Akoby spotreboval liter nafty na 100 km. Tento Volkswagen prešiel na jedno nabitie skoro 1 000 km
Volkswagen zaznamenal nový míľnik v efektivite elektrických vozidiel. Model ID.7 Pro S zvládol prejsť na jedno nabitie úctyhodných 941 kilometrov. Táto rekordná jazda prebehla na testovacom okruhu v Nardò v južnom Taliansku a odhalila pozoruhodné schopnosti štandardného elektromobilu bez akýchkoľvek technických úprav.
Testované vozidlo, vybavené batériou s kapacitou 86 kWh (netto) a elektromotorom s výkonom 210 kW (286 koní), prekonalo svoj oficiálny dojazd podľa WLTP normy, ktorý je 709 kilometrov, až o 232 kilometrov. V percentuálnom vyjadrení ide o nárast o 32,7 %, čo svedčí o mimoriadnej efektivite vozidla. Priemerná spotreba počas jazdy bola iba 9,2 kWh na 100 kilometrov, čo Volkswagen prirovnal k spotrebe približne jedného litra nafty na 100 kilometrov.
Efektivita inovatívnej technológii
Jedným z kľúčov k dosiahnutiu tohto výsledku je pokročilý aerodynamický dizajn ID.7 Pro S, ktorý sa môže pochváliť koeficientom odporu vzduchu len 0,23. Elektromotor integrovaný v zadnej náprave dokáže vyprodukovať maximálny krútiaci moment 545 Nm, čo umožňuje vozidlu dosiahnuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. Oficiálny WLTP cyklus udáva spotrebu medzi 13,6 a 16,2 kWh/100 km, čo robí z ID.7 jedno z najefektívnejších elektrických vozidiel vo svojej triede.
Ďalšou výhodou je rýchle nabíjanie. Vozidlo dokáže na DC nabíjačke využiť kapacitu až 200 kW, čo znamená, že za 10 minút môže získať dostatok energie na ďalších 244 kilometrov. Nabitie batérie z 10 na 80 % zaberie približne 26 minút, čo zvyšuje praktickosť vozidla pri dlhších cestách.
Reálne podmienky, nízke teploty
Rekordná jazda prebehla na 12,5-kilometrovom okruhu v Nardò počas decembra, keď teploty kolísali medzi 5 až 15 °C. Priemerná rýchlosť 29 km/h zodpovedala typickým rýchlostiam počas dopravnej špičky v mestách, čo test priblížilo reálnym podmienkam každodennej jazdy. Pre porovnanie, navigačná spoločnosť TomTom uvádza, že priemerné rýchlosti v európskych veľkomestách sa pohybujú od 22 km/h (Hamburg) do 31 km/h (Amsterdam).
Test potvrdil, že ID.7 Pro S je nielen efektívne vozidlo na dlhé vzdialenosti, ale aj vhodné pre mestské prostredie s častými zástavkami a pomalšou premávkou.
Zvyšujúca sa popularita modelu ID.7
Model ID.7 zaznamenáva pozitívny trend predaja v Európe, pričom podľa slov Martina Sandera, člena predstavenstva Volkswagenu zodpovedného za predaj a marketing, predáva značka momentálne viac modelov ID.7 ako obľúbeného Passatu.
„To ukazuje, že ID.7 je dôležitým a úspešným prírastkom do našej ponuky elektromobilov. Ide o ideálnu voľbu pre rodiny, vodičov na dlhé vzdialenosti aj firemné flotily,“ uviedol Sander.
Volkswagen týmto úspechom demonštruje, že elektrické vozidlá nie sú len ekologickou alternatívou, ale dokážu bez problémov konkurovať aj tradičným autám z pohľadu dojazdu, výkonu a praktickosti.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Liebherr posiela spaľováky do minulosti. Tento obor zvládne všetko ticho a bez dymu
Batériu majú dobitú za pár sekúnd. V Prahe spustili trik na expresné nabitie elektromobilov
Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
Musk tvrdil, že prežije apokalypsu. Armáda USA našla kuriózne využitie Tesly Cybertruck
Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Majitelia ich nikdy nechcú predať. TOP 6 nezničiteľných áut, ktoré Slovákom vydržia desaťročia
Najnebezpečnejšie letové trasy sveta: Na týchto miestach hrozí najväčšie riziko turbulencie
Mestá, ktoré sa najviac vyprázdnili: Slovensko má aj lokality, kde zmizla tretina obyvateľov (REBRÍČEK)
Putin sľúbil Američanom, že ukončí vojnu. Výmenou žiada úplnú kontrolu nad tromi oblasťami
POTVRDENÉ: Trump a Putin sa stretnú na Aljaške. Hovoria o výmene území a riešení vojny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Prelomová technológia dokáže zmeniť budúcnosť dopravy aj elektroniky. Batérie sa už nemusia končiť na skládke
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
Nagasaki sa ponorilo do ticha. Prešlo 80 rokov od okamihu, ktorý zmenil dejiny
Taliansko sa púšťa do boja so spaľovákmi. Ponúkne rekordné príspevky na elektromobily
Hranica sa mení na obrovské pódium. KĽDR pripravuje návrat hlasnej psychologickej vojny
ESET a Europol spúšťajú nový program. Má zmeniť boj proti kyberzločinu
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP