Nemecká automobilka Volkswagen je nútená pristúpiť k obmedzeniu výroby vo svojej legendárnej fabrike v Zwickau. Ako totiž upozorňuje Automotive News Europe, problémom je slabý dopyt po elektromobiloch domácej nemeckej značky, pričom ho na domácom trhu dlhodobo poráža nielen Tesla, ale veľkým problémom sú aj čínski konkurenti.

Koniec trojzmennej prevádzky

V továrni Zwickau Volkswagen konštruuje svoje elektrické modely ID.3, ID.4 a ID.5, ale aj koncernové modely Cupra Born, Audi Q4 E-tron či Audi Q4 Sportback E-tron. Keďže je však dopyt po elektrických autách značky Volkswagen prekvapivo nízky a to dokonca aj na domácom trhu, kde ho dlhodobo poráža americká Tesla, pristúpil VW k zrušeniu trojzmennej prevádzky.

V roku 2022 vyrobila táto továreň len 218 000 vozidiel, pričom jej kapacita je až približne 360 000. Ako dodáva Teslarati, prechod na plne elektrickú výrobu sa ukázal ako oveľa komplikovanejší, než sa očakávalo. Volkswagen oznámil, že môže byť postihnutých približne 2 500 pracovných miest v spomínanej továrni.

Volkswagen

Kompletné zrušenie trojzmennej prevádzky je takisto prekvapením, keďže v továrni fungovala už 32 rokov. V roku 2024 chce mať Volkswagen so zamestnancami pripravenú novú dohodu, ktorá zohľadní aktuálny stav trhu a ekonomickú životaschopnosť továrne. Pozastavená bude aj výroba dvoch konkrétnych elektrických modelov a to ID.3 a Cupra Born, čo sa zase dotklo aj továrne v Drážďanoch.

Výrobu ochromila aj IT porucha

Volkswagen len pred niekoľkými dňami odstránil aj IT poruchu, ktorá spôsobila dočasné ochromenie výroby. V nemeckom závode vlajkovej značky VW sa montážne linky úplne zastavili. Ovplyvnená bola aj výroba v dcérskej spoločnosti koncernu Audi.

Ako ďalej upozorňuje portál InsideEVs, Volkswagen plánuje výrobu elektrického Golfu, azda najočakávanejšieho elektrického modelu od nemeckej značky. Ten má byť vyrábaný v továrni vo Wolfsburgu a fabrika v Zwickau miesto toho dostane takzvaný projekt Trinity, ktorý má prísť v podobe elektrického sedanu.

VW

Modely vyrábané v špecifických fabrikách majú byť kategorizované podľa platformy, na ktorej sú konštruované, čo má zjednodušiť výrobu a znížiť náklady. Model ID.2, ktorý má byť elektrickým ekvivalentom modelu Polo, má byť predávaný za približne 25 000 eur, čo potenciálnych záujemcov bez akýchkoľvek pochybností poteší. Oveľa menší e-up! s nižším výkonom totiž Volkswagen aj naďalej predáva za takmer 30 000 eur.

Na spomínaný elektrický Golf si však Európa ešte chvíľu počká, keďže sa jeho debut očakáva až niekedy v roku 2028. Vozidlo má byť postavené na platforme SSP s 800-voltovým systémom a nabíjacím výkonom až 175 kW a viac. SSP má okrem toho poskytnúť aj pomerne silnú asistenciu riadenia.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú