Volkswagen približuje: Prečo dokáže koncern v dnešnej stále používať motor 2.0 TDI?
Predstavenie nových generácií vlajkových lodí už má za sebou Volkswagen, Škoda a po novom aj Seat. Po problémovej kauze dieselgate a tlaku EÚ na znižovanie emisií azda málokto čakal, že jediným naftovým motorom v ponuke bude dvojlitrový turbodiesel. O to viac jeho prítomnosť fanúšikov koncernu potešila. Obzvlášť v prípade naftových motoroch platí staré známe pravidlo – objem nenahradíš. Ako si to však VW mohol dovoliť a nesiahol radšej po menšom 1,6 TDI, ktorý sa vo veľkom využíval pri predchádzajúcich generáciách? Odpoveďou je močovina, ktorej fungovanie opísal portál Motor1.
Vstrekovanie močoviny do procesu spaľovania splodín nie je žiadnou novinkou. Roky sa táto technológia využíva pri nákladných vozidlách, v kamiónoch či v autobusoch.
S čoraz prísnejšími emisnými normami sa tzv. AdBlue dostalo aj do osobných vozidiel, čím sa tak podarilo dosiahnuť efektívnejšie znižovanie skleníkových plynov, predovšetkým NOx, ktoré premieňa na dusík a vodnú paru, ktoré predstavujú prirodzene sa vyskytujúce plyny, neškodné pre životné prostredie.
Keď jeden nestačí
A tu sa práve dostávame k tomu, prečo môže VW aj naďalej využívať motor 2,0 TDI. Ten v najvyššej konfigurácii produkuje 117 gramov CO2/km, pričom podľa šéfa VW sú emisie NOx takmer nulové.
Docieliť sa im to podarilo aplikovaním ďalšieho systému vstrekovania močoviny, ktorý je spojený s filtrom pevných častíc. Vďaka tomu sa môžu emisie znižovať aj počas štartoch a studených jazdách, čo bolo v predchádzajúcej generácii problémom. A práve v týchto prípadoch je produkcia emisií najvyššia.

V kolobehu neustáleho tlačenia na znižovanie emisií a stále sa zvyšujúcich pokút za ich prekročenie tak ide o sympatický krok od koncernu VW, ako zachovať jednu z najpredávanejších motorizácii. Systém sa nachádza v motoroch s označením EA 288 EVO, ktoré nájdeme v novom Golfe, Octavii či v nedávno predstavenom Leone.
Otázkou však nateraz ostáva, akú tento systém bude vykazovať spoľahlivosť aj po rokoch používania. Samotný VW sa ale dušuje, že jeho nové motory zvládnu bez väčších problémov aj 500 000 kilometrov.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)

Nová rana pre vodičov. Ak nemáš splnenú túto podmienku, auto ti na STK neprejde

Toto by mal mať každý, kto má mobil. Našli sme „zázračnú fóliu“ s unikátnou vlastnosťou regenerácie

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém

Západ v pozore. Čína na dne oceánov našla „novú ropu“ pre zbrane budúcnosti, úplne zmení vojny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Záhadná kométa 3I/ATLAS prináša nové zistenia. Vedci z NASA na nej objavili „ingrediencie života“
PREMIUMŠtát si od januára 2026 posvieti na firmy: Ako si vyplácať peniaze z s. r. o. a kedy zvážiť prechod na živnosť?

Chaos na slovenských železniciach: Na bratislavskej stanici a v areáli depa sa vykoľajili vlaky

Tragédia Slovákov na Tenerife: Zahynula matka so synom, dcéra utrpela vážne zranenie

V Česku „zúri“ zemetrasenie: Seizmológovia hlásia 11 otrasov nad 2,0 magnitúdy
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Afronauti zo Zambie chceli zdolať USA aj Sovietov pri ceste na Mars. V 3 metrovom sude a s kresťanským misionárom
- Najlepšie hodnotený vojnový film posledných rokov dorazil na obľúbenú službu, okamžite sa stal hitom
- Prekvapivá krajina má obrovský záujem o slovenské zbrane. Štát rokuje o kúpe pokročilých systémov
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Rozum vyhral nad logom. Slováci zabudli na nový iPhone a zamilovali si tento lacný mobil
-
- Nenápadný jed sa šíri po celej planéte. Zvláštna chemikália je v 94 % vody a bude to čoraz horšie
- Prekvapivá krajina má obrovský záujem o slovenské zbrane. Štát rokuje o kúpe pokročilých systémov
- Najlepšie hodnotený vojnový film posledných rokov dorazil na obľúbenú službu, okamžite sa stal hitom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Rozum vyhral nad logom. Slováci zabudli na nový iPhone a zamilovali si tento lacný mobil
-
- Európa do neho investovala miliardy eur, teraz ho ľudia nechcú. Predaj energetického zariadenia prudko klesol
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Nenápadný jed sa šíri po celej planéte. Zvláštna chemikália je v 94 % vody a bude to čoraz horšie
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- „Našli“ signál pokročilej civilizácie. Vedci neverili vlastným očiam, keď zistili, o čo ide
Automobilový sektor dosiahol najslabší výsledok za dva roky. Slovenský priemysel sa vracia k poklesu
EÚ sa dohodla na kľúčovom klimatickom cieli. Čisté emisie sa majú znížiť o 90 % do roku 2040
Autá z Číny si podmaňujú ďalší trh. Susedná krajina zmenila názor a európske značky sú pod tlakom
Slováci zaspali digitálny novovek. Až 66 % z nás robí na webe najnebezpečnejší zlozvyk
Stopka je definitívna: Európa urýchľuje zákaz dovozu ruského plynu
Rok 2025 vystrašil vedcov. Zem pokračuje v špirále otepľovania, počasie je čoraz extrémnejšie
Spaľováky padajú a EV sú drahé. Nový šéf BMW odhalil šokujúci plán, ktorý prekvapí aj skeptikov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Záhadná kométa 3I/ATLAS prináša nové zistenia. Vedci z NASA na nej objavili „ingrediencie života“
PREMIUMŠtát si od januára 2026 posvieti na firmy: Ako si vyplácať peniaze z s. r. o. a kedy zvážiť prechod na živnosť?

Chaos na slovenských železniciach: Na bratislavskej stanici a v areáli depa sa vykoľajili vlaky

Tragédia Slovákov na Tenerife: Zahynula matka so synom, dcéra utrpela vážne zranenie

