyrobenú pomocou katód z recyklovaného materiálu.
Ďalšie témy týkajúce sa recyklácie batérií:
- Európu trápi veľký problém s elektromobilmi. Nezvládame recykláciu batérií, lítiové články sú nešťastné riešenie
- Slovenská katastrofa: Nikto nevie, čo robiť s vrakmi elektromobilov, všetci dávajú ruky preč
- Recyklácia batérií elektromobilov detailne. Slovensko je prekvapivo lídrom celej EÚ
- Toto sú temné stránky elektromobilov
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
PRIPOMIENKA KVÍZ: Oplatí sa ti viac elektromobil alebo spaľovák? Vyplň tieto otázky a zisti
Autá produkujú čosi horšie, než len spaliny. Tento problém majú aj elektromobily
Dojazd cez 500 km a vylepšený výkon. Tesla konečne odhalila slovenské ceny nového Modelu Y
Cybertruck vystavili najnáročnejším testom. Výsledky prekvapili, majú však odvrátenú stránku
Uloží celodennú produkciu jadrového reaktora. BYD postaví v ďalekej krajine gigantický sklad energie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
100-ročný profesor výživy odhalil 5 faktorov, ktoré nás oberajú o dlhovekosť
20-ročný podnikateľ: Za 7 dní som vytvoril biznis, ktorý mi dnes zarába 1,35 milióna eur ročne
KVÍZ z histórie Slovenska zvládne len skutočný národniar: Vieš, koľkokrát bol Robert Fico premiérom?
Tisíce Slovákov prídu o vodičák, ak si nesplnia dôležitú povinnosť. Neplatičov nezachráni ani prechodný pobyt
Robert Fico sa vo Washingtone stretol s Elonom Muskom: Varoval ho pred Bruselom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Autá produkujú čosi horšie, než len spaliny. Tento problém majú aj elektromobily
- Cybertruck vystavili najnáročnejším testom. Výsledky prekvapili, majú však odvrátenú stránku
- Uloží celodennú produkciu jadrového reaktora. BYD postaví v ďalekej krajine gigantický sklad energie
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
-
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Uloží celodennú produkciu jadrového reaktora. BYD postaví v ďalekej krajine gigantický sklad energie
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Cybertruck vystavili najnáročnejším testom. Výsledky prekvapili, majú však odvrátenú stránku
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
-
- Ak nepredáš auto, poškodíme ti ho. Majitelia populárnej značky čelia vyhrážkam po celom svete
- Stojí smiešne peniaze. Tento inteligentný hybrid prejde 1 200 km s minimálnou spotrebou
- Kia uviedla na trh elektrickú beštiu, ktorá výkonom poráža aj športiaky. Cena ťa prekvapí
- Má spotrebu 1,3 litra na 100 km a dojazd 2 000 km. Číňania predávajú neuveriteľné auto za 14 000 €
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
Známa automobilka predáva svoj závod. Nový majiteľ má jasné plány
Zem potrebuje pomoc. Japonci zverejnili plán, ako chcú zachrániť svet
Audi sa pripravuje na drastické zmeny. Toto Slovákov veľmi nepoteší
Slováci ho milujú. Známy čínsky e-shop oznámil obrovský úspech
AKTUÁLNE: Hackeri ukradli 1,4 miliardy eur. Veľká kryptoburza má vážny problém
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
100-ročný profesor výživy odhalil 5 faktorov, ktoré nás oberajú o dlhovekosť
20-ročný podnikateľ: Za 7 dní som vytvoril biznis, ktorý mi dnes zarába 1,35 milióna eur ročne
KVÍZ z histórie Slovenska zvládne len skutočný národniar: Vieš, koľkokrát bol Robert Fico premiérom?
Tisíce Slovákov prídu o vodičák, ak si nesplnia dôležitú povinnosť. Neplatičov nezachráni ani prechodný pobyt
Robert Fico sa vo Washingtone stretol s Elonom Muskom: Varoval ho pred Bruselom
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené