Volkswagen približuje: Prečo dokáže koncern v dnešnej stále používať motor 2.0 TDI?
Predstavenie nových generácií vlajkových lodí už má za sebou Volkswagen, Škoda a po novom aj Seat. Po problémovej kauze dieselgate a tlaku EÚ na znižovanie emisií azda málokto čakal, že jediným naftovým motorom v ponuke bude dvojlitrový turbodiesel. O to viac jeho prítomnosť fanúšikov koncernu potešila. Obzvlášť v prípade naftových motoroch platí staré známe pravidlo – objem nenahradíš. Ako si to však VW mohol dovoliť a nesiahol radšej po menšom 1,6 TDI, ktorý sa vo veľkom využíval pri predchádzajúcich generáciách? Odpoveďou je močovina, ktorej fungovanie opísal portál Motor1.
Vstrekovanie močoviny do procesu spaľovania splodín nie je žiadnou novinkou. Roky sa táto technológia využíva pri nákladných vozidlách, v kamiónoch či v autobusoch.
S čoraz prísnejšími emisnými normami sa tzv. AdBlue dostalo aj do osobných vozidiel, čím sa tak podarilo dosiahnuť efektívnejšie znižovanie skleníkových plynov, predovšetkým NOx, ktoré premieňa na dusík a vodnú paru, ktoré predstavujú prirodzene sa vyskytujúce plyny, neškodné pre životné prostredie.
Keď jeden nestačí
A tu sa práve dostávame k tomu, prečo môže VW aj naďalej využívať motor 2,0 TDI. Ten v najvyššej konfigurácii produkuje 117 gramov CO2/km, pričom podľa šéfa VW sú emisie NOx takmer nulové.
Docieliť sa im to podarilo aplikovaním ďalšieho systému vstrekovania močoviny, ktorý je spojený s filtrom pevných častíc. Vďaka tomu sa môžu emisie znižovať aj počas štartoch a studených jazdách, čo bolo v predchádzajúcej generácii problémom. A práve v týchto prípadoch je produkcia emisií najvyššia.

V kolobehu neustáleho tlačenia na znižovanie emisií a stále sa zvyšujúcich pokút za ich prekročenie tak ide o sympatický krok od koncernu VW, ako zachovať jednu z najpredávanejších motorizácii. Systém sa nachádza v motoroch s označením EA 288 EVO, ktoré nájdeme v novom Golfe, Octavii či v nedávno predstavenom Leone.
Otázkou však nateraz ostáva, akú tento systém bude vykazovať spoľahlivosť aj po rokoch používania. Samotný VW sa ale dušuje, že jeho nové motory zvládnu bez väčších problémov aj 500 000 kilometrov.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

EÚ sa dohodla na novom zákone o autách. Budú ešte ekologickejšie, dotkne sa aj jazdeniek

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040

Batéria sa mu nevyrovná. Číňania vložili do dronu unikátny pohon a preleteli obrovskú diaľku
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Novú reformu pocítia tisíce rodín: Jeden z príspevkov stúpne na 1 010 eur. Pellegrini podpísal zmeny

K masívnym protestom sa prvýkrát pridáva Maďarská Aliancia: „Unavuje nás cynická ľahostajnosť“

Prvý prípad superchrípky na Slovensku potvrdený. Výskyt v populácii je vyšší, predpokladajú hygienici
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Výrobcovia sa smejú Slovákom. Do mobilov zabudovali vec, ktorá im zarába miliardy na tvoj úkor
- Zatiaľ čo Európa míňa miliardy v USA, Švédi postavili stíhačku s motorom Volvo pre reálnu vojnu
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Na Slovensko mieri nová TV cez anténu. Pokryje 97 % územia a nebude treba žiadny internet
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Výrobcovia sa smejú Slovákom. Do mobilov zabudovali vec, ktorá im zarába miliardy na tvoj úkor
- Zatiaľ čo Európa míňa miliardy v USA, Švédi postavili stíhačku s motorom Volvo pre reálnu vojnu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Spojenec Slovenska dostal ultimátnu zbraň. „Dračiemu ohňu“ neunikne ani jedna raketa, zasiahne aj mincu
- Výrobcovia sa smejú Slovákom. Do mobilov zabudovali vec, ktorá im zarába miliardy na tvoj úkor
- Zatiaľ čo Európa míňa miliardy v USA, Švédi postavili stíhačku s motorom Volvo pre reálnu vojnu
- Zdrvujúca slovenská novinka zbúrala Netflix. Porazila aj hollywoodsky hit za 200 miliónov
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Slovenský travel influencer má dlhovať klientom a cestovke desaťtisíce eur. „Na naše mená neexistovali žiadne letenky“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Novú reformu pocítia tisíce rodín: Jeden z príspevkov stúpne na 1 010 eur. Pellegrini podpísal zmeny

K masívnym protestom sa prvýkrát pridáva Maďarská Aliancia: „Unavuje nás cynická ľahostajnosť“

