Volkswagen približuje: Prečo dokáže koncern v dnešnej stále používať motor 2.0 TDI?
Predstavenie nových generácií vlajkových lodí už má za sebou Volkswagen, Škoda a po novom aj Seat. Po problémovej kauze dieselgate a tlaku EÚ na znižovanie emisií azda málokto čakal, že jediným naftovým motorom v ponuke bude dvojlitrový turbodiesel. O to viac jeho prítomnosť fanúšikov koncernu potešila. Obzvlášť v prípade naftových motoroch platí staré známe pravidlo – objem nenahradíš. Ako si to však VW mohol dovoliť a nesiahol radšej po menšom 1,6 TDI, ktorý sa vo veľkom využíval pri predchádzajúcich generáciách? Odpoveďou je močovina, ktorej fungovanie opísal portál Motor1.
Vstrekovanie močoviny do procesu spaľovania splodín nie je žiadnou novinkou. Roky sa táto technológia využíva pri nákladných vozidlách, v kamiónoch či v autobusoch.
S čoraz prísnejšími emisnými normami sa tzv. AdBlue dostalo aj do osobných vozidiel, čím sa tak podarilo dosiahnuť efektívnejšie znižovanie skleníkových plynov, predovšetkým NOx, ktoré premieňa na dusík a vodnú paru, ktoré predstavujú prirodzene sa vyskytujúce plyny, neškodné pre životné prostredie.
Keď jeden nestačí
A tu sa práve dostávame k tomu, prečo môže VW aj naďalej využívať motor 2,0 TDI. Ten v najvyššej konfigurácii produkuje 117 gramov CO2/km, pričom podľa šéfa VW sú emisie NOx takmer nulové.
Docieliť sa im to podarilo aplikovaním ďalšieho systému vstrekovania močoviny, ktorý je spojený s filtrom pevných častíc. Vďaka tomu sa môžu emisie znižovať aj počas štartoch a studených jazdách, čo bolo v predchádzajúcej generácii problémom. A práve v týchto prípadoch je produkcia emisií najvyššia.

V kolobehu neustáleho tlačenia na znižovanie emisií a stále sa zvyšujúcich pokút za ich prekročenie tak ide o sympatický krok od koncernu VW, ako zachovať jednu z najpredávanejších motorizácii. Systém sa nachádza v motoroch s označením EA 288 EVO, ktoré nájdeme v novom Golfe, Octavii či v nedávno predstavenom Leone.
Otázkou však nateraz ostáva, akú tento systém bude vykazovať spoľahlivosť aj po rokoch používania. Samotný VW sa ale dušuje, že jeho nové motory zvládnu bez väčších problémov aj 500 000 kilometrov.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Európsku autovýrobu ohrozuje spor s Čínou. Obrovská kríza môže prepuknúť už o niekoľko týždňov

Štát ide po vodičoch: Zmeny pocítia všetci Slováci, za rýchlosť sa bude trestať prísnejšie (PREHĽAD)

Rusko ani USA nechápu. Európske veľmoci nás budú chrániť jadrovými zbraňami, majú plán

Slováci môžu ušetriť na najlepšom skladacom mobile stovky eur. Obľúbená značka má ohromné zľavy (PREHĽAD)

Z jadrovej energie „vyžmýkajú" ďalšie palivo. Fínsko našlo geniálny spôsob, ako zarobiť na odpade
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vodičom hrozí pokuta až 200 eur. Zimný zákaz za hranicou Slovenska sa vracia

Minulosť už neplatí. Autor bestsellerov odhalil kľúč k prežitiu na trhu práce

260 000 vojakov do roku 2035. Európska veľmoc testuje 18-ročných a masívne zbrojí

Trojnásobný nárast za posledných 40 rokov. Tento typ rakoviny postihuje čoraz viac ľudí

Úlomky ruského dronu dopadli na územie NATO. „Každú noc sme v strese,“ tvrdia obyvatelia dediny pri Dunaji
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Má hodnotu 92 biliónov eur. Na západe Európy našli ložisko 46 miliónov ton vzácneho paliva
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Na jedno nabitie prežije civilizáciu. Nová čínska batéria využíva trik, ktorý závidí aj Západ
- Vedci ostali v nemom úžase. Pod ľadom našli 1500-ročný lovecký komplex, z ktorého im padla sánka
- Ikona slovenskej histórie dostáva film. Ukáže pravdu, ktorú učebnice radšej zamlčali
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má hodnotu 92 biliónov eur. Na západe Európy našli ložisko 46 miliónov ton vzácneho paliva
- Jeden z najlepších filmov roka dorazil online aj s češtinou. Ukázal smutný paradox
- Zasiahne všetko do okruhu 400 km. Proti novej zbrani USA nemá šancu Rusko ani Čína
- Rusko ani USA nechápu. Európske veľmoci nás budú chrániť jadrovými zbraňami, majú plán
-
- Z nečakanej krajiny sa stane plynová veľmoc. Majú zásoby 200 miliárd m³, do ťažby nalejú 4 miliardy €
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- 90 % zariadení by mohli odpísať. Brusel chcel Slovákom zdražieť vykurovacie systémy, neuniesol kritiku
- Predseda ÚRSO: Energetická politika EÚ sa vymyká zdravému rozumu. Nariadenia z Bruselu nedávajú Slovensku zmysel
- Rusi ani netušili, čo im zlikvidovalo najdrahší systém. Ukrajina použila zbraň, akú svet ešte nevidel
AI pomáha Slovákom aj počas Black Friday, je prekvapivým pomocníkom
Trump zaradil spiatočku v klimatickej politike. Čína ostala sklamaná, volá po návrate USA
Pápež šokoval filmový svet: Zaznel odkaz, ktorý môže zmeniť budúcnosť kín
Milovaná služba má vážny problém. V tejto krajine ju už nechcú a „vyhnali“ ich z kľúčových miest
Británia posiela Ukrajine technológiu, ktorá mení vojnu. Na fronte pribúdajú tisíce dronov denne
USA povolili Rusom predávať ropu. Má to však háčik, ktorý sa im páčiť nebude
Slovensko urobilo výrazný krok smerom k väčšej technologickej sebestačnosti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Vodičom hrozí pokuta až 200 eur. Zimný zákaz za hranicou Slovenska sa vracia

Minulosť už neplatí. Autor bestsellerov odhalil kľúč k prežitiu na trhu práce

260 000 vojakov do roku 2035. Európska veľmoc testuje 18-ročných a masívne zbrojí

Trojnásobný nárast za posledných 40 rokov. Tento typ rakoviny postihuje čoraz viac ľudí

