Akoby spotreboval liter nafty na 100 km. Tento Volkswagen prešiel na jedno nabitie skoro 1 000 km
Volkswagen zaznamenal nový míľnik v efektivite elektrických vozidiel. Model ID.7 Pro S zvládol prejsť na jedno nabitie úctyhodných 941 kilometrov. Táto rekordná jazda prebehla na testovacom okruhu v Nardò v južnom Taliansku a odhalila pozoruhodné schopnosti štandardného elektromobilu bez akýchkoľvek technických úprav.
Testované vozidlo, vybavené batériou s kapacitou 86 kWh (netto) a elektromotorom s výkonom 210 kW (286 koní), prekonalo svoj oficiálny dojazd podľa WLTP normy, ktorý je 709 kilometrov, až o 232 kilometrov. V percentuálnom vyjadrení ide o nárast o 32,7 %, čo svedčí o mimoriadnej efektivite vozidla. Priemerná spotreba počas jazdy bola iba 9,2 kWh na 100 kilometrov, čo Volkswagen prirovnal k spotrebe približne jedného litra nafty na 100 kilometrov.
Efektivita inovatívnej technológii
Jedným z kľúčov k dosiahnutiu tohto výsledku je pokročilý aerodynamický dizajn ID.7 Pro S, ktorý sa môže pochváliť koeficientom odporu vzduchu len 0,23. Elektromotor integrovaný v zadnej náprave dokáže vyprodukovať maximálny krútiaci moment 545 Nm, čo umožňuje vozidlu dosiahnuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy. Oficiálny WLTP cyklus udáva spotrebu medzi 13,6 a 16,2 kWh/100 km, čo robí z ID.7 jedno z najefektívnejších elektrických vozidiel vo svojej triede.
Ďalšou výhodou je rýchle nabíjanie. Vozidlo dokáže na DC nabíjačke využiť kapacitu až 200 kW, čo znamená, že za 10 minút môže získať dostatok energie na ďalších 244 kilometrov. Nabitie batérie z 10 na 80 % zaberie približne 26 minút, čo zvyšuje praktickosť vozidla pri dlhších cestách.
Reálne podmienky, nízke teploty
Rekordná jazda prebehla na 12,5-kilometrovom okruhu v Nardò počas decembra, keď teploty kolísali medzi 5 až 15 °C. Priemerná rýchlosť 29 km/h zodpovedala typickým rýchlostiam počas dopravnej špičky v mestách, čo test priblížilo reálnym podmienkam každodennej jazdy. Pre porovnanie, navigačná spoločnosť TomTom uvádza, že priemerné rýchlosti v európskych veľkomestách sa pohybujú od 22 km/h (Hamburg) do 31 km/h (Amsterdam).
Test potvrdil, že ID.7 Pro S je nielen efektívne vozidlo na dlhé vzdialenosti, ale aj vhodné pre mestské prostredie s častými zástavkami a pomalšou premávkou.
Zvyšujúca sa popularita modelu ID.7
Model ID.7 zaznamenáva pozitívny trend predaja v Európe, pričom podľa slov Martina Sandera, člena predstavenstva Volkswagenu zodpovedného za predaj a marketing, predáva značka momentálne viac modelov ID.7 ako obľúbeného Passatu.
„To ukazuje, že ID.7 je dôležitým a úspešným prírastkom do našej ponuky elektromobilov. Ide o ideálnu voľbu pre rodiny, vodičov na dlhé vzdialenosti aj firemné flotily,“ uviedol Sander.
Volkswagen týmto úspechom demonštruje, že elektrické vozidlá nie sú len ekologickou alternatívou, ale dokážu bez problémov konkurovať aj tradičným autám z pohľadu dojazdu, výkonu a praktickosti.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elektromobilom povedali nie. Slávna značka ostane pri spaľovákoch a zásadne mení plány
Môžeme len ticho závidieť. Honda predáva elektrické SUV s 650 km dojazdom a šialenou cenou
Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
Japonci idú proti prúdu. Z ikonického auta nebude elektromobil, dostane nový štvorvalec
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Objavili sa nezverejnené zábery atentátu na premiéra Fica: Odhalila ich fínska televízia
Nešťastie v hlavnom meste: Muž neprežil pád z 12. poschodia
Metro urgentne sťahuje z predaja populárnu delikatesu: Odhalili v nej zákerný vírus
Globálny prieskum odhalil skrytú epidémiu. Ľudia z celého sveta čelia rovnakému zdravotnému problému
Zákon garantuje zamestnancom príspevok 275 eur. Firmy ho musia vyplácať, no málokto oň požiada
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- Posledný klinec do rakvy spaľovákov? Nová batéria je o 80 % ľahšia a prakticky nestráca kapacitu
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- Čech si poriadne zavaril. Elektromobil nabíjal zo zásuvky v spoločnej garáži, účet za elektrinu susedov šokoval
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Definitívny obrat? Známy ropný gigant na svojich čerpačkách prestáva predávať benzín a naftu
Slovensko sa chce stať lídrom v AI školstve. Drucker pozval svet na summit v Bratislave
Rýchla pomoc na koľajniciach. Takto zasahuje nehodový vlak ŽSR
Historický miľník pre našich susedov. Definitívne opustili ruskú ropu
Rusko našlo cestu, ako obísť sankcie. Pomáha mu Čína a flotila bez mena
Slovnaft stavia novú spaľoňu. Bratislave ubudne 100-tisíc ton emisií ročne
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Objavili sa nezverejnené zábery atentátu na premiéra Fica: Odhalila ich fínska televízia
Nešťastie v hlavnom meste: Muž neprežil pád z 12. poschodia
Metro urgentne sťahuje z predaja populárnu delikatesu: Odhalili v nej zákerný vírus
Globálny prieskum odhalil skrytú epidémiu. Ľudia z celého sveta čelia rovnakému zdravotnému problému
Zákon garantuje zamestnancom príspevok 275 eur. Firmy ho musia vyplácať, no málokto oň požiada
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené