Volkswagen zachraňuje čo sa dá. Jeho elektromobil je prepadák, výrobu presunie do prekvapivého štátu
Volkswagen vyrába v súčasnosti elektrický model ID. Buzz vo svojom hlavnom závode v Hannoveri v Nemecku. Lenže už onedlho sa to môže zmeniť. Nemecká spoločnosť údajne zvažuje presun časti alebo celej výroby tohto populárneho vanu do Poznane v Poľsku. Tieto informácie najprv zverejnil miestny nemecký denník Hannoversche Allgemeine a neskôr ich nepriamo potvrdila spoločnosť.
Na otázky tlačovej agentúry dpa Volkswagen uviedol, že aktuálne prebieha analýza viacerých scenárov, avšak konečné rozhodnutie zatiaľ nepadlo. Hovorca nekomentoval, či je medzi zvažovanými možnosťami aj čiastočný alebo úplný presun výroby.
Nové investície a slabší predaj
Hannoverský závod v lete 2024 investoval do modernizácie výrobných liniek, aby dokázal vyrábať ďalšie varianty modelu ID. Buzz. Od konca júla sa tam vyrábajú dva kľúčové modely: plne elektrický ID. Buzz a T7 Multivan, pričom každý má vlastnú výrobnú linku. Elektrická línia ponúka aj predĺženú verziu ID. Buzz a športový variant GTX s pohonom všetkých štyroch kolies.
Avšak predaje ID. Buzz výrazne zaostávajú za očakávaniami. Pôvodný cieľ Volkswagen stanovil na 130 000 vozidiel ročne, no v prvej polovici roka 2024 bolo dodaných menej ako 15 000 kusov. Tieto čísla ovplyvnili aj samotnú výrobu – v závode aktuálne fungujú iba denné smeny, pričom nočné s príplatkami neboli potrebné.
Výzvy pre závod v Hannoveri
Hannoverská továreň čelí problémom s nevyužitou kapacitou. Po ukončení výroby modelu T6.1 sa T7 Multivan a ID. Buzz nedokázali postarať o plnú prevádzku. Situáciu komplikuje aj fakt, že nasledujúca generácia dodávok sa má vyrábať v Turecku v spolupráci s Fordom, vrátane elektrických verzií.
Očakávané rozšírenie výroby pre iné značky koncernu Volkswagen, ako napríklad luxusné elektrické modely Bentley a Audi v rámci projektu Artemis, sa taktiež neuskutoční. Plány na výrobu „batériového kupé“ pre Porsche v Hannoveri boli zrušené.
Atmosféra medzi zamestnancami a odbormi
Možný presun časti alebo celej výroby modelu ID. Buzz do Poľska predstavuje vážny úder pre závod v Hannoveri. Už teraz je kapacita továrne poddimenzovaná a ďalší presun by mohol ohroziť jej budúcnosť. V kontexte nedávnych vyhlásení vedenia Volkswagenu o plánoch zatvoriť niekoľko nemeckých závodov je nálada medzi zamestnancami napätá.
V pondelok začína štvrté kolo kolektívneho vyjednávania, kde sa očakáva diskusia o ďalšom osude závodu. Či Volkswagen nakoniec rozhodne o presune výroby, ostáva nateraz otvorenou otázkou, no pre Hannover by to mohlo znamenať stratu jednej z posledných nosných modelových radov.
Nový Volkswagen Passat deviatej generácie
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Mozgová hmla ťa oberá o schopnosť myslieť. Lekár odhalil štyri jednoduché riešenia
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP