Portál InsideEVs nedávno upozornil na jeden závažný problém, ktorý sa začal objavovať na vozidlách Volkswagen ID.3. Elektrický súrodenec populárneho Golfu trpí problémami s 12V batériou, ktorá sa počas dlhšieho státia auta v garáži sama vybije a auto je tým pádom „mŕtve“.

Ako však z posledných informácií vysvitlo, vozidlo Christiana Stadlera, ktorý uverejnil video s  problémom na YouTube, Christian nie je jediným majiteľom, ktorého trápi problém s 12V batériou v ID.3. Portál InsideEVs objavil najmenej 30 ďalších majiteľov, ktorých elektromobily neboli schopné naštartovať.

Problémy s 12V batériou muselo riešiť už niekoľko automobiliek a nevyhli sa jej ani giganti ako Nissan s modelom Leaf, Tesla či dokonca ambiciózny Polestar 2. 12V batéria v elektromobiloch nie je až tak vyťažovaná, ako vo vozidlách so spaľovacími motormi, a tak sa medzi jednotlivými vrstvami vytvárajú usadeniny. Tie zhoršujú zdravie batérie a tiež jej schopnosti dobíjať sa.

Youtube/Screenshot/Christian Stadler

Okrem napájania štandardných komponentov, ako prístrojová doska alebo rádio, slúži 12V batéria v elektromobile aj na „nakopnutie“ vysokonapäťovej batérie pomocou relé, ktorého cvaknutie je dokonca v niektorých prípadoch počuť, píše AutoMotoTale.

Ak sa teda 12V batéria vybije, elektromobil nielenže nenaštartuje, ale môže zostať úplne „mŕtvy“, čiže nemusí reagovať na odomykanie a taktiež nemusia nabehnúť jeho systémy. Prečo sa ale batéria v nových „ID trojkách“ tak rýchlo vybíja?

Automobilka sa k problému zatiaľ nevyjadruje

Chris vo svojom videu spomína, že za vybitie batérie je zrejme zodpovedná zbernica, ktorá ťahá energiu, aj keď je vozidlo odparkované a vypnuté. Technici z Volskwagenu mu však povedali, že týmto problémom netrpí každé ID.3 a dá sa odstrániť jednoduchou softvérovou aktualizáciou. Jeho predajca mu však oznámil, že jeho ID.3 sa do servisu dostane najskôr až o dva týždne.

Ako však uvádza InsideEVs, podľa jeho zdrojov sa môže batéria vybiť, ak používateľ nechá vozidlo naštartované, nezavrie dvere, kufor, alebo nechá vozidlo odomknuté. V takomto prípade sa auto neprepne do režimu hybernácie a systémy ďalej bežia a spotrebúvajú energiu.

Po pripojení štartovacej nabíjačky však Chrisovi auto okamžite ožilo, nabehli všetky systémy a bez problémov naštartovalo. Problém tak skutočne môže nadväzovať na softvérové nedostatky, s ktorými ID.3 bojovalo ešte pred jeho uvedením na trh. Automobilka dokonca kvôli týmto problémom používateľom nesprístupnila všetky sľubované funkcie.

Hyundai sa proti podobným problémom s 12V batériou poistil veľmi elegantným riešením. V modeli Hyundai Nexo sa na ľavej strane od volantu nachádza tlačidlo s nápisom 12V Battery Reset.

Ak sa teda 12V batéria počas státia auta z nejakého dôvodu vybije, po stlačení tohto tlačidla je možné vozidlo naštartovať aj pomocou hlavnej batérie určenej na pohon. 12V batéria sa následne počas jazdy dobije behom 30 minút.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP