Nemecká automobilka Volkswagen je nútená pristúpiť k obmedzeniu výroby vo svojej legendárnej fabrike v Zwickau. Ako totiž upozorňuje Automotive News Europe, problémom je slabý dopyt po elektromobiloch domácej nemeckej značky, pričom ho na domácom trhu dlhodobo poráža nielen Tesla, ale veľkým problémom sú aj čínski konkurenti.
Koniec trojzmennej prevádzky
V továrni Zwickau Volkswagen konštruuje svoje elektrické modely ID.3, ID.4 a ID.5, ale aj koncernové modely Cupra Born, Audi Q4 E-tron či Audi Q4 Sportback E-tron. Keďže je však dopyt po elektrických autách značky Volkswagen prekvapivo nízky a to dokonca aj na domácom trhu, kde ho dlhodobo poráža americká Tesla, pristúpil VW k zrušeniu trojzmennej prevádzky.
V roku 2022 vyrobila táto továreň len 218 000 vozidiel, pričom jej kapacita je až približne 360 000. Ako dodáva Teslarati, prechod na plne elektrickú výrobu sa ukázal ako oveľa komplikovanejší, než sa očakávalo. Volkswagen oznámil, že môže byť postihnutých približne 2 500 pracovných miest v spomínanej továrni.
Kompletné zrušenie trojzmennej prevádzky je takisto prekvapením, keďže v továrni fungovala už 32 rokov. V roku 2024 chce mať Volkswagen so zamestnancami pripravenú novú dohodu, ktorá zohľadní aktuálny stav trhu a ekonomickú životaschopnosť továrne. Pozastavená bude aj výroba dvoch konkrétnych elektrických modelov a to ID.3 a Cupra Born, čo sa zase dotklo aj továrne v Drážďanoch.
Výrobu ochromila aj IT porucha
Volkswagen len pred niekoľkými dňami odstránil aj IT poruchu, ktorá spôsobila dočasné ochromenie výroby. V nemeckom závode vlajkovej značky VW sa montážne linky úplne zastavili. Ovplyvnená bola aj výroba v dcérskej spoločnosti koncernu Audi.
Ako ďalej upozorňuje portál InsideEVs, Volkswagen plánuje výrobu elektrického Golfu, azda najočakávanejšieho elektrického modelu od nemeckej značky. Ten má byť vyrábaný v továrni vo Wolfsburgu a fabrika v Zwickau miesto toho dostane takzvaný projekt Trinity, ktorý má prísť v podobe elektrického sedanu.
Modely vyrábané v špecifických fabrikách majú byť kategorizované podľa platformy, na ktorej sú konštruované, čo má zjednodušiť výrobu a znížiť náklady. Model ID.2, ktorý má byť elektrickým ekvivalentom modelu Polo, má byť predávaný za približne 25 000 eur, čo potenciálnych záujemcov bez akýchkoľvek pochybností poteší. Oveľa menší e-up! s nižším výkonom totiž Volkswagen aj naďalej predáva za takmer 30 000 eur.
Na spomínaný elektrický Golf si však Európa ešte chvíľu počká, keďže sa jeho debut očakáva až niekedy v roku 2028. Vozidlo má byť postavené na platforme SSP s 800-voltovým systémom a nabíjacím výkonom až 175 kW a viac. SSP má okrem toho poskytnúť aj pomerne silnú asistenciu riadenia.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť" nedostatkovú surovinu budúcnosti
Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
Mestá budúcnosti sa premenia na živé batérie. Vedci objavili nový spôsob, ako uložiť energiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Plat až 3 500 eur a množstvo benefitov. Sociálna poisťovňa hľadá ľudí na viaceré pozície
Novinár Soltész: Sulík je Ficova konkurencia, vyobjímal sa so všetkými extrémistami
80-roční si už nezajazdia. Prvá krajina zaviedla vekový strop pre vodičov, sprísňuje aj Európa
Sajfa predal Toldo známemu hráčovi na trhu, slovenský trh pre tento biznis už nestačí
Prímorský hit medzi Slovákmi zakročil proti turistom: Koniec „dovolenkovej arogancii“, ktorá roky otravovala miestnych
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
- Najväčší pokrok dekády museli zošrotovať. Elektromobilmi sme mohli jazdiť už dávno, doplatili na chybu
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Honda zaskočila svet. Prehliadaný pohon je teraz o 92 % výkonnejší a stojí o polovicu menej
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
Slovensko zažije krvavý Mesiac. Blíži sa veľké úplné zatmenie
Po 50 rokoch čakania to prišlo. Petržalka má konečne svoju električku
Európska raketa, ktorá bude strážiť Zem, vyletela do kozmu. Jej misia je kľúčová pre budúcnosť planéty
Slovensko čaká solárny megaprojekt. Chcú postaviť obrovské elektrárne, majú dodať energiu tisícom domácností
Predaj elektromobilov vo svete prudko stúpol. Čína vedie elektrické preteky, Európa naberá dych
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP