Volkswagen zatvára ústa odporcom elektromobility. Spustil továreň na recykláciu batérií
Volkswagen napreduje v oblasti elektromobility azda najrýchlejšie zo všetkých tradičných automobiliek. Najnovšie to však automobilka nepotvrdila novým elektrickým modelom, ale závodom na recykláciu batérií, informuje v tlačovej správe.
Elektromobily sa považujú za najzelenší spôsob dopravy, avšak množstvo ich odporcov poukazuje na tému recyklácie batérií a ich dopad na prírodu. Odpoveďou na tento problém môže byť nová továreň nemeckej automobilky. Prvý závod na recykláciu batérií otvoril Volkswagen v Salzgitteri.
Recyklovateľné batérie v elektromobiloch
Dá sa povedať, že revolúcia v automobilovom priemysle už nastala. Takmer všetky svetové automobilky chrlia jeden nový elektrický model za druhým, znižujú náklady na ich výrobu a už čoskoro budú dostupné rovnako ako spaľovacie automobily. Ešte prednedávnom tu však bol problém, čo robiť s batériami v elektromobiloch po ich životnosti.

Riešenie problému môže byť v recyklácii batérií. Ku kroku k zelenej udržateľnosti elektromobilov od výroby až po zánik sa odhodlal Volkswagen, ktorý vo svojom novom závode začína recyklovať batérie. Cieľom je priemyselné zhodnotenie cenných surovín, ako sú lítium, nikel, mangán a kobalt spolu s hliníkom, meďou a plastmi, čím sa z dlhodobého hľadiska dosiahne miera recyklácie viac ako 90 %.
Jedinečnou vlastnosťou závodu v Salzgitteri je, že bude recyklovať iba batérie, ktoré už nie je možné použiť na iné účely. Pred recykláciou batérie analýza určí, či je batéria stále dostatočne silná, aby získala druhý život, napríklad ako jednotka na ukladanie energie. Podobným spôsobom už v minulosti začal využívať batérie elektromobilov Nissan vďaka technológii xStorage.
Závod v Salzgitteri bol navrhnutý, aby počas pilotnej fázy dokázal recyklovať až 3600 batériových systémov ročne, čo je približne 1500 ton batérií. V budúcnosti bude možné systém zväčšiť, aby zvládol väčšie množstvá, nakoľko väčšie objemy vrátenia batérií sa očakávajú najskôr na konci tohto desaťročia.
Inovatívny proces recyklácie
Nový závod nemeckej automobilky na recykláciu batérií navyše nevyžaduje energeticky náročné tavenie vo vysokej peci a neprodukuje tak vysoké množstvo oxidu uhličitého (CO2). Batéria musí byť v prvom rade čo najviac vybitá a demontovaná. Oddelia sa hliníkové, medené a plastové časti a následne sa jednotlivé časti batérie zomelú v drviči na granule, ktoré sa potom vysušia.

Okrem hliníka, medi a plastov sa pri procese sušenia granúl získa aj cenný „čierny prášok“, ktorý obsahuje dôležité suroviny pre batérie, ako sú lítium, nikel, mangán a kobalt, ale aj grafit. Tieto zložky sa potom môžu využiť na výrobu katód pre nové batérie bez straty kvality v porovnaní s primárnym materiálom.
Volkswagen vďaka tomuto procesu predpokladá úspory CO2 približne až 1,3 tony na 62 kWh batériu vyrobenú pomocou katód z recyklovaného materiálu.
Ďalšie témy týkajúce sa recyklácie batérií:
- Európu trápi veľký problém s elektromobilmi. Nezvládame recykláciu batérií, lítiové články sú nešťastné riešenie
- Slovenská katastrofa: Nikto nevie, čo robiť s vrakmi elektromobilov, všetci dávajú ruky preč
- Recyklácia batérií elektromobilov detailne. Slovensko je prekvapivo lídrom celej EÚ
- Toto sú temné stránky elektromobilov
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Štáty EÚ nevedia, čo ďalej. O zákaze spaľovákov sa môže definitívne rozhodnúť o 2 dni

Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí

Nepotrebuješ žiadne konektory. Švajčiari ukázali, čo bude s elektromobilmi ďalej

Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút

Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Nepotrebuješ žiadne konektory. Švajčiari ukázali, čo bude s elektromobilmi ďalej
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Nepotrebuješ žiadne konektory. Švajčiari ukázali, čo bude s elektromobilmi ďalej
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Nemecko spasí Európu. Začne ťažiť dôležitú surovinu, dostalo finančnú injekciu 2 miliardy eur
