Volkswagen približuje: Prečo dokáže koncern v dnešnej stále používať motor 2.0 TDI?
Predstavenie nových generácií vlajkových lodí už má za sebou Volkswagen, Škoda a po novom aj Seat. Po problémovej kauze dieselgate a tlaku EÚ na znižovanie emisií azda málokto čakal, že jediným naftovým motorom v ponuke bude dvojlitrový turbodiesel. O to viac jeho prítomnosť fanúšikov koncernu potešila. Obzvlášť v prípade naftových motoroch platí staré známe pravidlo – objem nenahradíš. Ako si to však VW mohol dovoliť a nesiahol radšej po menšom 1,6 TDI, ktorý sa vo veľkom využíval pri predchádzajúcich generáciách? Odpoveďou je močovina, ktorej fungovanie opísal portál Motor1.
Vstrekovanie močoviny do procesu spaľovania splodín nie je žiadnou novinkou. Roky sa táto technológia využíva pri nákladných vozidlách, v kamiónoch či v autobusoch.
S čoraz prísnejšími emisnými normami sa tzv. AdBlue dostalo aj do osobných vozidiel, čím sa tak podarilo dosiahnuť efektívnejšie znižovanie skleníkových plynov, predovšetkým NOx, ktoré premieňa na dusík a vodnú paru, ktoré predstavujú prirodzene sa vyskytujúce plyny, neškodné pre životné prostredie.
Keď jeden nestačí
A tu sa práve dostávame k tomu, prečo môže VW aj naďalej využívať motor 2,0 TDI. Ten v najvyššej konfigurácii produkuje 117 gramov CO2/km, pričom podľa šéfa VW sú emisie NOx takmer nulové.
Docieliť sa im to podarilo aplikovaním ďalšieho systému vstrekovania močoviny, ktorý je spojený s filtrom pevných častíc. Vďaka tomu sa môžu emisie znižovať aj počas štartoch a studených jazdách, čo bolo v predchádzajúcej generácii problémom. A práve v týchto prípadoch je produkcia emisií najvyššia.
V kolobehu neustáleho tlačenia na znižovanie emisií a stále sa zvyšujúcich pokút za ich prekročenie tak ide o sympatický krok od koncernu VW, ako zachovať jednu z najpredávanejších motorizácii. Systém sa nachádza v motoroch s označením EA 288 EVO, ktoré nájdeme v novom Golfe, Octavii či v nedávno predstavenom Leone.
Otázkou však nateraz ostáva, akú tento systém bude vykazovať spoľahlivosť aj po rokoch používania. Samotný VW sa ale dušuje, že jeho nové motory zvládnu bez väčších problémov aj 500 000 kilometrov.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Takýto mobil tu ešte nebol. Známa značka ukázala robotický smartfón s AI, ktorý sa učí a vníma
Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
Z prehliadaného paliva urobia „novú ropu“. Arabi budujú svätý grál čistej energie za 270 miliárd dolárov
Sprcha budúcnosti je tu. Japonská kapsula ťa umyje, sleduje tvoj tep a vie, kedy si unavený
Toto zariadenie prekonalo všetky robotické vysávače. Novinka na Kickstarteri je prvá na svete s unikátnou vlastnosťou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Igor Matovič: „Oddnes si ideme vlastnou cestou. Pán Šimečka, vidíme sa po voľbách“
Inštitút ľudských práv sa obrátil na Eurokomisiu. Vyzval ju, aby vláde Fica zmrazila eurofondy
Polovica Slovákov ho má doma. Vedci objavili sladidlo s benefitmi pre srdce, tlak aj črevá
Veľká víkendová odstávka známej banky: 32 hodín nepôjde internetbanking ani aplikácia
Slováci naleteli falošnej cestovke. Odborníci varujú pred ďalším dovolenkovým podvodom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z prehliadaného paliva urobia „novú ropu“. Arabi budujú svätý grál čistej energie za 270 miliárd dolárov
- Ľuďom potečie rovno domov. Slovensko konečne začne využívať progresívnu energiu budúcnosti
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Nadšené ohlasy nestačili. Najlepší film 2025 sa mení na fiasko roka
- Veľká automobilka urobí zo Slovenska elektrickú veľmoc. Bude vyrábať lacné elektromobily pre celú Európu
-
- Nadšené ohlasy nestačili. Najlepší film 2025 sa mení na fiasko roka
- Ľuďom potečie rovno domov. Slovensko konečne začne využívať progresívnu energiu budúcnosti
- Z prehliadaného paliva urobia „novú ropu“. Arabi budujú svätý grál čistej energie za 270 miliárd dolárov
- Vesmír poslal záhadný signál, ktorý šokoval vedcov. Po 50 rokoch sa ozvalo niečo, čo už malo byť dávno mŕtve
- Netflix ešte nič väčšie nenatočil. Najdrahší seriál sa vracia v temnom finále, konečne máme detaily
-
- Africký štát blízko Európy sa pripravuje na vojnu. Do zbraní nalejú miliardy, analytici sa chytajú za hlavy
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- 1200 metrov pod pyramídami objavili 38 000 rokov staré mesto, z ktorého vedcom padla sánka
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Ľudia sa nevedia dočkať. Známa akčná séria po 12 rokoch chystá veľký návrat
Rusko a Čína ostali ticho pozerať. USA pošlú do vesmíru „lietadlovú loď“ s jasným cieľom
Rozdajú tisíce eur pre bežných ľudí. Európska krajina chce spustiť štedré dotácie pre elektromobily
Čaká Slovákov lacnejšie tankovanie? Máme dobrú aj zlú správu, ceny palív sa budú opäť meniť
Dohoda je na spadnutie a môže zmeniť vojnu. Toto sú nové zbrane, ktoré chce Ukrajina použiť proti Rusom
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP